[MK3] Latające szyby z przodu
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
[MK3] Latające szyby z przodu
Kiedy miałem zsuniętą szybę w drzwiach kierowcy to telepała się jak nie wiem co. Najgorsze było zamykanie drzwi z odsunięto szybą - aż żal słuchać. Od strony pasażera miałem OK co pomogło mi porównać drzwi i wyciągnąć wnioski.
Otóż przednia szyba trzyma się:
- od dołu na 2 uchwytach podnośnika (dość mizernie bo na linkach to wisi)
- u góry dzięki stosownemu ściśnięciu jej uszczelkami od obu stron.
Porównanie obu drzwi dało taki rezultat że moja szyba w ogóle nie była ściśnięta uszczelkami u góry i tu się telepała. A od strony pasażera była sciśnięta i widać było wyraźnie jak podczas chowania szyby uszczelki się lekko schodzą ku sobie. Szczelina po stronie kierowcy była dużo szersza. Po zmierzeniu co i jak okazało ku mojemu zdziwieniu się że uszczelki nie są wygniecione tylko blacha drzwi się rozgięła. Pokazuje to rysunek. Część schowana po niebieską uszczelką wewnętrzną odgięła się ku środkowi auta (wgięcie było od lusterka aż po 2/3 długości szyby).
Należy zdjąć tapicerkę drzwi i wysunąć do góry zaznaczoną na niebiesko uszczelkę wewnętrzną. Ma ona "haczyk" po tak jak pokazuje rysunek. U mnie natychmiast było widać gdzie blacha pod nią była odchylona do środka auta. Wziąłem listewkę drewnianą i poprzez nią delikatnie młotkiem przywróciłem ją do pionu. Poszło bardzo lekko, jak widać ta blacha nie trzyma się za mocno. Po założeniu uszczelki od razu było widać że szczelina się zwęziła a szyba trzyma się teraz solidnie.
Tylko ważne żeby nie przesadzić - odgiąć nie będzie łatwo, sciśnie się fartuch wywiniętej blachy i uszczelka nie będzie się dobrze trzymać. Lepiej robić to małymi etapami, mierzmy też aby nie przesadzić bo znowu zrobimy luz między uszczelką a tapicerką. Należy dążyć do takiego momentu kiedy uszczelki lekko dociskają a po wejściu szyby w drzwi delikatnie się schodzą ku sobie.
Otóż przednia szyba trzyma się:
- od dołu na 2 uchwytach podnośnika (dość mizernie bo na linkach to wisi)
- u góry dzięki stosownemu ściśnięciu jej uszczelkami od obu stron.
Porównanie obu drzwi dało taki rezultat że moja szyba w ogóle nie była ściśnięta uszczelkami u góry i tu się telepała. A od strony pasażera była sciśnięta i widać było wyraźnie jak podczas chowania szyby uszczelki się lekko schodzą ku sobie. Szczelina po stronie kierowcy była dużo szersza. Po zmierzeniu co i jak okazało ku mojemu zdziwieniu się że uszczelki nie są wygniecione tylko blacha drzwi się rozgięła. Pokazuje to rysunek. Część schowana po niebieską uszczelką wewnętrzną odgięła się ku środkowi auta (wgięcie było od lusterka aż po 2/3 długości szyby).
Należy zdjąć tapicerkę drzwi i wysunąć do góry zaznaczoną na niebiesko uszczelkę wewnętrzną. Ma ona "haczyk" po tak jak pokazuje rysunek. U mnie natychmiast było widać gdzie blacha pod nią była odchylona do środka auta. Wziąłem listewkę drewnianą i poprzez nią delikatnie młotkiem przywróciłem ją do pionu. Poszło bardzo lekko, jak widać ta blacha nie trzyma się za mocno. Po założeniu uszczelki od razu było widać że szczelina się zwęziła a szyba trzyma się teraz solidnie.
Tylko ważne żeby nie przesadzić - odgiąć nie będzie łatwo, sciśnie się fartuch wywiniętej blachy i uszczelka nie będzie się dobrze trzymać. Lepiej robić to małymi etapami, mierzmy też aby nie przesadzić bo znowu zrobimy luz między uszczelką a tapicerką. Należy dążyć do takiego momentu kiedy uszczelki lekko dociskają a po wejściu szyby w drzwi delikatnie się schodzą ku sobie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Konto usunięte.
Tym tematem sie interesowales?PrOteCt pisze:Ostatnio z tym fantem kombinowałem u mnie w aucie, jakos mi to nie wyszło szyba jak miała luz tak go nadal ma. W golfie II chyba inaczej to wygląda, ale porada moze sie przydac.
thx
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=47167
Slyszalem, ze MK2 mozna cos podkleic (np. uszczelke okienna) do tej uszczelki, by nie bylo takiej szpary
Ostatnio pozbyłem się tego wstrętnego walenia i trzeszczenia szyby od strony kierowcy w moim MK3
Poczytałem kilka porad na tym forum i w sumie zrobiłem inna rzecz która w 100% pomogła!!!
Czyli od początku:
1. Zdjąłem tapicerkę
2. Opusciłem sobie szybe do połowy
3. Dokreciłem śrubkę w dwóch uchwytach które podnoszą szybę na prowadnicach. Śrubka ta sciska blaszke w ktora wlozona jest szyba. W sumie potrzebowałem do tego klucza 10 i problem z glowy.
Nadmieniam ze szyba tak mi stukala na najmniejszych dolkach ze nie dalo sie wysiedziec a jak byla opuszczona do konca i zamykalem drzwi to tak walilo jakbym mial zbita szybe w drzwiach.
U mnie pomoglo..
Poczytałem kilka porad na tym forum i w sumie zrobiłem inna rzecz która w 100% pomogła!!!
Czyli od początku:
1. Zdjąłem tapicerkę
2. Opusciłem sobie szybe do połowy
3. Dokreciłem śrubkę w dwóch uchwytach które podnoszą szybę na prowadnicach. Śrubka ta sciska blaszke w ktora wlozona jest szyba. W sumie potrzebowałem do tego klucza 10 i problem z glowy.
Nadmieniam ze szyba tak mi stukala na najmniejszych dolkach ze nie dalo sie wysiedziec a jak byla opuszczona do konca i zamykalem drzwi to tak walilo jakbym mial zbita szybe w drzwiach.
U mnie pomoglo..
- mariachi
- Użytkownik
- Posty: 452
- Rejestracja: pn mar 05, 2007 16:56
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
miałem dokładnie to samo.roro pisze:1. Zdjąłem tapicerkę
2. Opusciłem sobie szybe do połowy
3. Dokreciłem śrubkę w dwóch uchwytach które podnoszą szybę na prowadnicach. Śrubka ta sciska blaszke w ktora wlozona jest szyba. W sumie potrzebowałem do tego klucza 10 i problem z glowy.
Też mi waliła szyba od kierowcy. Jedna z tych śrubek była prawie całkiem odkręcona .
Ja mam mk2 5 drzwi i porad pomogła,rzeczywiscie najwazniejsze zeby szyba nie ,,telepała" jest żeby była ścisnieta obydwoma uszczelkami u góry.Przemo_vw pisze:Ostatnio z tym fantem kombinowałem u mnie w aucie, jakos mi to nie wyszło szyba jak miała luz tak go nadal ma. W golfie II chyba inaczej to wygląda, ale porada moze sie przydac.
thx
Pozdrawiam.
[b]Volkswagen Team Łódź[/b]
- kler_b
- Gadatliwa bestia
- Posty: 555
- Rejestracja: pt sie 14, 2009 01:01
- Lokalizacja: Tarnów/Peterborough
- Kontakt:
Ja mysze sie dopiero wziac za to bo szyba od kierowcy tez nie daje mi spokoju,a ze to diesel to drgania niestety sa wieksze w samochodzie
VW Polo: viewtopic.php?p=3964687#3964687" onclick="window.open(this.href);return false;
Sorki za odkop - ale mam problem z szybami
Panowie, a co zrobić bo mam następującą sprawę:
a) wysiadły linki w w podnośniku szyby w moim MK3
b) kupiłem nowy podnośnik ORI (bez silnika)
c) sam silnik chodzi ok
d) założyłem nowy podnośnik i przykręciłem i zamontowałem silnik, bez szyby chodziło SUPER
e) dołożyłem szybę, domknąłem szybę, podniosłem ramie podnośnika i skręciłem szybę, opuściłem i podniosłem kilka razy przy przykręcaniu, po czym zamknąłem szybę i dokręciłem śruby mocujące szyny podnośnika po których poruszają się wózki szyby
f) raz chodzi ok (np jak jest zimno) a raz źle (otwiera się po kawałku i wyłacza się silnik - chyba przeciążeniowy - albo jest zbyt duży opór i silnik się po postu zatrzymuje)
Jakaś podpowiedź ?
Próbowałem już regulować prowadnice itd, ale może nie wiem jak
a) wysiadły linki w w podnośniku szyby w moim MK3
b) kupiłem nowy podnośnik ORI (bez silnika)
c) sam silnik chodzi ok
d) założyłem nowy podnośnik i przykręciłem i zamontowałem silnik, bez szyby chodziło SUPER
e) dołożyłem szybę, domknąłem szybę, podniosłem ramie podnośnika i skręciłem szybę, opuściłem i podniosłem kilka razy przy przykręcaniu, po czym zamknąłem szybę i dokręciłem śruby mocujące szyny podnośnika po których poruszają się wózki szyby
f) raz chodzi ok (np jak jest zimno) a raz źle (otwiera się po kawałku i wyłacza się silnik - chyba przeciążeniowy - albo jest zbyt duży opór i silnik się po postu zatrzymuje)
Jakaś podpowiedź ?
Próbowałem już regulować prowadnice itd, ale może nie wiem jak
Przemek
-----------------------------
SZUKAM:
zdesi przód i tył z GTI w idealnym stanie, BBS 20jahre lub podobne 15-16", Foteli RECARO do mojego MK3 5D - najchętniej grzane, Climatronica z mk3 lub mk4 (części lub zestaw)
-----------------------------
SZUKAM:
zdesi przód i tył z GTI w idealnym stanie, BBS 20jahre lub podobne 15-16", Foteli RECARO do mojego MK3 5D - najchętniej grzane, Climatronica z mk3 lub mk4 (części lub zestaw)
- KamilP
- DieseL PoweR
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
- Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin
[MK3] Latające szyby z przodu
Odkop zrobię Co do zdjęcia tej uszczelki też miałem z tym problem, ale zrobiłem to, próbowałem podważać itp i nie dało to rezultatu, to po prostu od strony lusterka mocno pociągnąłem do góry, i potem powoli przesuwałem się w kierunku tyłu drzwi, i wyszło
[MK3] Latające szyby z przodu
Odkopię trochę temat bo mam pytanie. Czy można dostać gdzieś NOWE ślizgi szyb do mk3 ? Zauważyłem, że do elektrycznych i manualnych są takie same. Mam na myśli te dwa uchwyty trzymające z dołu szybę dokręcane 10-tką.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości