hamowanie silnikiem - pomiar MFA

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
chudy191989
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 733
Rejestracja: czw wrz 15, 2011 21:14

hamowanie silnikiem - pomiar MFA

Post autor: chudy191989 » śr lis 09, 2011 22:12

Witam mam pytanie do użytkowników którzy mają w swoich autkach licznik MFA. Ustawiam MFA na chwilowe spalanie, jadę np. 100km/h na 4 lub 5 biegu i puszczam nogę z gazu (całkowicie) MFA pokazuje mi wtedy około "4" l/100km. I teraz pytanie, czy nie powinien czasami pokazywać w tym momencie "0" l/100km???? :? Czy coś jest nie tak u mnie?? Jest to GOLF MK2 16v PL. Bracholowi w Astrze pokazuje w takiej sytuacji właśnie 0.0 :chytry:


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=444403" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

Chamowanie silnikiem - pomiar MFA

Post autor: marcinek84 » śr lis 09, 2011 23:14

MFA bierze dane z podciśnienia i prędkości, nie licząc odświeżania danych np kilometrów (przy odpowiedniej kombinacji pokazuje aktualną prędkość). nawet hamując silnikiem to najwyraźniej jakieś podciśnienie jest. I sobie liczy jako takie spalanie. jak nie zapomnę to sprawdzę co pokazuje u mnie.
Ostatnio zmieniony śr lis 09, 2011 23:19 przez marcinek84, łącznie zmieniany 1 raz.


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
chudy191989
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 733
Rejestracja: czw wrz 15, 2011 21:14

Chamowanie silnikiem - pomiar MFA

Post autor: chudy191989 » śr lis 09, 2011 23:17

więc trzeba liczyć że troszkę mniej spali niż mfa pokazuje??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=444403" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

Chamowanie silnikiem - pomiar MFA

Post autor: marcinek84 » śr lis 09, 2011 23:23

Tez kwestia do jakiego silnika konkretnie masz zegary. Rożne podciśnienie i już masz inne spalanie, do tego jakość paliwa, stan silnika i inne rzeczy wpływają na spalanie.


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Chamowanie silnikiem - pomiar MFA

Post autor: Lipek81 » śr lis 09, 2011 23:31

PL o ile pamiętam nie ma funkcji cut-off, więc nawet przy hamowaniu silnikiem coś tam zawsze spali.



Awatar użytkownika
chudy191989
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 733
Rejestracja: czw wrz 15, 2011 21:14

Chamowanie silnikiem - pomiar MFA

Post autor: chudy191989 » śr lis 09, 2011 23:37

marcinek84, silnik igła w 8 sekund setke robie, paliwo pb95 zegary 260 km/h. Lipek81 myślałem że wszystkie auta mają odcięcie całkowite, nie rozumiem tego dlaczego PL miał by nie mieć :goof:


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=444403" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Pablo Corrado
Forum Master
Forum Master
Posty: 1110
Rejestracja: sob lut 26, 2005 21:08
Lokalizacja: Chrzanów

Chamowanie silnikiem - pomiar MFA

Post autor: Pablo Corrado » czw lis 10, 2011 09:20

Kiedyś obiło mi się o uszy (jeszcze przy Corrado), ale od razu mówię, że na 100 % pewien nie jestem, że przy hamowaniu silnikiem, odcina paliwo, ale tylko powyżej 2000 rpm. Jak silnik zjedzie poniżej tych obrotów to coś tam łyka, żeby go nie zdławiło.
A swoja drogą tak jak koledzy piszą, może być podciśnienie i MFA to interpretuje jako jakieś tam spalanie.


Scirocco II 1,6 / Scirocco II 1,8 / Corrado G60 / Corrado 2,0 16V / Golf IV 2,0 / Golf IV GTI / Passat B5FL 1,8T / Golf V 1,4 i 1,6
Sprzedam:
-Uszczelkę głowicy 1,8 T 20V (AGU i innych) GOETZE.
-NOWĄ przepustnicę do 1,4 TSI i innych 03C 133 062S.

Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Chamowanie silnikiem - pomiar MFA

Post autor: zielu » czw lis 10, 2011 10:22

marcinek84 pisze:MFA bierze dane z podciśnienia i prędkości
i obrotomierza

pamiętam ze jak u siebie to sprawdzałem t na pewno spadało chwilowe do 0.. ale nie pamiętam obrotów jakie miałem wiec spróbuj przy wyższych obrotach wg tego co Pablo Corrado pisze


Obrazek

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Chamowanie silnikiem - pomiar MFA

Post autor: jhosef » czw lis 10, 2011 10:36

chudy191989 pisze:marcinek84, silnik igła w 8 sekund setke robie, paliwo pb95 zegary 260 km/h. Lipek81 myślałem że wszystkie auta mają odcięcie całkowite, nie rozumiem tego dlaczego PL miał by nie mieć :goof:
Wtrysk mechaniczny jest temu winien. Trudniej w nim to zrealizować. To samo gaźniki mało ma. Nawet mimo to, że mają taką możliwość w gaźniku 2e2 to w silniku GU było to realizowane.



Awatar użytkownika
chudy191989
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 733
Rejestracja: czw wrz 15, 2011 21:14

hamowanie silnikiem - pomiar MFA

Post autor: chudy191989 » czw lis 10, 2011 21:21

ok dzieki za odpowiedzi a np. czy dało by radę ustawić tak by chwilowe spalanie było w podstawowych funkcjach MFA?? bo trochę wkurza mnie to włączanie trybu serwisowego :banghead:


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=444403" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Bryla
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 252
Rejestracja: ndz cze 19, 2011 12:56
Lokalizacja: Sandomierz

hamowanie silnikiem - pomiar MFA

Post autor: Bryla » czw lis 10, 2011 21:29

A jak jest ze spalanie przy hamowaniu silnikiem w 1.8 RP?Też coś łyka,czy odcina paliwo?


Sprzedam felgi stalowe VW 13" ,komplet 100 zł.

Kontakt na PW.

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

hamowanie silnikiem - pomiar MFA

Post autor: Lipek81 » czw lis 10, 2011 21:36

Tam to odcina, bo wtrysk sterowany jest elektroniką, ECU ma sygnał z obrotów więc nie ma problemu, żeby to zrealizować i bardzo mocno wątpię, ze tego nie ma.



Awatar użytkownika
sopelo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: czw lip 24, 2008 14:00
Lokalizacja: Śląsk

hamowanie silnikiem - pomiar MFA

Post autor: sopelo » sob maja 19, 2012 06:02

U mnie pokazuje 0.0 po zdjęciu nogi z gazu, chyba, że dam na luz to wtedy jakieś tam pokazuje niewielkie !


MK4 1.4 16V 75KM (AKQ)
MK5 1.9 TDI 105KM (BKC)
MK7.5 1.4 TSI 150KM (CZDA)

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

hamowanie silnikiem - pomiar MFA

Post autor: Qto » sob maja 19, 2012 10:53

sopelo pisze:U mnie pokazuje 0.0 po zdjęciu nogi z gazu
sopelo pisze:Auto: Golf IV 1.4 16V
Silnik: AKQ
:crazy:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 52 gości