Witam,
Padł mi czujnik Halla, samochód mam na parkingu i to nie na tym co bym chciał, a jako że student w obcym mieście muszę sobie radzić sam... holowanie>warsztat, to chyba by było z połowę mojego miesięcznego budżetu .
Wyjąłem aparat zapłonowy, i tu zaczęły się schodki, co prawda pewnie coś bym zmajstrował ale wolę zapytać.
Jak wydostać czujnik? Mam taki bębenek blaszany który mi 'przeszkadza" w jego wyjęciu (po odkręceniu 4 śrubek). Mam pomysł żeby wybić od dołu sworzeń trzymający zębatkę i wyciągnąć.
Druga sprawa to taka, że myśląc pozytywnie - uda mi się zdobyć cały aparat zapłonowy i poprostu wymienić... a guzik żeby nie powiedzieć d... . Nie no są ale 400zł . Czujnik Halla sam - dzwonie do jednego sklepu który jest daleko i 90-150zł dzwonie do sklepu który jest bliżej i 190zł za eps czy jakoś tak, a zdążyłem się zorientować że to lipna firma.
Pytanie
Ile powinien kosztować taki czujnik do 1.8 AAM żeby mnie nie ekhm... oskubali i żeby był co najmniej sprawny.
oraz
2 prośby takie pilne. Gdzie w Warszawie jest dobry sklep z częściami w okolicach najlepiej Grochowa.
i jak wyciągnąć ten czujnik w miarę domowym sposobem. Jeśli będą potrzebne zdjęcia mogę wrzucić.
Czujnik Halla - dalszy problem po wymianie. Kostka stacyjki
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Czujnik Halla - dalszy problem po wymianie. Kostka stacyjki
Ostatnio zmieniony ndz lut 10, 2008 14:26 przez Triceq, łącznie zmieniany 2 razy.
ja kiedyś wymieniałem ale nie w mk
jak masz czas to poczytaj
http://www.google.pl/custom?domains=for ... %3A1&hl=pl
[ Dodano: Sro Lut 06, 2008 18:20 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=133240
jak masz czas to poczytaj
http://www.google.pl/custom?domains=for ... %3A1&hl=pl
[ Dodano: Sro Lut 06, 2008 18:20 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=133240
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
czujnik kosztuje na allegro z 8 dych, w sklepie dobrze ponad 100, cały aparat na szrocie koło 150. Wybieraj. Jeśli chesz rozebrać to tak jak napisałeś, wybić sworzeń i zdjąc zębatkę, zaznaczyć jej pozycję bo jak potem zamontujesz ja obróconą o 180 stopni to będzie nie teges.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Jeśli masz dostęp do dobrego sklepu z częściami elektronicznymi to czujnik możesz w nim kupić zamiast przepłacać w motoryzacyjnym.
Jest on firmy Honeywell i ma symbol 2AV31E-J (może kosztować koło 25zł), pasuje też :
BB Automacao CYHME2000 (tani)
Jest on firmy Honeywell i ma symbol 2AV31E-J (może kosztować koło 25zł), pasuje też :
BB Automacao CYHME2000 (tani)
Ostatnio zmieniony czw lut 07, 2008 09:41 przez zodiak, łącznie zmieniany 3 razy.
Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Czy może mi ktoś powiedzieć jaki numer czujnika halla siedzi w Golfie III 1.8 AAM. Tylko na minimum 99% pewności.
Swój uszkodzony chciałbym wyciągnąć tam gdzie mam samochód, a tak będą musiał najpierw jechać, wyjmować, znów do sklepu i oby tam taki był, a jak nie to do domu i szukać po sklepach przez telefon, a nie mam blisko w żadne z tych miejsc.
Byłem dziś w InterCars, jest czujnik cały za 170zł o taki...
EPS 'a
Mój wygląda identycznie, tylko że nie ma pewności co do numeru części.
Jest też czujnik Boscha nieco tańszy i wygląda nieco inaczej, a dokładnie jak na tej aukcji... czy też by pasował? Zasada działania pozostaje nie zmieniona tylko czujnik z wyglądu jest inny. Proszę o poradę, może ktoś zmieniał w takim silniku.
http://www.allegro.pl/item309155529_czu ... ecam_.html
Swój uszkodzony chciałbym wyciągnąć tam gdzie mam samochód, a tak będą musiał najpierw jechać, wyjmować, znów do sklepu i oby tam taki był, a jak nie to do domu i szukać po sklepach przez telefon, a nie mam blisko w żadne z tych miejsc.
Byłem dziś w InterCars, jest czujnik cały za 170zł o taki...
EPS 'a
Mój wygląda identycznie, tylko że nie ma pewności co do numeru części.
Jest też czujnik Boscha nieco tańszy i wygląda nieco inaczej, a dokładnie jak na tej aukcji... czy też by pasował? Zasada działania pozostaje nie zmieniona tylko czujnik z wyglądu jest inny. Proszę o poradę, może ktoś zmieniał w takim silniku.
http://www.allegro.pl/item309155529_czu ... ecam_.html
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Jesli chcesz kupowac w IC to nie kupuj EPSa za 170 tylko kup boscha nr 1 237 031 296 za 155 zł
[ Dodano: Czw Lut 07, 2008 19:34 ]
wysłalem ci też info na priv, mam takie czujniki boscha po 135 zł,
[ Dodano: Czw Lut 07, 2008 19:40 ]
przeprojektowali go lekko (przewody są zalane na stałe w plastyku)
a sam czujnik jest bliżej wtyczki ale nie ma to znaczenia
[ Dodano: Czw Lut 07, 2008 19:42 ]
[ Dodano: Czw Lut 07, 2008 19:34 ]
wysłalem ci też info na priv, mam takie czujniki boscha po 135 zł,
[ Dodano: Czw Lut 07, 2008 19:40 ]
pasuje na 101%Triceq pisze:Jest też czujnik Boscha nieco tańszy i wygląda nieco inaczej, a dokładnie jak na tej aukcji... czy też by pasował? Zasada działania pozostaje nie zmieniona tylko czujnik z wyglądu jest inny. Proszę o poradę, może ktoś zmieniał w takim silniku.
przeprojektowali go lekko (przewody są zalane na stałe w plastyku)
a sam czujnik jest bliżej wtyczki ale nie ma to znaczenia
[ Dodano: Czw Lut 07, 2008 19:42 ]
Ostatnio zmieniony czw lut 07, 2008 20:33 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.
WRRRRR!!!
Oczywiście dziękuje wszystkim którzy pomogli, ale mimo wszystko jest kłopot.
Wymieniony został czujnik Halla.
I tak...
Wpinam się w kable wchodzące do kostki > do czujnika i patrzę, czy jest sygnał impulsowy między minusem i zielonym przewodem.. kiedy kręci się wałem...jest, czyli czujnik OK. Sprawdzam czy taki sam sygnał jest na wejściu cewki... zonk... , kombinował tak i siak i nic.
Wyciągnąłem aparat i zacząłem kręcić zębatką przy podłączonym zapłonie i wsadzonej kostce z napięciami do czujnika wtedy usłyszałem przy każdym impulsie taki dziwne: syczenie zgrzytanie... (dźwięk jak starszy aparat cyfrowy wysuwa obiektyw) w pobliżu
monowtrysku. Sprawdziłem też tym samym sposobem czy jest iskra z cewki... jest... powinno wszystko prądzić. Złozyłem wszystko do kupy i odpaliłem. Mogłem gasić ile chciałem i odpalał.
Schodzę teraz do samochodu, próbuję odpalić i właśnie... próbuję.
Impuls od rozdzielacza jest, ale na cewce już go niema, gdzieś się gubi, niema też tego charakterystycznego dźwięku blisko monowtrysku... jakby silniczek krokowy czy cóś.
Błagam o pomoc bo nie mam pomysłu, narazie docelowy staje się dźwięk tego czegoś przy monowtrysku bo jak jest to samochód odpala, a jak go niema to niema też iskry.
[ Dodano: Nie Lut 10, 2008 13:25 ]
Na forum Elektroda doszliśmy do wniosku, że to kostka stacyjki.. jest to prawdopodobne na 98 % bo silnik zapala jak kontrolki na liczniku się świecą podczas kręcenia, a nie odpala jak znikają podczas kręcenia.
Teraz takie pytanie, czy można w takiej sytuacji gdy kostka jest uszkodzona odpalić samochód na popych?
Oczywiście dziękuje wszystkim którzy pomogli, ale mimo wszystko jest kłopot.
Wymieniony został czujnik Halla.
I tak...
Wpinam się w kable wchodzące do kostki > do czujnika i patrzę, czy jest sygnał impulsowy między minusem i zielonym przewodem.. kiedy kręci się wałem...jest, czyli czujnik OK. Sprawdzam czy taki sam sygnał jest na wejściu cewki... zonk... , kombinował tak i siak i nic.
Wyciągnąłem aparat i zacząłem kręcić zębatką przy podłączonym zapłonie i wsadzonej kostce z napięciami do czujnika wtedy usłyszałem przy każdym impulsie taki dziwne: syczenie zgrzytanie... (dźwięk jak starszy aparat cyfrowy wysuwa obiektyw) w pobliżu
monowtrysku. Sprawdziłem też tym samym sposobem czy jest iskra z cewki... jest... powinno wszystko prądzić. Złozyłem wszystko do kupy i odpaliłem. Mogłem gasić ile chciałem i odpalał.
Schodzę teraz do samochodu, próbuję odpalić i właśnie... próbuję.
Impuls od rozdzielacza jest, ale na cewce już go niema, gdzieś się gubi, niema też tego charakterystycznego dźwięku blisko monowtrysku... jakby silniczek krokowy czy cóś.
Błagam o pomoc bo nie mam pomysłu, narazie docelowy staje się dźwięk tego czegoś przy monowtrysku bo jak jest to samochód odpala, a jak go niema to niema też iskry.
[ Dodano: Nie Lut 10, 2008 13:25 ]
Na forum Elektroda doszliśmy do wniosku, że to kostka stacyjki.. jest to prawdopodobne na 98 % bo silnik zapala jak kontrolki na liczniku się świecą podczas kręcenia, a nie odpala jak znikają podczas kręcenia.
Teraz takie pytanie, czy można w takiej sytuacji gdy kostka jest uszkodzona odpalić samochód na popych?
Ostatnio zmieniony sob lut 09, 2008 18:45 przez Triceq, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 68 gości