Sportowe zawieszenie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

mosquitosound
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: wt sty 03, 2006 14:21
Lokalizacja: Kluczbork
Kontakt:

Sportowe zawieszenie

Post autor: mosquitosound » sob paź 06, 2007 19:35

Witam
Mam zawieszenie firmy FK 60/40, potrzebuję z niego zrobić troszkę miększą wersję, gdyż zmieniam jego przeznaczenie i i muszę mieć miękkie zawieszenie. I teraz pytanie.

pytanie 1 Co będzie jeśli wstawię do tych sportowych amorków standardowe sprężyny???
pytanie 2 Czy auto będzie niższe od standardowego a do tego miękkie???
pytanie 3 Czy cały czas dobrze rozumuję że za twardość odpowiadają sprężyny a za wysokość zawieszenia amortyzatory????
pytanie 4 Czym różnią się standardowe sprężyny oznakowane różnymi kolorami kropek na nich i jaki kolor co oznacza???

Z góry dzięki myślę że uzyskam odp. na wszystkie pytania, i oczywiście rozdam punkciki



Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » ndz paź 07, 2007 00:47

AD 1 Będzie bujać autem bo amorki niewystarczająco będą tłuymić pracę sprężyn
AD 2 wysokość się niezmieni
AD 3 za twardość i za wysokość odpowiadają sprężyny (amorki tylko za siłe tłumienia)
AD 4 kropki oznaczają grupę selekcyjną sprężyn (cytat z książki napraw MK3)
tzn, jeśli lewa i prawa sprężyna mają takie same kropki to są tak samo twarde ( mają identyczną strzałkę ugięcia) lewa i prawa spręzyna muszą mieć takie same kropki


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz paź 07, 2007 17:24

marek2907 pisze:za twardość i za wysokość odpowiadają sprężyny (amorki tylko za siłe tłumienia)
nie masz racji, gdyby tak było to zakłdajać nawet do sportowego amora seryjną spreżyne miałbyś miekki seryjny zawias, a tak nie jest.
Jak załozysz seryjną sprezyne do betona to i tak bedzie beton choć lekko zmiekczony :) chyba sie z tym zgodzisz. auto mozesz tez obniznyc samym krótszym spotowym amortyzatorem nie zmieniajac sprezyny. A to sie kłóci z tym co piszesz

To co potocznie jest zwane twardosćią (amortyzatora) to jest wlasnie tłumienie.

Za przeswit (wysokosc) odpowiada:
- wyjsciowa długosc sprezyny wraz z jej ugięciem (mierzonym chyba w KG potrzebbym do ugięcia sprezyny o 1 mm ale tu sie moge myslic), ciezsze auto to bardziej siada
- amortyzator , gdyz rozne sa mocowania amortyzatora, amortyzatory sportowe są krótsze, i tez obnizaja auto. Sa oczywiscie tez twardsze , maja krotszy skok.

Za twardosc zawieszenia odpowiada
-spręzyna (stosunek siła/ugiecie)
-ale przede wszystkim wlasnie siła tłumienia amortyzatora wraz z jego skokiem i oraz twardosc sprezyn.

Na calosc tj przeswit, skok i tlumienie maja wplyw zatem twardosc i dlugosc springow oraz skok, tłueminie i długosc kolumny amortyzarora.
marek2907 pisze:AD 1 Będzie bujać autem bo amorki niewystarczająco będą tłuymić pracę sprężyn
jakas bzdura , nie bedize bujac, za ruch sprezynujacy ktory Ty nazywasz bujaniem odpowiada wlasnie sprezyna, im twardsza tym silniejszy amor potrzebny zeby ją wytłumić.
Jesli sprotowe amory radza sobie z obecnymi twardymi springami to tym bardziej są w stanie wytłumić charakterystykę miększej sprezyny, To chyba oczywiste.
wiec jesli dasz mieksza sprezyne to niejako rola sprezyny spadnie, to "bujanie" bedzie mniejsze. Mniej bedize pracowala sprezyna a wieksza role przejmie amortyzator odpowidzialny przeciez za tłumienie. To nie sprezyna tłumi tylko amor. Auto stanie sie mieksze i bedzie jechalo bardziej amorem niz sprezyna.
bardzo popularny na naszych drogach jest zestaw blstein b6 i seryjna sprezyna. Zawodnicy rajdowi i rajdowe serwisy nawet taki zestaw polecaja na drogę do cywilnych aut!!! I nic sie nie buja. Buja to w odrwotnej sytuacji - kedy amor masz serie a spring beton, wtedy auto jakby jedize na sej sprzynie z ktorą sobie nie radzi tłueminie amortyzatora
marek2907 pisze:AD 2 wysokość się niezmieni
ze co? Musi sie zmienic bo zakladasz inna sprezyne, ktora to przciez odpowiada miedzy innymi za przeswit. Chyba ze trafisz mieksza sprezyne ktora pod ciezarem auta ugnie sie akurat o tyle co ta twarda co jest raczej niemozliwe. Zmieni sie przeswit na pewno i to raczej do gory.
marek2907 pisze:AD 4 kropki oznaczają grupę selekcyjną sprężyn (cytat z książki napraw MK3)
tzn, jeśli lewa i prawa sprężyna mają takie same kropki to są tak samo twarde ( mają identyczną strzałkę ugięcia) lewa i prawa spręzyna muszą mieć takie same kropki
tu sie zgadzam :)



mosquitosound
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: wt sty 03, 2006 14:21
Lokalizacja: Kluczbork
Kontakt:

Post autor: mosquitosound » ndz paź 07, 2007 21:46

Dziękuję za wypowiedzi. A teraz zapytam tak: Co będzie lepsze, co wy byście zrobili : kupno nowych zwykłych amorków i sprężyn, czy zamiana sprężyn, czyli do sportowych amorków seryjne sprężyny???



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 56 gości