Jak wymienić przegub zewnętrzny w golfie 3??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: Qto, VIP

Damian434
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt mar 06, 2007 12:53
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Jak wymienić przegub zewnętrzny w golfie 3??

Post autor: Damian434 » wt mar 06, 2007 19:05

Chciałbym wymienić przegub w swoim golfie 3,ale nie wiem jak się za to zabrać...


Damian

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9185
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » wt mar 06, 2007 19:46

Luzujesz przegub kluczem nasadowym chyba 32 tą śrubę.
zdjęcie zapożyczone.

Obrazek

POdnosisz samochód i odkręcasz śrubę mocyjącą sworzeń dolny w zwrotnicy. Sciągasz zwrotnicę ze sworznia. Wyciągasz przegób ze zwrotnicy. Przegób jest zamontowany na półosi na zatrzask więc trzeba go zbić.



Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7089
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk

Post autor: vwarek » wt mar 06, 2007 19:50

jhosef pisze:Przegób jest zamontowany na półosi na zatrzask więc trzeba go zbić.
Najlepiej gumowym młotkiem, jeśli zwykłym to przez kawałek klocka.


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt mar 06, 2007 20:20

odkręcasz kluczem 30 śrube koła , tylko jak samochód stoi na kołach bo śruba jest bardzo mocno dokręcona , następnie wybijasz sworzeń wachacza , dolny , potem odchylasz całą kolumne resorującą i jak wyjmiesz krótką półośke z łożyska piasty to zbijasz go młotkiem mozńa żelaznym bo i tak będziesz go wymieniał , składasz w kolejności odwrotnej , tylko pamiętaj dokręć srube bardzo mocno

[ Dodano: 06 Mar 2007 19:25 ]
zapomniałem ze musisz jeszcze wybić końcówke drązka kierowniczego bo inaczej nie odchylisz kolumny , można demontować to inaczej ale najpierw musiałbyś odkęcić przegub wewnętrzny ten od skrzyni , potem śrube koła , i wtedy odchylasz całą półośke koło skrzyni i wyciągasz całą półoś



greg

Post autor: greg » wt mar 06, 2007 20:40

dziwne że nikt nie napisał ze jak będziesz naparzał w przegub z półosią przykręconą do auta to ci się przegub wewnętrzny moze rozlecieć,a wtedy będzi enie fajnie - wiec
zapomniałem ze musisz jeszcze wybić końcówke drązka kierowniczego bo inaczej nie odchylisz kolumny , można demontować to inaczej ale najpierw musiałbyś odkęcić przegub wewnętrzny ten od skrzyni , potem śrube koła , i wtedy odchylasz całą półośke koło skrzyni i wyciągasz całą półoś
tylko ja bym dodał że powinieneś łądnie np reklamówką i drutem obwiazać przegub wewnętrzny tak zeby zabezpieczyć przed rozleceniem się - bo inaczej masz przesr..... potem w imadło półoś i można ładnie przywalic żeby zbić przegub zewnętrzny - to tyle z mojej strony - pracy z młotkiem w przegub z zzamontowaną półosią do skrzyni ja osobiscie nie polecam - ja w imadle miałem co robić



Awatar użytkownika
Szosownik
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2146
Rejestracja: sob lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Szosownik » wt mar 06, 2007 20:44

greg pisze:dziwne że nikt nie napisał ze jak będziesz naparzał w przegub z półosią przykręconą do auta to ci się przegub wewnętrzny moze rozlecieć,a wtedy będzi enie fajnie - wiec
zapomniałem ze musisz jeszcze wybić końcówke drązka kierowniczego bo inaczej nie odchylisz kolumny , można demontować to inaczej ale najpierw musiałbyś odkęcić przegub wewnętrzny ten od skrzyni , potem śrube koła , i wtedy odchylasz całą półośke koło skrzyni i wyciągasz całą półoś
tylko ja bym dodał że powinieneś łądnie np reklamówką i drutem obwiazać przegub wewnętrzny tak zeby zabezpieczyć przed rozleceniem się - bo inaczej masz przesr..... potem w imadło półoś i można ładnie przywalic żeby zbić przegub zewnętrzny - to tyle z mojej strony - pracy z młotkiem w przegub z zzamontowaną półosią do skrzyni ja osobiscie nie polecam - ja w imadle miałem co robić
Kolega ma racje :bajer:
mi sie kiedyś rozleciał przegub wewnętrzny bo nie umiejętnie to robiłem
składanie jego zajęło mi cały dzień
bo kulki się rozleciały a złożyć to nie jest łatwo



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9185
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » wt mar 06, 2007 20:49

Szosownik pisze:złożyć to nie jest łatwo
nie miałem problemów ze złożeniem tego. Minutka i złożone:)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt mar 06, 2007 20:49

Szosownik pisze:bo kulki się rozleciały a złożyć to nie jest łatwo
kiedyś wymieniałem osłonę przegubu u mechanika, on go rozebrał żeby dokładnie umyć. Potem dał mi wszystko do ręki żebym składał i pękał ze śmiechu że nie potrafię. Skurczybyk złożył go z zamkniętymi oczami w 10 sekund.
Co do zbijania przegubu zewnętrznego. Zmieniałem trzy razy i siła potrzebna do jego zbicia jest naprawde niewielka. Uważam że niema obaw o wewnętrzny


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt mar 06, 2007 20:51

ależ panowie nie trzeba naparzac młotkiem on schodzi lekko , chyba ze kolega ma zabezpieczenie zewnętrzne , bo są przeguby i półośki co mają sprytnie rozwiązane zabezpieczenia segerem , jest on na zewnątrz przegubu w specjalnym podtoczeniu , więc jak sie go nie znajdzie pod smarem to mozna prać młotkiem a i tak nie zejdzie



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9185
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » wt mar 06, 2007 20:53

Ja zbijam zewnętrzny na samochodzie i nigdy problemów nie mialem.
A złożenie to naprawdę banał



greg

Post autor: greg » wt mar 06, 2007 20:53

jhosef pisze:nie miałem problemów ze złożeniem tego. Minutka i złożone:)
mówisz oczywiście jak masz zdjetą półoś i wykręcony przegub czuy jak masz półoś pod samochodem a przegub przy skrzyni?

[ Dodano: Wto Mar 06, 2007 7:54 pm ]
oczywiscie wiesz że kulki jak i łoża w przegubie się wycierają i nie powinny być zamieniane miejscami no nie?

[ Dodano: Wto Mar 06, 2007 8:00 pm ]
miś fazi, jhosef, zdajecie sobie sprawę że Damian434, zadał pytanie bo nigdy tego nie robił? a więc nie wie jak złożyć przegub wewnętrzny jak sie rozsypie pod autem - moze dla was jest to dziecinnie proste - ja dajac radę wychodzę z załozenia że osoba pytajaca tego jeszcze nie robiłą i dlatego pyta. Wyjaśnienai mają być takie żeby go nic podczas pracy nie zaskoczyło (jak mni epodczas dokręcania głowicy wdieslu - nie wiedział Pan że w dieslu wbrew książkom lepiej nie robić dociągania po 1tys?)



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9185
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » wt mar 06, 2007 21:00

greg pisze:oczywiscie wiesz że kulki jak i łoża w przegubie się wycierają i nie powinny być zamieniane miejscami no nie?
Wiem. Gorzej ze stosowaniem sie do tego.
greg pisze:mówisz oczywiście jak masz zdjetą półoś i wykręcony przegub czuy jak masz półoś pod samochodem a przegub przy skrzyni?
Ze zdjętą. A przy założonej nie próbowałem. Ale wychodzę z założenia ze jak coś wyszło to i wejść musi:)



Awatar użytkownika
Szosownik
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2146
Rejestracja: sob lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Szosownik » wt mar 06, 2007 21:01

greg pisze:
jhosef pisze:nie miałem problemów ze złożeniem tego. Minutka i złożone:)
mówisz oczywiście jak masz zdjetą półoś i wykręcony przegub czuy jak masz półoś pod samochodem a przegub przy skrzyni?

[ Dodano: Wto Mar 06, 2007 7:54 pm ]
oczywiscie wiesz że kulki jak i łoża w przegubie się wycierają i nie powinny być zamieniane miejscami no nie?
no właśnie ja kilka razy przekładałem kulki z miejsca na miejsce żeby wszystko grało
bo były zgrzyty w przegubie!
a koledzy piszą że tak pięknie jest!



waldi1111
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw paź 29, 2009 13:46
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

Post autor: waldi1111 » pn lis 23, 2009 15:56

mam pytanie czy przegub do golfa 3 z ABS-em jest taki sam jak bez ABS-u, bo np. na tej stronie
http://allegro.pl/item812328426_przegub ... _polo.html
pisze
Dane części:
Strona zabudowy od strony koła
Wał napędowy bez pierżcienia ABS
i nie ma mojego modelu (1.8 75KM AAM) wsród spis aut pasujących do tej części
Proszę fachowców o opinie



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości