Odgrzewam Kotleta- Tempomat Problem Leon Cupra R
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Odgrzewam Kotleta- Tempomat Problem Leon Cupra R
witam, wszystkich :):)
Jestem użytkownikiem Seata Leona - to Prawie VW i mam problem z tempomatem.
streszczenie: zakupiłem oryginalną manetkę, kabel z wtyczką z allegro, i złożyłem to do kupy.
wszystko było na dobrej drodze, do puki nie otworzyłem puszki w podszybiu, wygląda ona inaczej niż na wszystkich tutorialach i fotkach na forach, kable do puszki nie wchodzą od boku tylko przez pokrywę tej że puszki.
wtyczki są takie jak u innych, z tym że czarna u mnie ma 2 kable, i z tego co ustaliłem, u mnie wtyczka niebieska jest połączona z pedałem gazu. wiec i do niej trzeba się podpiąć,.
Problem polega na tym że żaden schemat podłączeń nie pasuje do tej wtyczki, posiada ona 6 przewodów, i nawet kolory nie pasują mi do niczego.
Zakładam ze jest tu sporo inteligentnych użytkowników którym rozgryzienie tego problemu zajmie zaledwie chwilę, na LeonClub ,mnie delikatnie zignorowali, bywa.
kolejny problem to aktywacja tempomatu VAG'iem, nie mogę tego uczynić choć robię to wg wszelkich prawideł znalezionych w sieci. czy mole auto to jakiś kłopotliwy egzemplarz ?
Leon 1M
Silnik: BAM
Rok produkcji: 2005
wtyczka ma 10 Pin
z tego tylko 6 jest aktywne
|5|6| 7 |8|
|X|9|10|X|
|1|2| 3|4|
opis kabli:
1- brąz z niebieskim
2- szary z białym
3- żółty z zielonym
4- szary z czerwonym
5- Biały z niebieskim
6- Szary z niebieskim
kabel jest z allegro, zapewne dobrze znany:
z manetki ----->do kostki
PIN nr 6 (czyli zielony przewód mojej wiązki) ----->
PIN nr 2 (czyli brązowy przewód mojej wiązki) ----->
PIN nr 7 i 4 (czyli żółty i szary przewód mojej wiązki) ----->
PIN nr 3 (czyli biały przewód mojej wiązki) ----->
PIN nr 5 (czyli różowy przewód mojej wiązki)----->
Proszę o pomoc, zależy mi na tempomacie, bo za kilka dni jadę w dość długą trasę i na pewno by mi pomógł :)
Jestem użytkownikiem Seata Leona - to Prawie VW i mam problem z tempomatem.
streszczenie: zakupiłem oryginalną manetkę, kabel z wtyczką z allegro, i złożyłem to do kupy.
wszystko było na dobrej drodze, do puki nie otworzyłem puszki w podszybiu, wygląda ona inaczej niż na wszystkich tutorialach i fotkach na forach, kable do puszki nie wchodzą od boku tylko przez pokrywę tej że puszki.
wtyczki są takie jak u innych, z tym że czarna u mnie ma 2 kable, i z tego co ustaliłem, u mnie wtyczka niebieska jest połączona z pedałem gazu. wiec i do niej trzeba się podpiąć,.
Problem polega na tym że żaden schemat podłączeń nie pasuje do tej wtyczki, posiada ona 6 przewodów, i nawet kolory nie pasują mi do niczego.
Zakładam ze jest tu sporo inteligentnych użytkowników którym rozgryzienie tego problemu zajmie zaledwie chwilę, na LeonClub ,mnie delikatnie zignorowali, bywa.
kolejny problem to aktywacja tempomatu VAG'iem, nie mogę tego uczynić choć robię to wg wszelkich prawideł znalezionych w sieci. czy mole auto to jakiś kłopotliwy egzemplarz ?
Leon 1M
Silnik: BAM
Rok produkcji: 2005
wtyczka ma 10 Pin
z tego tylko 6 jest aktywne
|5|6| 7 |8|
|X|9|10|X|
|1|2| 3|4|
opis kabli:
1- brąz z niebieskim
2- szary z białym
3- żółty z zielonym
4- szary z czerwonym
5- Biały z niebieskim
6- Szary z niebieskim
kabel jest z allegro, zapewne dobrze znany:
z manetki ----->do kostki
PIN nr 6 (czyli zielony przewód mojej wiązki) ----->
PIN nr 2 (czyli brązowy przewód mojej wiązki) ----->
PIN nr 7 i 4 (czyli żółty i szary przewód mojej wiązki) ----->
PIN nr 3 (czyli biały przewód mojej wiązki) ----->
PIN nr 5 (czyli różowy przewód mojej wiązki)----->
Proszę o pomoc, zależy mi na tempomacie, bo za kilka dni jadę w dość długą trasę i na pewno by mi pomógł :)
Odgrzewam Kotleta- Tempomat Problem Leon Cupra R
szefu55, witaj - masz możliwość dostać się do sterownika silnika do wtyczek? Należy sprawdzić piny - do której wtyczki konkretnie idą (miernikiem)- jest druga możliwość - piny będą puste - to musisz zamontować
Interesują cię piny:
38 (czarno/biały) - powinien iść do wtyczki czarnej pin 3
76 (biały)- powinien iść do wtyczki czarnej pin 9
75 (niebiesko/szary) - powinien iść do pinu 1 wtyczki czarnej
57 (czerwono/żółty) powinien iść do pinu 2 wtyczki czarnej
Żeby było jasne - dla potomnych - to są piny sterownika silnika BAM
A o co chodzi z tym VAGiem? Nie da się zalogować kodem aktywacji GRA czy co?
Interesują cię piny:
38 (czarno/biały) - powinien iść do wtyczki czarnej pin 3
76 (biały)- powinien iść do wtyczki czarnej pin 9
75 (niebiesko/szary) - powinien iść do pinu 1 wtyczki czarnej
57 (czerwono/żółty) powinien iść do pinu 2 wtyczki czarnej
Żeby było jasne - dla potomnych - to są piny sterownika silnika BAM
A o co chodzi z tym VAGiem? Nie da się zalogować kodem aktywacji GRA czy co?
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Re: Odgrzewam Kotleta- Tempomat Problem Leon Cupra R
Dziękuję za zainteresowanie Doceniam to.
Chodzi o to że u mnie wtyczka czarna nie ma więcej kabli, nawet od spodu, zawiera ona jedynie 2 kable
zauważyłem że u mnie niebieska wtyczka odpowiada wtyczce czarnej w większości instalacji.
jeśli chodzi o aktywację GRA to owszem wpisuję kod 11463 w logowaniu i nic to nie daje, u mnie kanał 006 odpowiada za lambdę jeśli dobrze pamiętam
nie wiem dlaczego u mnie jest inaczej niż u większości użytkowników, czy jest to możliwe że u mnie nie może być tempomatu? i stąd ten problem ??
Chodzi o to że u mnie wtyczka czarna nie ma więcej kabli, nawet od spodu, zawiera ona jedynie 2 kable
zauważyłem że u mnie niebieska wtyczka odpowiada wtyczce czarnej w większości instalacji.
jeśli chodzi o aktywację GRA to owszem wpisuję kod 11463 w logowaniu i nic to nie daje, u mnie kanał 006 odpowiada za lambdę jeśli dobrze pamiętam
nie wiem dlaczego u mnie jest inaczej niż u większości użytkowników, czy jest to możliwe że u mnie nie może być tempomatu? i stąd ten problem ??
Odgrzewam Kotleta- Tempomat Problem Leon Cupra R
jeśli przyjmuje tą wartość to jest wszystko okszefu55 pisze:jeśli chodzi o aktywację GRA to owszem wpisuję kod 11463 w logowaniu i nic to nie daje
no i dlatego kazałem sprawdzić wtyczkę od komputera silnika czy w ogóle są w wiązce piny (jest taka możliwość że założono wiązkę bez)szefu55 pisze:Chodzi o to że u mnie wtyczka czarna nie ma więcej kabli, nawet od spodu, zawiera ona jedynie 2 kable
twój sterownik silnika jest tylko jeden - czyli nie ma wersji z tempomatem i bez - czyli sterownik fizycznie powinien obsługiwać - dostań się do wtyczek sterownika i rób fotkiszefu55 pisze:czy jest to możliwe że u mnie nie może być tempomatu? i
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Re: Odgrzewam Kotleta- Tempomat Problem Leon Cupra R
ok, w takim razie odezwę się po niedzieli, mam wtyczkę 80 pin, i rozumiem że będą puste miejsca w numerkach które podałeś to tam właśnie należny się wpiąć,
Powiedz mi proszę, czy jeśli będzie już podpięta manetka to pod wartością 006 pojawi się tempomat ? bo sterownik niby przyjął wartość, ale nie pokazuje tempomatu....
Powiedz mi proszę, czy jeśli będzie już podpięta manetka to pod wartością 006 pojawi się tempomat ? bo sterownik niby przyjął wartość, ale nie pokazuje tempomatu....
Re: Odgrzewam Kotleta- Tempomat Problem Leon Cupra R
Witam, mam prosty ale być morze skuteczny sposób na zrobienie tempomatu
- jedyne o co muszę was prosić to sprawdzić czy kable z czarnej wtyczki tempomatu wędruje do PEDAŁA i w jakiej kolejności od lewej strony idą kable w tej wtyczce, tzn podać mi kolory od lewej strony.
ja je porównam z opisami na forum i wg nich zrobię schemat dla silnika BAM i Cupry R i zamieszczę go na pewno na tym forum dla potomnych, jeśli zadziała oczywiście :):)
-Sprawa jest pilna, bo dziś w nocy jadę na wakacje, wiec Panowie prosze o mobilizację. z góry dziękuję
- jedyne o co muszę was prosić to sprawdzić czy kable z czarnej wtyczki tempomatu wędruje do PEDAŁA i w jakiej kolejności od lewej strony idą kable w tej wtyczce, tzn podać mi kolory od lewej strony.
ja je porównam z opisami na forum i wg nich zrobię schemat dla silnika BAM i Cupry R i zamieszczę go na pewno na tym forum dla potomnych, jeśli zadziała oczywiście :):)
-Sprawa jest pilna, bo dziś w nocy jadę na wakacje, wiec Panowie prosze o mobilizację. z góry dziękuję
Odgrzewam Kotleta- Tempomat Problem Leon Cupra R
nie zadziała - skoro nie chce ci się zerknąć do sterownika silnika a jak sam mówisz kolory kabli masz inne niż w schematach to po jakiego grzyba chcesz rozpiskę kabli pedała i jakiego pedała - hamulca, sprzęgła, stop???szefu55 pisze:ja je porównam z opisami na forum i wg nich zrobię schemat dla silnika BAM i Cupry R i zamieszczę go na pewno na tym forum dla potomnych, jeśli zadziała oczywiście :):)
I dziwisz się że nikt ci na forum leona nie pomógł
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Odgrzewam Kotleta- Tempomat Problem Leon Cupra R
nie znam się więc kombinuję na różne sposoby, za kilka dni postaram się dobrać do ostki kompa, i raczej zakupię oryginalną wiązkę tempomatu, a chodziło mi o pedał gazu..... pozdro
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 15 gości