Post
autor: bugalon » czw paź 09, 2008 16:05
Wszystko sie zgadza. Blok jest standardowy i może na nim pisać 1,6. Taki sam blok jest stosowany w silniku EG z wersji GTI (1,6) jak i w zwykłym gaznikowcu JB (1,5)
Oznacza to, że średnica cylindra w silniku 1,5 i 1,6 jest dokładnie taka sama (79,5 mm).
Jak wiemy pojemnośc to [pi*(średnica cylindra/2)^2 x (skok tłoka)]. Silniki te różnią sie jedynie skokiem tłoka i stąd zamiana pojemności (odpowiednio 73,4 dla silnika JB oraz 80 dla silnika EG)
Reasumując - blok jest ten sam a wały i układy korbowo tłokowe inne dla obydwóch w/w silników.
Acha no i na zdjęciu jest silnik JB w pełnej okazałości.
Ostatnio zmieniony czw paź 09, 2008 16:07 przez
bugalon, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie