olej na kolektorze ssacym (1.8 90Km)
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: sob paź 11, 2014 16:12
olej na kolektorze ssacym (1.8 90Km)
Witam, mam problem poniewaz na kolektorze ssacym jest olej i nie jest go wcale tak malo;-( wymieniłem uszczelke pod pokrywa zaworów bo myslałem ze to to ale problem nie znikł niestety... auto nie kopci, ani nic przy jezdzie a olej znika w duzych ilosciach i smierdzi strasznie palonym olejem w srodku, czy moze ktos zna przyczyne takiego oto problemu?? dodam również ze ulane olejem jest w okolicach wtrysku i to dosc pozadnie...dodam ze auto stoi na parkaingu i nie ma zadnych sladów pod autem znaczy sladów wycieku oleju...olej jest na kolektorze w tych zagłebieniach i maska tez jest tłusta w tym miejscu mniej wiecej....czy jest mozliwe zeby gdzies głowica była peknieta od tyłu ze jak sie nagrzeje to wycieka olej??
olej na kolektorze ssacym (1.8 90Km)
Proponuję sprawdzić drożność odmy olejowej jak i samej pokrywy wtrysku, czy nie ma tam za dużo osadu Najpierw sprawdź podstawy, a potem myśl o głowicy. Ja miałem podobny syf na kolektorze, ale robiłem mini remont góry i wymieniłem wszystkie uszczelki w całym silniku a tą pod pokrywą na gumową i jest sucho jak na razie ewentualnie zobacz jeszcze na uszczelniacze na wałku rozrządu i pośrednim, ja miałem tam straszny syf (tak trochę poza tematem )
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: sob paź 11, 2014 16:12
olej na kolektorze ssacym (1.8 90Km)
Olej jest na kolektorze ssacym i w dolnej czesci wtrysku wokół podstawy jest ulane tam olejem gdzie ta guma taka (od góry jak jest ta czapka plastikowa jest ok nic nie ulane), uszczelka pod czapka glowicy wymieniona na nowa( plus taki poól koła co w głowicy jest oraz taka usczzelka taki pasek silikonowy po drogiej stronie czyli jak gdyby caly komplte) i spod tego nic nie leci ani nic sucho jest pod nia z kazdej strony....droznosc odmy?? ale przeciez skads ten olej musi wywalac i to konkrtenie skoro jest go tyle na kolektorze w tych dołkach pomiedzy jest peło swierzego oleju jak gdyby....przewody od odmy sa suche nic nie popekane nic nie leci z njich nowe opaski nawet pozkaladalem....czyzby olej mogł sie wydostawac poniewaz guma podstawy wtrysku jest popekana?? ale wtedy ciagnol by chyba jakies lewe powietrze....
olej na kolektorze ssacym (1.8 90Km)
Tam cudów nie ma olej Ci z miski nie nakapie na kolektor ssący, uszczelka cieknie na pokrywie zaworów albo uszkodzone przewody odmy nie ma innej opcji żeby się tam olej znalazł. Podstawa wtrysku nawet jak by była dziurawa to by ciągnęło lewe powietrze ale oleju by tam nie było przecież tam jest podciśnienie, a nawet jak to byś musiał mieć silnik kaplica, chyba że odmą leci do filtra a tam zalewa wszystko po kolei.
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: sob paź 11, 2014 16:12
olej na kolektorze ssacym (1.8 90Km)
silnik kaplica tzn?? do filtra jak by leciało to przeciez filtr powietrza był zapchany w trzy....a jest ok bo sprawdzalem...zadnych sladów oleju na nim nie ma...napisalem ze uszezcelka wymieniona i jest sucho spod niej bo jadac palcem czy czymkolwiek jest sucho....z wezy??? jak z odmy idzie tylko jeden do tej pokrywy palstikowej i tak jak napisalem jest suchu i sa na wszytskich tych wezach nowe opaski a weze nie sa stare jakies zmurszale...wiec....ale jutro w dzien bede mył to wszytsko zapale auto i bede sledził bo widze innej oipcji nie ma tylk jesli mozna wytlumaczyc co to znaczy ze silnik kaplica?? ze wywalal by olej na zewnatrza czy co bo troche to dla mnie nie jasne jest...
olej na kolektorze ssacym (1.8 90Km)
zapal auto i odkręć korek wlewu oleju,jeśli mocno dmucha z pod korka to znaczy że silnik ma mocne przedmuchy i kłania się kapitalka.
Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: sob paź 11, 2014 16:12
olej na kolektorze ssacym (1.8 90Km)
Ok ale co to ma wspolnego z wyciekami tego oleju na kolektor?? Autko jest zwawe bardzo...
olej na kolektorze ssacym (1.8 90Km)
jeśłi silnik ma mocne przedmuchy to dmucha odmą po prostu
Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: sob paź 11, 2014 16:12
olej na kolektorze ssacym (1.8 90Km)
ale jak zlokalizuje ten wyciek to wtedy przestanie wywalac ten olej czy i tak to nic nie da??? i silnik bedzie ten olej zjadal wtedy?? a jak by zaslepici odme?? tzn czy sie da i taki patent przejdzie wogole??
Edit ; z tego co teraz znalazłem na forum z tego watku viewtopic.php?t=274658" onclick="window.open(this.href);return false; u mnie nie wogóle tego czegoś takiego okroglego na silniku tylko sa polaczone werze ( z tego watku viewtopic.php?t=182571" onclick="window.open(this.href);return false; ze zdjecia nr 2 1.8RP jeden idzie od tego czegos kolo filtra oleju i jest trojnik w ktory wchodzi jeden wycodzi z pokrowy zaworów polaczony jest z tyz wezem i ida do pokrywy wtrysku, brak tego czegos okraglego co jest na zdjeciach na pokrywie zaworów) czyli wychodzi na to ze nie mam odmy wogole tylko polaczone werze i efektem tego jest wyciek oleju??
Edit 2; znalazlem takie oto cos i wyglada tak samo jak moje wlasnie viewtopic.php?f=141&t=483225" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit 3; umyłem wszystko w tym miejscu, wysyszyłem recznikiem papierowym, rozgrzalem auto przejechałem okolo 1o km i nic nie widac narzie, sprawdziłem raz jeszcze te przewody i okolice tej uszczelki i susza totalna...czyzby wyrzycał cały ten olej przez odme i we wtrysk i z tamtad sie tak lało??
Edit ; z tego co teraz znalazłem na forum z tego watku viewtopic.php?t=274658" onclick="window.open(this.href);return false; u mnie nie wogóle tego czegoś takiego okroglego na silniku tylko sa polaczone werze ( z tego watku viewtopic.php?t=182571" onclick="window.open(this.href);return false; ze zdjecia nr 2 1.8RP jeden idzie od tego czegos kolo filtra oleju i jest trojnik w ktory wchodzi jeden wycodzi z pokrowy zaworów polaczony jest z tyz wezem i ida do pokrywy wtrysku, brak tego czegos okraglego co jest na zdjeciach na pokrywie zaworów) czyli wychodzi na to ze nie mam odmy wogole tylko polaczone werze i efektem tego jest wyciek oleju??
Edit 2; znalazlem takie oto cos i wyglada tak samo jak moje wlasnie viewtopic.php?f=141&t=483225" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit 3; umyłem wszystko w tym miejscu, wysyszyłem recznikiem papierowym, rozgrzalem auto przejechałem okolo 1o km i nic nie widac narzie, sprawdziłem raz jeszcze te przewody i okolice tej uszczelki i susza totalna...czyzby wyrzycał cały ten olej przez odme i we wtrysk i z tamtad sie tak lało??
olej na kolektorze ssacym (1.8 90Km)
zrób fote twojego patentu i zapodaj bo się pogubiłem,odkręcałeś korek?jest przedmuch?
Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: sob paź 11, 2014 16:12
olej na kolektorze ssacym (1.8 90Km)
Tak jest przedmuch i to chyba dośc spory niestety;-( a ptetnt wyglada tak jak tutaj viewtopic.php?f=141&t=483225" onclick="window.open(this.href);return false; tyle ze u mnie nie jest orginalny ten waz tylko trzy weze i trójnik i poskrecane objemkami. Czyli wyglada na to ze przez ten przedmuch cisnie ten olej do gaznika/wtrysku i tamtedy wywala a przy okazji silnik zjada bardzo duzo oleju tez i dla tego znika. Czy wymiana samych pierscieni i uszczelniaczy na zaworach wystarczy czy kompletna kapitalka?? bo silnik jest zwawy nie jakas padaka kompletna....
olej na kolektorze ssacym (1.8 90Km)
Przed jakąkolwiek wymianą sprawdź najpierw ciśnienie sprężania będziesz wiedział w jakim stanie są pierścienie bo w tych silnikach tak szybko nie padają, chyba, że przegrzałeś silnik. Najczęstszą przyczyną brania oleju są uszczelniacze zaworowe które można wymienić bez ściągania głowicy.
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: sob paź 11, 2014 16:12
olej na kolektorze ssacym (1.8 90Km)
Podjade do jakiegos mechaniora i zobaczymy jaka diagnoze postawi.... tylko dalej nie rozwiazana kwestia tego oleju jest... czy moze az tak wyszucac ten olej zeby sie doslownie lalo z tego wtrysku i zalewalo ten kolektor ssacy??
Edit ; diagnoza postwiona.... na kazdym cylindrze po 7 czyli silnik kaplica....
Edit ; diagnoza postwiona.... na kazdym cylindrze po 7 czyli silnik kaplica....
olej na kolektorze ssacym (1.8 90Km)
No to wychodzi na to, że silnik złom i może mieć takie przedmuchy, że przez odmę wali olejem. 7 bar to jest minimalne ciśnienie silnika trzeba było jeszcze zrobić próbe olejową jak by sie ciśnienie zwiększyło to byś miał pewność.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości