Klimatyzacja - węże podciśnienia

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Klimatyzacja - węże podciśnienia

Post autor: Apsik » ndz sty 14, 2007 08:12

Witam

uporałem się z podłączeniem klimy od strony elektrycznej, ale zostało podłączenie wężyków podciśnienia - jeżeli ktoś z Was mógłby mi powiedzieć który wężyk - siłownik podciśnieniowy gdzie podłączyć (tzn. pod które wejście w regulacji) byłbym bardzo wdzięczny.

Dodam że w regulacji jest 5 wejść.
jedno to podciśnienie z silnika, pozostałe to wyjścia na siłowniki podciśnieniowe.

Z góry dzięki za pomoc.


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » ndz sty 14, 2007 10:40

Apsik, nie oglądałem co prawda zbyt dokładnie węży od klimy, a z tago co zauważyłem, to połaczone są ze sprężarką, chłodnicą klimy (jakieś czujniki) wchodzą do kabiny- pewnie wymiennik, i tyle. Węże są raczej ciśnieniowe -grube dość.

[ Dodano: Nie Sty 14, 2007 09:47 ]
Obrazek

Tak to w ETCE wygląda



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » ndz sty 14, 2007 13:12

bodzio_j pisze:Węże są raczej ciśnieniowe -grube dość.
Nie o te weze chodzi.

Obrazek

Mialem taka klime w Jetta Mk2. Nawet widzialem jak to wszystko dziala od srodka, bo wymienialem nagrzewnice



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » ndz sty 14, 2007 13:26

inek01, złażę na dół i popatrzę czy jest coś takiego



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » ndz sty 14, 2007 13:34

bodzio_j pisze:inek01, złażę na dół i popatrzę czy jest coś takiego
Jak masz klime to na bank jest.
Nie slyszales nigdy takiego sysczenia jak przestawiasz nawiewy ? Po zgaszeniu silnika jak przesuniesz suwak powinno byc slychac jeszcze przez chwile (dopoki jest podcisnienie w zbiorniku).



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » ndz sty 14, 2007 14:23

No i zlazłem. Są jakieś wężyki, ale dość trudno się połapać co do czego.Wszstko gdzieś schowane.Obok filtra jest niewielka puszka, z niej coś wychodzi, pod spodem też coś widać. Chciałem foty porobić, ale nie ma czego. Trzeba by wszystko rozmontować. Sorry, ze nie mog pomóc :(



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » ndz sty 14, 2007 14:37

bodzio_j pisze:Chciałem foty porobić, ale nie ma czego
I nie ma po co. Na rysunku z ETKI wszystko widac i tak tak to dokladnie jest. Teraz mi sie troche pamiec odswierzyla. Jak wymienialem nagrzewnice, to wszystko mialem na wierzchu...



Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Post autor: Apsik » ndz sty 14, 2007 17:31

No to teraz Wam jeszcze dodam wałka pod rozkmine... większość klimatyzacji montowanych w latach 90tych miala te końcówki na regulacji gdzie podłancza się wężyki ponumerowane od 1 do 5 i można było przed zdjeciem węży opisać je tymi numerami, ... ale u mnie ta regulacja była ciutke uszkodzona i kupilem nową z ASO ... teraz nie dość że te rurki pod węże nie sa opatrzone numerami to jeszcze ich układ jest zmieniony!!!

Tego screena Edkowego:
Obrazek
to ja znam bardzo dobrze ... ale gdzie tu sa numery?? albo jakieś oznaczenia dot. kolejności wpinania.
Nie wiem czy ktoś z Was kiedys rozbierał te regulację, ale za tymi rurkami na które się montuje węże jest płaszczyzna i do niej przylega gumowa podkładka z odpowiednio uformowanymi kanalikami - taki labirynt i przesuwając suwak przesuwa się tę podkładkę (lewo <-> prawo) a ona łączy ze soba odpowiednie kanaliki. W ten sposób podciśnienie jest na właściwych wyjściach, a przez to odpowiednio steruje nagrzewnicą.
Ja już mam kombinacje działania poszczególnych wyjść dla odpowiedniego położenia suwaka, ale co z tego jak ta nowa regulacja ma inny układ...

Pewnie będę rozkminiał tę nową regulację nie patrząc na starą (nowej nie mogę rozebrać, bo pewne rzeczy sa zalane ... pewnei to poprawia szczelność), ale i tak dzięki....

Mam jeszcze taki pomysł, że jak ktoś może popatrzeć na tył tej regulacji to ja bym wieczorem wstawił 2 zdjęcia (nowej i starej) i by mi ten "ktoś" chociaż powiedział którą ma i mniej więcej określił gdzie jest wężyk podciśnienia.
Najłatwiej mozna to sprawdzić wyciągajac poszczególne węże i "metodą usta-wężyk" trzeba zassać. Jak ruszy się jakiś tłoczek to wiemy od czego jest wężyk...

Może zachęcę do pomocy browarkiem i oczywiście punkcikiem POMÓGŁ ;) ... heh nawet 6cio pak browarka dla tego kto zrobi taki myk i wyprubuje te wężyki :)

Z góry dzięki


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 125 gości