Klimatyzacja - węże podciśnienia
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Apsik
- Powered by G60
- Posty: 1279
- Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
- Lokalizacja: just behind you
- Kontakt:
Klimatyzacja - węże podciśnienia
Witam
uporałem się z podłączeniem klimy od strony elektrycznej, ale zostało podłączenie wężyków podciśnienia - jeżeli ktoś z Was mógłby mi powiedzieć który wężyk - siłownik podciśnieniowy gdzie podłączyć (tzn. pod które wejście w regulacji) byłbym bardzo wdzięczny.
Dodam że w regulacji jest 5 wejść.
jedno to podciśnienie z silnika, pozostałe to wyjścia na siłowniki podciśnieniowe.
Z góry dzięki za pomoc.
uporałem się z podłączeniem klimy od strony elektrycznej, ale zostało podłączenie wężyków podciśnienia - jeżeli ktoś z Was mógłby mi powiedzieć który wężyk - siłownik podciśnieniowy gdzie podłączyć (tzn. pod które wejście w regulacji) byłbym bardzo wdzięczny.
Dodam że w regulacji jest 5 wejść.
jedno to podciśnienie z silnika, pozostałe to wyjścia na siłowniki podciśnieniowe.
Z góry dzięki za pomoc.
It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!
- Apsik
- Powered by G60
- Posty: 1279
- Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
- Lokalizacja: just behind you
- Kontakt:
No to teraz Wam jeszcze dodam wałka pod rozkmine... większość klimatyzacji montowanych w latach 90tych miala te końcówki na regulacji gdzie podłancza się wężyki ponumerowane od 1 do 5 i można było przed zdjeciem węży opisać je tymi numerami, ... ale u mnie ta regulacja była ciutke uszkodzona i kupilem nową z ASO ... teraz nie dość że te rurki pod węże nie sa opatrzone numerami to jeszcze ich układ jest zmieniony!!!
Tego screena Edkowego:

to ja znam bardzo dobrze ... ale gdzie tu sa numery?? albo jakieś oznaczenia dot. kolejności wpinania.
Nie wiem czy ktoś z Was kiedys rozbierał te regulację, ale za tymi rurkami na które się montuje węże jest płaszczyzna i do niej przylega gumowa podkładka z odpowiednio uformowanymi kanalikami - taki labirynt i przesuwając suwak przesuwa się tę podkładkę (lewo <-> prawo) a ona łączy ze soba odpowiednie kanaliki. W ten sposób podciśnienie jest na właściwych wyjściach, a przez to odpowiednio steruje nagrzewnicą.
Ja już mam kombinacje działania poszczególnych wyjść dla odpowiedniego położenia suwaka, ale co z tego jak ta nowa regulacja ma inny układ...
Pewnie będę rozkminiał tę nową regulację nie patrząc na starą (nowej nie mogę rozebrać, bo pewne rzeczy sa zalane ... pewnei to poprawia szczelność), ale i tak dzięki....
Mam jeszcze taki pomysł, że jak ktoś może popatrzeć na tył tej regulacji to ja bym wieczorem wstawił 2 zdjęcia (nowej i starej) i by mi ten "ktoś" chociaż powiedział którą ma i mniej więcej określił gdzie jest wężyk podciśnienia.
Najłatwiej mozna to sprawdzić wyciągajac poszczególne węże i "metodą usta-wężyk" trzeba zassać. Jak ruszy się jakiś tłoczek to wiemy od czego jest wężyk...
Może zachęcę do pomocy browarkiem i oczywiście punkcikiem POMÓGŁ
... heh nawet 6cio pak browarka dla tego kto zrobi taki myk i wyprubuje te wężyki 
Z góry dzięki
Tego screena Edkowego:

to ja znam bardzo dobrze ... ale gdzie tu sa numery?? albo jakieś oznaczenia dot. kolejności wpinania.
Nie wiem czy ktoś z Was kiedys rozbierał te regulację, ale za tymi rurkami na które się montuje węże jest płaszczyzna i do niej przylega gumowa podkładka z odpowiednio uformowanymi kanalikami - taki labirynt i przesuwając suwak przesuwa się tę podkładkę (lewo <-> prawo) a ona łączy ze soba odpowiednie kanaliki. W ten sposób podciśnienie jest na właściwych wyjściach, a przez to odpowiednio steruje nagrzewnicą.
Ja już mam kombinacje działania poszczególnych wyjść dla odpowiedniego położenia suwaka, ale co z tego jak ta nowa regulacja ma inny układ...
Pewnie będę rozkminiał tę nową regulację nie patrząc na starą (nowej nie mogę rozebrać, bo pewne rzeczy sa zalane ... pewnei to poprawia szczelność), ale i tak dzięki....
Mam jeszcze taki pomysł, że jak ktoś może popatrzeć na tył tej regulacji to ja bym wieczorem wstawił 2 zdjęcia (nowej i starej) i by mi ten "ktoś" chociaż powiedział którą ma i mniej więcej określił gdzie jest wężyk podciśnienia.
Najłatwiej mozna to sprawdzić wyciągajac poszczególne węże i "metodą usta-wężyk" trzeba zassać. Jak ruszy się jakiś tłoczek to wiemy od czego jest wężyk...
Może zachęcę do pomocy browarkiem i oczywiście punkcikiem POMÓGŁ


Z góry dzięki
It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 125 gości