Strona 2 z 2

: wt lip 01, 2008 21:45
autor: Paweł Marek
piter36 pisze:Co może być nie tak ?
do sprawdzenia zawór podnoszący obroty na zimnym. Jest grzany elektrycznie i zamyka przewód puszczający dodatkowe powietrze do silnika po rozgrzaniu się co powoduje powrót obrotów do właściwych. Ma w sobie bimetal i grzałkę. Sprawdź napięcie na jego wtyczce, dmuchnij w niego po wyjęciu na rozgrzanym, nie powinien puszczać powietrza.
Ew, jest to kwestia regulacji śrubami na przepływce i wtrysku
Obrazek

: śr lip 02, 2008 08:29
autor: krzys
SławekUKF pisze:Mam cały czas wysokie obroty silnika nawet gdy silnik gorący pomocy
Jeśli już jestes pewien że to nie czujnik temp i nie zawór dodatkowego powietrza to zobacz czy do końca zamyka sie przepustnica i przepływomierz. Ja mam gaz i przez to przepływomierz się nie domykał bo sie syfu nie nazbierało - czasami nie chciał zejść z obrotów wyczyściłem i przeszło. :bigok:

: śr lip 02, 2008 10:05
autor: Falken
Gdzie mogę znaleźć ten zawór pomocniczy ? Jakieś zdjęcie bym prosił, lub jakiś schemat.

: śr lip 02, 2008 11:53
autor: krzys
piter36 pisze:Gdzie mogę znaleźć ten zawór pomocniczy ?
szukaj pod listwa wtryskową

: śr lip 02, 2008 12:20
autor: Brejna
Ja miałem takie same problemy z obrotami,tylko ze u mnie padł czujnik temp.
Zmieniłem go i cyka!

: śr maja 12, 2010 12:33
autor: marianos
Paweł Marek pisze:
piter36 pisze:Co może być nie tak ?
do sprawdzenia zawór podnoszący obroty na zimnym. Jest grzany elektrycznie i zamyka przewód puszczający dodatkowe powietrze do silnika po rozgrzaniu się co powoduje powrót obrotów do właściwych. Ma w sobie bimetal i grzałkę. Sprawdź napięcie na jego wtyczce, dmuchnij w niego po wyjęciu na rozgrzanym, nie powinien puszczać powietrza.
Ew, jest to kwestia regulacji śrubami na przepływce i wtrysku
[url=http://images4.fotosik.pl/239/d3fe8193214e3089m.jpg]Obrazek[/URL]
Podpinam się z tematem http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3908157#3908157
Szukam tego elementu ale go nie mogę znaleźć, Paweł Marek, w innym temacie pisałeś, że jest na rurze dolotu, tuż przed wtryskiem, tam jest tylko "heater element" - element grzewczy i wygląda zupełnie inaczej...na rysunku numer 3

Obrazek

: śr maja 12, 2010 23:55
autor: p8pepe
Kolego, ten element powinien być przytwierdzony do metalowej rury równoległej do bloku silnika, idącej od pompy wody. Jest on na wysokości 1 cylindra od strony aparatu zapłonowego; pod listwą wtryskową (mniej więcej w okolicach łączenia głowicy z blokiem silnika)

Na schemacie, który dołączyłeś, jako numer 6 jest oznaczony wąż idący od obudowy przepustnicy. Po nim dojdziesz do tego zaworu.
Jakby było ci mało, to na listwie wtryskowej jest piąty kabelek. On zasila ten zawór :)

: wt maja 18, 2010 17:18
autor: marianos
Czyli numer 17? Obrazek

: wt maja 18, 2010 18:39
autor: Paweł Marek
tak, pod kolektorem

: śr maja 19, 2010 22:34
autor: sebek_sc
Witam,
Piszecie, że częstą przyczyną opisywanych w tym temacie niedomagań jest czujnik temperatury. Mógłby mi ktoś podpowiedzieć w którym miejscu tego czujnika szukać?
Z góry dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam
Sebastian

: ndz lip 04, 2010 00:59
autor: marianos
A jaki masz silnik? Najczęściej jest zlokalizowany w okolicach jak na drugim rysunku powyżej, w poście z 12 maja, nr elementu: 19