Immobiliser

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

seebst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 19:43
Lokalizacja: Żary

Immobiliser

Post autor: seebst » pt lis 12, 2010 09:52

Problem jest tego typu, że czasami wkładając kluczyk do stacyjki i przekręcając zapłon mruga mi kontrolka immobilisera. Nie zawsze tak się dzieje, ale dzieje się co jakiś czas. Kilka razy wówczas muszę kluczyk wyciągać i wkładać i przekręcać, żeby zgasła. Dzieje się to na obu kluczykach (pilot scyzoryki). Myślałem, ze może grot jest brudny, bo faktycznie, w tych rowkach było trochę brudu, ale wziąłem patyczka od uszu, troszkę w spirytusie nasączyłem i ładnie powycierałem. Na jakiś czas miałem z tym spokój, później znów co jakiś czas ikona mrugała. Kiedyś kiedyś jak byłem na VAGu koleś znalazł błąd immobilisera i w tym momencie oświeciło mnie, że to właśnie jest to, co mi tak mruga. No ale znów na jakiś czas miałem spokój, później co któryś raz znów zamruga i tak w kółko. Auto z 99 roku, licznik nie był wymieniany. W czym tkwi problem?



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Immobiliser

Post autor: norek111 » pt lis 12, 2010 10:39

sprawdź połączenie licznika (kostki)


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

seebst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 19:43
Lokalizacja: Żary

Immobiliser

Post autor: seebst » ndz lis 28, 2010 14:07

Sprawdzałem i kostki przy liczniku mocno siedzą, trzymają się. A powodem tego może być bateria za słaba, czy nie ma to znaczenia?
Ostatnio problem coraz częściej występuje...



Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

Immobiliser

Post autor: skaktus » ndz lis 28, 2010 14:10

Bateria nie ma nic do rzeczy jeśli chodzi o immo. Sprawdź pętlę na około stacyjki, może ona nie kontaktuje i nie komunikuje się z kompem.



seebst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 19:43
Lokalizacja: Żary

Immobiliser

Post autor: seebst » pn gru 13, 2010 22:02

Przeglądałem ten temat: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=107388" onclick="window.open(this.href);return false; ale zablokowany... Sprawdzałem vagiem, chodzi właśnie o ten kod błędu: 17978. Problem objawia się tym, że wkładając kluczyk, przekręcając na zapłon, migała kontrolka immo, więc nie szło odpalić auta. Problem co jakiś czas się pojawiał, później samo zniknęło, jednak dzisiaj, jak potrzebowałem odpalić auto, już w ogóle lampka nie chciała zgasnąć. Drugi kluczyk to samo, również immo mrugało. Chyba z pół godziny się męczyłem wkładając kluczyk, wykładając, pukając, ruszając itp. i nic. Więc podłączyłem vaga. Na początek sprawdziłem "elektronika silnika" (również zaczęła mrugać kontrolka od świec żarowych jak wszedłem w ten sterownik. Wywaliło ten błąd ale nie dało rady go usunąć, bowiem po paru sekundach na nowo powracał i tak w kółko. Ale później wszedłem w "immobiliser" i w tym momencie usłyszałem, jakby coś z okolic licznika lekko pykło i od razu kontrolka od immobilisera zgasła. Sprawdziłem kody błędów i nic nie pokazało, jedynie, że coś tam niekompatybilne albo błąd w komunikacji, ale błędów zero. Wyszedłem z tego sterownika i wszedłem ponownie do "elektronika silnika", ponownie ten błąd wyskoczył, jednak już bez problemu dał się wykasować. No i problem zniknął. Wszystko teraz już pięknie działa. Tylko co to było powodem, czemu tak się stało i czy przypadkiem znów nie wyskoczy ponowna historia?

Dodam, że kluczyki mam dwa, oba scyzoryki, przeze mnie na pewno nic grzebane nie było, samochód kupiłem sprowadzony od jakiegoś tam dziadka, oryginalny przebieg (wtedy miał 150k) itp.

A czy w ogóle da się ten zakichany immo całkowicie wywalić?



seebst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 19:43
Lokalizacja: Żary

Immobiliser

Post autor: seebst » śr kwie 27, 2011 19:11

słuchajcie, coś takiego mi wyskoczyło, co to może być? Po ponownym odpaleniu i każdych juz następnych to się nie pojawia.
" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Re: Immobiliser

Post autor: norek111 » śr kwie 27, 2011 20:40

seebst pisze:Sprawdzałem i kostki przy liczniku mocno siedzą, trzymają się. A powodem tego może być bateria za słaba, czy nie ma to znaczenia?
Ostatnio problem coraz częściej występuje...
wypiąłeś i wpiąłeś te kostki ?


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

seebst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 19:43
Lokalizacja: Żary

Immobiliser

Post autor: seebst » śr kwie 27, 2011 21:06

norek111 pisze:wypiąłeś i wpiąłeś te kostki ?
z tym problemem byłem u elektryka. Powyciągał mi wszystko, przeczyścił i złożył do kupy. Podziałało jakiś czas i znów wyszło to co zawsze, że dopiero za którymś razem uda się odpalić auto, nim ta kontrolka zgaśnie. Czasami nie zapali się przy uruchamianiu z kilka dni, a czasami co chcę uruchomić to mruga i muszę parę razy wyciągać kluczyk i ponownie wsadzać. Elektryk powiedział, że w samych połączeniach, w kostkach jak i w tej cewce nic się nie dzieje. To ja już nie wiem...



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Immobiliser

Post autor: norek111 » śr kwie 27, 2011 21:29

Zmień elektryka tyle Ci poradzę,myślałem że sam naprawiasz .


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Immobiliser

Post autor: jeryk10 » śr kwie 27, 2011 21:48

Dokladnie cienki ten Twoj elektryk :-) Slabe przejscie na kablach immo na 200% :-)


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości