Wycieraczki przedniej szyby - silnik?

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mateoj6
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: wt sie 31, 2010 01:10

Wycieraczki przedniej szyby - silnik?

Post autor: mateoj6 » czw gru 08, 2011 15:21

Witajcie!

Ostatnio zauważyłem podczas jazdy że wycieraczki zaczęły bardzo dziwnie się zachowywać w moim golfie. Martwi mnie, to gdyż w tej porze roku wycieraczki to podstawa. Problem polega na tym, że obojętne czy włączam 1, czy 2 bieg, pióra podnoszą się i opuszczają z wielkim trudem. To trochę sytuacja jak z walkmanem i słabymi bateriami, kiedy to muzyka zaczyna zwalniac i zwalniać.. Dodam, że problem występuje tylko tutaj, el. szyby, podgrzewanie szyby tylnej/lusterek, tylna wycieraczka i wszystko inne działa bez zarzutu. Sprawdziłem bezpiecznik, przekaźnik i wszystko wydaje się być sprawne. Czy macie jakieś rady, bo oczywiście można wymienić silnik, jednak to są koszty.. Jakiś pomysł jak sprawdzić, czy to silnik, czy coś innego?



Awatar użytkownika
Oli
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 725
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 22:02
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

Wycieraczki przedniej szyby - silnik?

Post autor: Oli » czw gru 08, 2011 15:28

na 99% zacierają się ośki wycieraczek, też tak miałem, jechałem i w pewnym momencie się zatrzymały.
W linku jest opis naprawy
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=55632" onclick="window.open(this.href);return false; :bigok:


[b]148KM/326Nm[/b]

mateoj6
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: wt sie 31, 2010 01:10

Wycieraczki przedniej szyby - silnik?

Post autor: mateoj6 » czw gru 08, 2011 15:38

Dziekuje kolego! Zabiore się za to jak tylko aura pozwoli :)



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9227
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Wycieraczki przedniej szyby - silnik?

Post autor: wesol » czw gru 08, 2011 19:17

PAnowie mam pytanie. W jaki sposób jest realizowana predkosc srtednia wycieraczek bo maksymalna zapewne poprzez spiecie silnika bezposrednio pod 12volt. Czy dobrze kojaże i jest wytracane czesc napiecia na duzej diodzie prostowniczej?? Jakos nie moge sobie skojarzyć jak to jest zrobione. Chodzi oto ze pierwszy bieg to czasówka drugi to praca ciagla ale wolna a trzeci bieg to praca ciagla szybka. Jak jest realizowany drugi bieg na manetce??


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

mateoj6
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: wt sie 31, 2010 01:10

Wycieraczki przedniej szyby - silnik?

Post autor: mateoj6 » pt gru 09, 2011 14:42

jest cos w rodzaju przekaznika, ale to tak naprawde uklad scalony. Wszystko jest w sporej obudowie laczacej 2 przekazniki i ten uklad - wszystko znajduje sie pod kierownica, trzeba odkrecic plastikowa plyte i wtedy mozna sie do tego dostac. z tego co wiem to ten uklad steruje praca wycieraczek silnika (wybaczcie brak polskich znakow, pisze z telefonu)



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Wycieraczki przedniej szyby - silnik?

Post autor: Zico63b » pt gru 09, 2011 16:42

Nie, jest to czysto elektromechaniczne rozwiązanie z tzw. trzecią szczotką, wysuniętą ze trefy neutralnej - daje to znacząco większą prędkość obrotową. Czyli: masowa bez zmian, jak w "normalnych" silniczkach; pierwsza szybkość tak samo, natomiast druga szybkość jest uzyskiwana po odłączeniu (przez wewnętrzny przekaźnik) szczotki pierwszej prędkości a połączeniu na drugą. Innymi słowy: to PIERWSZA prędkość jest normalną prędkością silniczka a druga - wymuszoną.
Tak samo mają wszystkie Golfy, od Mk1, i większość VW.
Oczywiście jest tam w tym "podwójnym" przekaźniku elektronika, jednak do sterowania; elementem wykonawczym są właśnie elektromechaniczne połączenia.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9227
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Wycieraczki przedniej szyby - silnik?

Post autor: wesol » sob gru 10, 2011 18:35

czyli jak to dokladnie jest? Silnik elektryczny ma trzy kabelki na wyjsciu?? JEdne masowy i dwa plusowe na ktore to podajac plus mamay prace normalna oraz z wymuszaona predkoscia?? Jakos mi sie to nie wydaje. Mysle ze cokolwiek by nie mialo byc wymuszone to by spalilo silnik raczej szybko. Myslalem ze jest jakas opornika czy cos w tym stylu co ogranicza obroty tegoz silniczka.
Dioda to jest np w silniczku od tylnej wycieraczki ale to jako element wyhamowujacy silnik w pozycji zero.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Wycieraczki przedniej szyby - silnik?

Post autor: Qto » sob gru 10, 2011 18:50

a mi się zawsze wydawało że ostatni bieg wycieraczek pomija przekaźnik...



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Wycieraczki przedniej szyby - silnik?

Post autor: Zico63b » ndz gru 11, 2011 15:18

wesol pisze:Myslalem ze jest jakas opornika czy cos w tym stylu co ogranicza obroty tegoz silniczka.
Nie, nie ma tam tego rodzaju rozwiązania, jakie jest np. w dmuchawie kabiny.
Qto pisze:a mi się zawsze wydawało że ostatni bieg wycieraczek pomija przekaźnik...
Aż do Golfa 3 włącznie - tak; Golf 4 ma "puszczone" napięcie przez przekaźnik ale właśnie przekaźnik, wewnętrzny - czyli styki wybierające tor, którym pójdzie prąd. Rezystora, jak we wspomnianej dmuchawie, nadal nie ma.

Szukałem po necie, jednak tak przystępnie jak w mojej starej, PRL-owskiej książce o elektrotechnice - nigdzie nie jest wytłumaczone. Oprócz oznaczeń pinów i połączeń manetek, wszystko się zgadza w Polonezie jak i VW; ważna zasada:

Obrazek
Obrazek



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9227
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Wycieraczki przedniej szyby - silnik?

Post autor: wesol » ndz gru 11, 2011 16:59

okej czyli jednak ta trecia szczotka. Jak mniemam ta szczotka boczną jak podawane jest napieci to silnik chodzi na srednich obrotach. Podajac na szczotke ta na wprost to jest predkosc max.
Pytam oto bo mam taka koncepcje w sharanie moim. Chodzi oto iz te wycieraczki na czasowych odstepach chodza jak dla mnie za wolno. Niech bedzie tak ze wycieraczki szybko przetra szybe i odstep bedzie 5 sekund a nie ze odstep jest taki sam ale wycieraczka chodzi powoli. Myślałem poczatkowo ze to wina zatartego mechanizmu ale po rozebrniu i przesmarowaniu efekt dalej wystepuje. Mysle ze to wina poprostu tego ze wycieraczki w sharanie sa dosc duze i ta szyba takze spora wiec duże opory sa. Jesli byłaby jakas opornica to chcialbym zmniejszyc na niej opornośc co spowodowałoby zwiekszenie predkosci. Owszem mozna to szybko rozwiazac i zamienic te dwa kabelki przy silniczku tylko na manetce byłoby nieco dziwnie ale sie jeszcze zasdtanowie czy tak nie zrobie.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Wycieraczki przedniej szyby - silnik?

Post autor: Zico63b » ndz gru 11, 2011 17:18

wesol pisze:Jak mniemam ta szczotka boczną jak podawane jest napieci to silnik chodzi na srednich obrotach. Podajac na szczotke ta na wprost to jest predkosc max.
Dokładnie odwrotnie, tak, jak jest to opisane w skanie.
Szczotki naprzeciw siebie to bieg "pierwszy", wolniejszy; szczotka lewa + "skośna-górna" = prędkość większa.



Awatar użytkownika
Zielony
Grupa Pomorze
Grupa Pomorze
Posty: 109
Rejestracja: ndz sie 22, 2010 15:20
Lokalizacja: GRUPA POMORZE

Wycieraczki przedniej szyby - silnik?

Post autor: Zielony » czw sty 05, 2012 12:10

Nie widzę innego nowego tematu wiec zapytam się tutaj.

Mi ten czasomierz w ogóle nie działa. Jak jest ten regulator przy kierownicy przy uchwycie od wycieraczek. Jest regulator gdzie się ustawia czy wycieraczki mają w krótkim czasie się zmieniać czy w dłuższym czasie. Ten regulator mi wgl nie działa. Czy miałbym go wymienić całkiem? Czy da się to jakoś naprawić?

Prawdopodobnie uszkodzony przekaźnik czasowego działania wycieraczek. Bo to właśnie to mi nie działa i nie wiem jak to naprawić.

P.S.

NIE PISAĆ MI ZE MAM JECHAĆ DO ELEKTRYKA BO TO WIEM.
Sprawdzałem wszystkie bezpieczniki i wszystkie potrzebne są i wszystkie są sprawne.


Obrazek

MERCEDES - BENZ S 500 L

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 25 gości