[1.8 ABS '92] Jaki pasek klinowy - alternatora ?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[1.8 ABS '92] Jaki pasek klinowy - alternatora ?
Jak w temacie jaki mam kupić pasek alternatora ?
Trochę piszczy i trzeba wkońcu wymienić.
Z tego co czytałem na forum to piszczyć może właśnie ten na alternatorze bo od pompy wodnej jest wieloklinowy i ponoć nie piszczą.
Jeśli pasek rozrządu to GATES a w przypadku klinowego - alternatora ?
Trochę piszczy i trzeba wkońcu wymienić.
Z tego co czytałem na forum to piszczyć może właśnie ten na alternatorze bo od pompy wodnej jest wieloklinowy i ponoć nie piszczą.
Jeśli pasek rozrządu to GATES a w przypadku klinowego - alternatora ?
Ech te VW'je jak te kobiety nigdy dosyć i zawsze czarują !
- JayT
- Gadatliwa bestia
- Posty: 715
- Rejestracja: sob mar 11, 2006 14:18
- Lokalizacja: Zbąszynek (FSW)
- Kontakt:
Re: [1.8 ABS '92] Jaki pasek klinowy - alternatora ?
Chwila... jaki masz pasek na alternatorze? Nie powinien być tam czasem wieloklin? W zacytowanym fragmencie piszesz strasznie niejasno...golofs pisze:Z tego co czytałem na forum to piszczyć może właśnie ten na alternatorze bo od pompy wodnej jest wieloklinowy i ponoć nie piszczą.
U mnie od nowości śmigał CONTITECH, rozsypał się po 10 latach - teraz też mam CONTITECHa i oby wytrzymał kolejne 10 lat

Re: [1.8 ABS '92] Jaki pasek klinowy - alternatora ?
Chwila... jaki masz pasek na alternatorze? Nie powinien być tam czasem wieloklin? W zacytowanym fragmencie piszesz strasznie niejasno...JayT pisze:golofs pisze:Z tego co czytałem na forum to piszczyć może właśnie ten na alternatorze bo od pompy wodnej jest wieloklinowy i ponoć nie piszczą.
Do pompy wodnej jest wieloklin a do alternatora klinowy i ten mi piszczy chyba.
Ech te VW'je jak te kobiety nigdy dosyć i zawsze czarują !
Co ty piszesz?
Do pompy wody i alternatora to jest jeden i ten sam pasek wielorowkowy (wieloklinowy). Drugi pasek klinowy zwykły jest do pompy wspomagania kierownicy.
[ Dodano: 13 Lut 2007 13:12 ]
A tu masz jak naciągnąć (wymieniać) pasek od wspomagania:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=82490
Do pompy wody i alternatora to jest jeden i ten sam pasek wielorowkowy (wieloklinowy). Drugi pasek klinowy zwykły jest do pompy wspomagania kierownicy.
[ Dodano: 13 Lut 2007 13:12 ]
A tu masz jak naciągnąć (wymieniać) pasek od wspomagania:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=82490
- JayT
- Gadatliwa bestia
- Posty: 715
- Rejestracja: sob mar 11, 2006 14:18
- Lokalizacja: Zbąszynek (FSW)
- Kontakt:
Dokładnie, dlatego poprosiłem o sprecyzowanie, bo coś nie pasowałoJerzas pisze:Co ty piszesz?
Do pompy wody i alternatora to jest jeden i ten sam pasek wielorowkowy (wieloklinowy). Drugi pasek klinowy zwykły jest do pompy wspomagania kierownicy

Ostatnio zmieniony wt lut 13, 2007 14:21 przez JayT, łącznie zmieniany 1 raz.
Teraz rozumie że to jest pasek od wspomagania.Jerzas pisze:Co ty piszesz?
Do pompy wody i alternatora to jest jeden i ten sam pasek wielorowkowy (wieloklinowy). Drugi pasek klinowy zwykły jest do pompy wspomagania kierownicy.


[ Dodano: 13 Lut 2007 13:12 ]
A tu masz jak naciągnąć (wymieniać) pasek od wspomagania:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=82490
[ Dodano: Wto Lut 13, 2007 14:37 ]
A kiedy wymieniać ten wieloklinowy od pompy wodnej i alternatora?
Ech te VW'je jak te kobiety nigdy dosyć i zawsze czarują !
Jeżeli widzisz, że guma jest stara i sparciała to najwyższy czas wymieniać.golofs pisze:A kiedy wymieniać ten wieloklinowy od pompy wodnej i alternatora?
Cena paska wieloklinowego to 40 zł a do wspomagania 15 zł (firmy Gates).
Mozesz tez wymienic profilaktycznie i miec spokój ducha.
Żeby wymienić wieloklinowy trzeba najpierw zdjąć pasek od wspomagania według linku który podałem wczesniej. Jesli po odkręceniu śrub pompa sie nie ruszy to trzeba młotkiem przez drewienko ją puknąć.
Po zdjęciu paska od wspomagania możesz zabrać się za pasek wieloklinowy.
Luzujesz śrubę zaznaczoną kółkiem oraz dość sporo luzujesz śrubę od napinania która jest w okolicy, poniżej koła pasowego alternatora (łatwo poznasz która to śruba. Strzałka z grubsz wskazuje gdzie szukać).

Napinanie paska wielorowkowego jest przez sprężynę pod alternatorem.
Po poluzowaniu srub powinieneś móc luzować pasek mocno naciskająć cały alternator w dół. Najłatwiej jest stary pasek przeciąć, gdyż nie jest łatwo go zdjąć.
Przy zakładaniu nowego, najpierw załuż go na koło pasowe wału korbowego. Poprowadz dolną część paska obok koła pasowego pompy wody (po której on sunie gładkim grzbietem) i załuż drugi koniec na alternator. Na koniec mocno naciskając alternator nasuń pasek na koło pasowe pompy wodnej. Puść alternator, zeby sprężyna napięła pasek i dokręć sruby. Potem załuż pasek od wspomagania naciągnij go i dokręć sruby. Sprawdz czy pasek od wspomagania nie piszczy. Odpal silnik i skręć koła maksymalnie w którąś strone i posłuchaj czy nie piszczy. W razie czego mocniej naciągnij.
Dodam, że ja wynieniłem pasek od wspomagania bez podnosznia samochodu i bez kanału, tylko zdjąłem nakładki pod zderzakiem. Pasek wieloklinowy można zmienić od góry bez wchodzenia pod samochód.
Ale sie rozpisałem.

-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6611
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
więc tak jeżeli nie masz klimy to pasek(proponuję conitech)golofs pisze:Jeśli pasek rozrządu to GATES a w przypadku klinowego - alternatora ?
CONTITECH 11,5X685Urządzenia napędzane: agregat napędzany: pompa wspomagania układu kierowniczego
jeśli jest klima to
CONTITECh 11,5X755Urządzenia napędzane: agregat napędzany: pompa wspomagania układu kierowniczego
Wyposażenie pojazdu: dla pojazdów z klimatyzacją
a rozrząd to proponuję ci zestaw pasek tej samej firmy rolka SKF Rozrząd kpl. (pasek + rolka)nr częsci CT637K1 do roku prod.: 1994.07 także ty się łapiesz na taki
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 87 gości