Golf IV - wycieraczki

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Postprzez greg » Pn lip 17, 2006 08:45

podnieś do góry i sprawdź wtedy i czy wtedy pracuja w róznych trybach - ja miałem tak przedwczoraj - pióra coś mocno tarły po szybach - poważnie - jeśli tak samo wolno pracują być może że się przycierają w osiach - wskazane rozebranie i przesmarowanie.
greg
 

Re: Golf IV - wycieraczki

Postprzez bartizu » Śr lip 19, 2006 22:25

Mariusz M napisał(a):Witam,
Co się mogło stać?

--
Mariusz M.


Pewnie to samo co tu:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... ht=#525141
bartizu
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Pn paź 10, 2005 19:19
Lokalizacja: Czeladź
Online: 8m

Postprzez Kris99 » Pn sie 14, 2006 09:34

Proste zaśniedziały Ci styki na przegubacg wycieraczek. Zdemontuj całe ramie z silnikiem i wyczyśc na przegubach. Dużo o tym pisze sie na tym forum. Tylko zrób to szybko abyś zdązył przed zatarciem silnika
Mój Golf IV 1.4 16V - 2001r
Kris99
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr wrz 28, 2005 14:17
Lokalizacja: Sanok
Online: 0s
Pomógł: 4

Postprzez greg » Wt sie 15, 2006 20:20

Dzisiaj z okazji że jest święto i mam wolny czas a Mariusz M, zwrócił mi uwagę na wycieraczki (padało więc zaobserwowałem takie przerywane ruchy) postanowiłem zajrzeć do wycieraczek. Przy okazji skorzystałęm z komórki żony - dlatego sorki za jakość fotek.
Żeby zająć się polepszeniem pracy wycieraczek w golfie mk4 trzeba przygotować narzędzia:
1. Klucz nasadowy 13
2. Klucz nasadowy 10
3. Klucz torx 20 lub śrubokręt torx 20
4. Cienki śrubokręt
5. Gruby śrubokręt (ma być wytrzymały)
6. Młotek
7. Papier ścierny
8. Smar
9. WD 40 lub inny specyfik
Zaczynamy od podniesienia maski. Na grodzi mamy uszczelkę którą zdejmujemy
Obrazek

Następnie odkręcamy 4 śrubki torx po lewej stronie - mocujące osłonę filtra przeciwpyłkowego powietrza
Obrazek

Wyjmujemy tą osłonę. Cienkim śrubokrętem podważamy zaślepkę - kapturek od specjalnie wyżłobionej strony wycieraczki
Obrazek

Kluczem nasadowym 13 odkręcamy wycieraczkę a następnie poważamy ją - ja to robię tak że lekko naciskamy tuż przy osi wycieraczki a następnie pociągamy i tak kilkakrotnie aż zejdzie ramię z osi. To samo robimy z drugim ramieniem. Następnie musismy zdjąć osłonę na podszybiu - ona jest wpięta w rynienkę pod szybą i trzeba najpierw lekko poważyć róg od strony pasażera następnie lekko podważając odpiąć osłonę z rynieki aż dojdziemy do drugiego rogu gdzie też go podważając wyciągamy - ssłonę przesuwamy po szybie do góry - w ten sposób nam ładnie wyjdzie.
Obrazek

ściągmy 2 osłony gumowe na osiachBierzemy klucz nasadowy 10 z przedłużką i odkręcamy 3 śruby mocujące mechanizm wycieraczek. Podnosimy mechanizm odchylamy - naciskamy palcem zapinke i odczepiamy wiązkę wycieraczek
Obrazek

Wyjmujemy cały mechanizm - jesli mamy pomocnika - niech wyczyści cały nagromadzony syf aż do otwóru ściekowego - jak nie ma pomocy - robimy to sami
Obrazek

Mamy mechanizm wycieraczek w rekach.
Obrazek

Należy wziąć gruby śrubokręt i wsadzić go pomiędzy ramię jednej z osi wycieraczek a ramię które idzie od silniczka - tuż przy osi wycieraczek i naciskając odpinamy z przegubu kolewgo. Teraz mamy okazję sprawdzić czy ośka jest zatarta - jeśli nie da się kręcić ręką osi wycieraczek - mamy jednego ze sptrawców problemów. Tym samym sposobem odpinamy drugie ramie od osi wycieraczki. Oś wycieraczki chodzi w obudowie i od strony gdzie była nakrętka i wycieraczka jest zabezpieczone spinką
Obrazek
używamy cienkiego śrubokrętu - zapinkę wysuwamy. Na oś wycieraczki nakręcamy nakrętkę bo mamy zamiar tłuc młotem po osi a nie wolno zniszczyć gwintu ośki wycieraczki. Ja ponieważ robiłem to pod blokiem to pod ramie trzymające obudowę oski podłożyłem klucz nasadowy 13 na sztorc potem obudowa i naparzałem młotkiem co pewien czas podlewając WD40 + wspomagając młotkiem ruszałem ośką. Z ośki zejdzie wam oring na którym jest podkładka - odkręcacie nakrętkę - zdejmujecie podkładkę + oring, nakręcacie nakrętkę i wpsomaganie młotkiem + WD40 aż uda wam się wyjąć ośkę. To samo robicie z drugą ośką. W rekę papier ścierny i doprowadzacie do normalnego stanu ośki
Obrazek

Następnie w rękę cienki śrubokręt i drążycie w obudowie - tam jest zagłębienie
Obrazek

mnie udało się z każdej z obudów wydłubac po 1 łyżeczce piachu z rdzą.. Papierem ściernym poprawiamy wyczyszczenie w obudowie. Nakładamy smaru do zagłebienia + smarujemy ośkę - składamy do kupy i wycieramy do sucha. Zakłądamy oring + podkładkę a następnie zabezpieczenie. Nakładamy smar do przegubu kulowego i zapinamy ramię napędzające ośkę, To samo z drugą ośką. Wkładamy cały mechanizm do samochodu i przykręcamy. Zakładamy osłonę podszybia - pamiętając że trzeba ja teraz wpiąć w tą rynienkę pod szybą
Obrazek

Zakładamy osłone filtra przeciwpyłkowego (tzraba pamietać że osłona blokuje się o wystający matal podczas wkładania i jak bedziemy pchać na siłę to osłona peknie. Zakładamy ramiona wycieraczek. Skręcamy i zapinamy kapturki. Zakładamy uszczelke gumową na grodzi. Zamykamy maskę.
Ostatnio edytowano Śr sie 16, 2006 08:44 przez greg, łącznie edytowano 1 raz
greg
 

Postprzez mg-maciek » Śr sie 16, 2006 08:33

witam
to co kolega napisał baaaaaardzo wyczerpujaco i pokazał na zdjęciach (chwała mu za to) ja naprawiłem ruska metodą czyli na siłe co prawda z pomocą mechanika który miał milion takich przypadków w vw - genach
wystarczy na ogół WD 40 choć podobno jego odpowiednik z k2 jest lepszy - psikasz na wszystkie możliwe łączenia przez kratkę wlotową tuż pod wycieraczkami, czekasz aż trochę wchłonie, zamykasz klape, włączasz wycieraczki i na podniesionych piórach (tak żeby nie dotykały szyb) ręcznie pomagasz im się ruszać jakąś minutę po czym powtarzasz czynności od początku po 10 razach czyli jakiś 15 minutach problem będziesz miał raczej z głowy a jak nie to warto poświęcić te 15 minut bo demontaż i ponowny montaż zajmie ci na pewno więcej bo kupa śróbek jest do odkręcenia i pod warunkiem że ramiona wycieraczek zejdą bez ściągacza - ja miałem z tym problem więc sprawe z powodzeniem załatwiłem na skróty :okej:
Obrazek

Wykres delikatnego grzebnięcia softu
mg-maciek
Ma gadane
Ma gadane
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt lis 15, 2005 08:21
Lokalizacja: Zdzieszowice
Online: 2h 3m
Pomógł: 4
Auto: A6 C5 Avant
Silnik: 1.9

Postprzez greg » Śr sie 16, 2006 08:41

mg-maciek napisał(a):to co kolega napisał baaaaaardzo wyczerpujaco i pokazał na zdjęciach (chwała mu za to) ja naprawiłem ruska metodą czyli na siłe co prawda z pomocą mechanika który miał milion takich przypadków w vw - genach
wystarczy na ogół WD 40 choć podobno jego odpowiednik z k2 jest lepszy - psikasz na wszystkie możliwe łączenia przez kratkę wlotową tuż pod wycieraczkami, czekasz aż trochę wchłonie, zamykasz klape, włączasz wycieraczki i na podniesionych piórach (tak żeby nie dotykały szyb) ręcznie pomagasz im się ruszać jakąś minutę po czym powtarzasz czynności od początku po 10 razach czyli jakiś 15 minutach problem będziesz miał raczej z głow
twoja metoda to naprawa tzw. chwilowa - bo ważnym jest usunięcie tego brudu z obudowy Obrazek - tam jest głóna przyczyna zacierania.
greg
 

Postprzez szczepkow » Cz paź 19, 2006 09:45

Bardzo dobrze opisana akcja. Miałem to samokiedy posiadałem jeszcze Golf-a IV. Objawy pracy tylko na jednym biegu i wolna praca to typowe zatarcie . Po wykonaniu wszystkich czynności opisanych w poradzie było super. Kiedy kupiłem drugą czwórkę od razu profilaktycznie to zrobiłem. Radzę wszystkim to zrobić aby nie dopuścić do takiego zatarcia że trudno to rozebrać ( tak miałem z jednej strony ) Pozdr.
szczepkow
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr paź 18, 2006 21:13
Lokalizacja: RYPIN
Online: 0s

Postprzez malpastaryrower » Cz gru 07, 2006 23:29

Kris99 napisał(a):I największy ból to była plastikkowa osłona - nie mogłem jej ściągnąć - nie wiedziałem jak jest mocowana do szyby.
no właśnie ona jest jakoś przyklejona czy jkak bo się męczyłem odginając ją może nektóre wersie mają przyklejoną do szyby??
VWVWVWVWVWVWVWVWVWVWVW
malpastaryrower
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz paź 26, 2006 20:11
Lokalizacja: będzin
Online: 0s
Pomógł: 16

Postprzez Pablitto » Pn gru 18, 2006 22:54

U mnie w Borze ta listwa nie jest przyklejana. Dosc mocno siedzi, i jakos sie ja chyba do gory ciagnelo zeby wyszla z prowadnicy/rynienki. Mechanior ktory mi to kiedys naprawial az nadlamal ta plastikowa oslone.. Dopiero jak sam do tego doszedlem co i jak to sciagnal bez problemu. U mnie meczyl sie kupe czasu z sciagaczem - tak ramiona byly zapieczone. A oska- 10 min. w imadle, WD-40, opalarka, kupe sily fizycznej, i w koncu sie poddala. Po czyszczeniu i nasmarowaniu wycieraczki smigaly jak zwariowane:-)
Pablitto
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lip 20, 2006 22:07
Lokalizacja: Szczecin
Online: 3m
Pomógł: 10

Postprzez Kris-THC » Cz lis 29, 2007 03:51

Do smarowania polecam smar miedziowy.
Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Online: 4d 2h 14m
Pomógł: 27
Auto: MKIV G-Lab Editon
Silnik: AHF+++

Postprzez pennypl » Śr cze 11, 2008 21:52

Witam.
Mam pytanko sa jakie ssciagacze do tej tulejki ? Bo mlotkiem nie idzie, a nie chec uszkodzic.
pennypl
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Wt kwi 01, 2008 00:23
Lokalizacja: Słupsk
Online: 0s

Postprzez eskalante » So cze 14, 2008 21:06

Dzisiaj i ja się zabrałem za ten mechanizm.Wpierw zniknął szybki bieg a dzisiaj wycieraczki stanęły w pół biegu. Na początku były kłopoty ze zdjęciem wycieraczek.Ramiona zeszły ale połamałem plastik z podszybia. Po wyjęciu mechanizmu okazało się iż nie obraca się jedna z osiek. WD40 nic nie pomógł ,więc nagrzałem nad kuchenką gazową i biegusiem do piwnicy gdzie przy użyciu młotka i imadła powoli zaczeła się wysuwać.Kiedy nagle pękło ramie.I po ptakach. Ośka wyszła razem z tuleją miedzianą(mosiądz?) której zdjęcie też mi troche zajeło.I zeby nie połamane ramię to i było by po wszystkim a tak trzeba bedzie spróbować pospawać .
KONRAD
eskalante
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Wt mar 21, 2006 12:28
Lokalizacja: Białystok
Online: 0s

Postprzez greg » So cze 14, 2008 21:32

Mam pytanko sa jakie ssciagacze do tej tulejki ?
nie słyszałem - a wypiąłeś zapinki?
greg
 

wycieraczki

Postprzez PJ » Pn cze 30, 2008 09:15

w weekend wymienilem mechanizm wycieraczek (objawy jak powyzej, zwolniona praca wycieraczek, tylko jeden bieg) z braku czasu kupilem nowy mechanizm od Octavii, problemy na jakie sie natknalem:
- zdjecie ramion wycieraczek, byly zapieczone i mimo polewania MoS2 nie chcialy sie ruszyc(potrzebne 2 osoby, jedna podwaza ramie od spodu, druga uderza mlotkiem dokladnie w os mocowania, tak zeby nie zniszczyc gwintu)
zdjecie podszybia i reszta byla dobrze opisana powyzej wiec poszla w miare szybko, zdziwilo mnie tylko ze pomimo droznych kanalow odplywowych tuz pod podszybiem (pod silniczkiem wycieraczek) zbiera sie woda (blad konstrukcyjny ?) a tam jest pare kabli na dodatek w materialowej osnowie wiec wszystko bylo mokre i zasyfiale.

Problem jaki wystapil po tej operacji to:

nadal 1 bieg pracy wycieraczek (predkosc OK)
update
*zresetowalem i dziala poprawnie*
gasnie podswietlenie tablicy i zegarow w trakcie jazdy po wybojach
update
*prawdopodobnie wlacznik swiatel mijania, sciemniacz lub cos na stykach*

P.
Ostatnio edytowano Pt lip 04, 2008 08:31 przez PJ, łącznie edytowano 2 razy
PJ
PJ
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Wt sie 21, 2007 13:40
Lokalizacja: Szczecin
Online: 17h 10m
Auto: GOLF IV
Silnik: ALH

Następna strona



Powrót do FAQ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,