Skoda Fabia 1.2 - różne wartości ciśnień w cyl.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Skoda Fabia 1.2 - różne wartości ciśnień w cyl.

Post autor: Piasek » śr gru 21, 2011 13:29

Witam.
Jest problem z autem znajomego. Jak w opisie, Fabia 2005r salonowa, jeden właściciel od nowości, przeb. 73tys km.
Silnik to benzynowa jednostka o poj. 1.2 i mocy 54KM, 3-cyl z rozrządem na łańcuchu.
Na wolnych obrotach silnik zaczynał przerywać, drgać, wyskakują zapłony.
ASO zdiagnozowało różne wartości ciśnień w każdym z cylindrów i zameldowało że naprawa będzie kosztować 2 tys zł...
Nie powiedzieli natomiast:
- różne tzn. jakie ?
- na których cylindrach jakie
- i czy któraś z wartości była prawidłowa
Po wielu bataliach o uzyskanie odpowiedzi co z nim jest zameldowali że prowadnica do wymiany :bajer: (chyba prowadnice...)
Po dalszym męczeniu - że podobno się zacierają w nich zawory czy coś w ten deseń.
Ale odpowiedź była zapewne bardziej zbywczo-spławiająca niż rzeczowa i konstruktywna.

Wspomniana awaria (na zdrowy rozum) może tez być spowodowana powypalaniem zaworów, dmuchniętą uszczelką lub walniętym rozrządem jeżeli silnik ma jakiś dziwny system zmiennych faz albo samym łańcuchem bo ten system w wyd. VW to katastrofa ale w siln. TSI o czym wiele razy było np w turbo-kamera.
Nie wiem - nie widziałem silnika, opisuję tylko to co wiem "on-line".

I teraz pytania:
1. Czy wspomniany silnik cierpi na jakieś wady konstrukcyjne ?
2. Co może być przyczyna owego zachowania


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8833
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Skoda Fabia 1.2 - różne wartości ciśnień w cyl.

Post autor: marcin7x5 » śr gru 21, 2011 16:13

Wiem, że były kłopoty w tych silnikach ze smarowaniem. Były chyba tez pierścienie ale nie pamiętam w jakich oznaczeniach silników. Sprawdź czy nie było czasem jakiejs akcji serwisowej do tych silników.



TheStig
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob wrz 17, 2011 12:48

Skoda Fabia 1.2 - różne wartości ciśnień w cyl.

Post autor: TheStig » śr gru 21, 2011 16:41

problem z zaworami w glowicy bądź w popychaczu- problem znany głównie w polo z tymi silnikami - zrzucić pokrywe zaworów i zobaczyc popychacze.



Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Skoda Fabia 1.2 - różne wartości ciśnień w cyl.

Post autor: J.B.S. » śr gru 21, 2011 22:16

Robiłem taki silnik.Jesli jest to 54 km, to z tego co wiem 8 zaworowy .
Było tak jak piszesz róznica ciśnień na cylindrach.Zdjeliśmy głowicę i naszym oczom ukazały sie powypalane zawory,ale tak powypalane że było widać pęknięcia na nich układające się w kształt słoneczka.
głowica poszła do naprawy,wyleciały wszystkie zawory wydechowe ,a ssące były tylko docierane.
Koszt całkowity z wymianą łańcucha rozrządu(bo lubi przeskoczyć) olejami i filtrami ok 1200 zł w zeszłym roku.
W zakładzie gdzie robili głowice stwierdzili że to bardzo często się zdarza.

Ja bym na własną rękę zmierzył ciśnienie w cylindrach i jak bardzo się różni zwalał głowicę,potem sprawdził szczelność zaworów i podejrzewam ze to one będą głównym sprawcą zamieszania.



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Skoda Fabia 1.2 - różne wartości ciśnień w cyl.

Post autor: Piasek » czw gru 22, 2011 00:42

J.B.S. pisze:Jesli jest to 54 km, to z tego co wiem 8 zaworowy .
8 zaworów podzielić na 3 cylindry = za cholerę nie chce mi wyjść jakaś równa ilość na cylinder... :bajer:
6 zaworowy chyba...
Dobra - to już coś wiem więcej... czyli zawory wydechowe do wymiany.
Łańcuch też koniecznie ? To ma ledwo 73 tyś km na pełnych syntetykach i na prawdę ekonomicznej emeryckiej jazdy: nie za nisko, nie za wysoko - optymalnie.
Po co gościa w koszty niepotrzebne wpędzać...


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Skoda Fabia 1.2 - różne wartości ciśnień w cyl.

Post autor: J.B.S. » czw gru 22, 2011 01:24

Oj popitoliło mnie się oczywiście że 6 zaworów. :grin: :grin: :grin:
Wiesz co do łańcucha dowiedziałem sie że potrafi przeskoczyć nawet przy 30 tyś.Ja zrobiłem tak ,porównałem nowy łańcuch z tym w aucie.
Nowy był wyraźnie krótszy ,więc wymieniłem.Co do głowicy ,zawsze zdaje sie na opinie warsztatu który ją naprawia.Współpracuje z nimi od lat i zawsze jest OK.To oni decydują czy trzeba wymienić prowadnice czy też tylko dotrzeć zawory.
Żeby zdjąć głowicę i rozpiąć rozrząd trzeba zdemontować miskę olejową ,wiec teoretycznie dochodzi również olej+ filtr.

Naczytałem sie troszkę o tych silnikach i podobno pierwsze lata produkcji to masakra jeśli chodzi o przeskakiwanie łańcuszka,w późniejszych latach podobno coś poprawili,ale ja wolałem dmuchać na zimne.

No i potrzebna blokada do ustawienia rozrządu jak należy. :bigok:



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Skoda Fabia 1.2 - różne wartości ciśnień w cyl.

Post autor: Qto » czw gru 22, 2011 23:24

Piasek pisze:Łańcuch też koniecznie ? To ma ledwo 73 tyś km
luknij to http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=306356" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Skoda Fabia 1.2 - różne wartości ciśnień w cyl.

Post autor: Piasek » pt gru 23, 2011 00:24

Czyli też. :grrr:
Dobra - wszystko już wiem. Głowica i tak do zwalenia + łańcuch do wymiany poza tym co tam już się zużyło.
Reasumując - ten silnik to niezła mina...
Do zamknięcia.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3830
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Skoda Fabia 1.2 - różne wartości ciśnień w cyl.

Post autor: grandi » pt gru 23, 2011 02:34

Chłopaki mówią że łanuchy tam sa dożywotnio.
To nic innego jak silnik z Faviritki z obciętym jednym tłokiem a niemcy dołożyli wtrysk i tu zaczeły sie jaja .


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Re: Skoda Fabia 1.2 - różne wartości ciśnień w cyl.

Post autor: J.B.S. » ndz gru 25, 2011 14:01

grandi pisze:Chłopaki mówią że łanuchy tam sa dożywotnio.
To nic innego jak silnik z Faviritki z obciętym jednym tłokiem a niemcy dołożyli wtrysk i tu zaczeły sie jaja .
Co ty gadasz ten silnik nawet troche nie przypomina tego od favotitki.
Całkiem nowa konstrukcja vw miał byś małolitrażówy i oszczedny ,ale ze by to jechało trzeba cisnać ile wlezie.Co nie za bardzo daje oszczędności



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Skoda Fabia 1.2 - różne wartości ciśnień w cyl.

Post autor: jeryk10 » ndz gru 25, 2011 20:47

Dokładnie zero podobieństwa do produkcji czeskiej :-) poza tym nie udane silniki przeskakujące rozrządy itp fabryka zaleca tym silnikom 6v i 12v 200 tys km i na złom


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8833
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Skoda Fabia 1.2 - różne wartości ciśnień w cyl.

Post autor: marcin7x5 » wt sty 03, 2012 14:48

J.B.S. pisze:Całkiem nowa konstrukcja vw miał byś małolitrażówy i oszczedny ,ale ze by to jechało trzeba cisnać ile wlezie.Co nie za bardzo daje oszczędności
Jest małolitrazowy i oszczędny. Spokojnie mozna zejśc do 4,8-5 l /100. Wiadomo, że wtedy jazdy nie ma ale nie znam takiej benzyny aby palił 5 l/100 i był dynamiczny jak np 200 konne "monstrum"



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Passat, Polo, Jetta etc.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości