[MK3 TD TDI] GAŚNIE, PROBLEM Z ODPALENIEM, ITP..

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

[MK3 TD TDI] GAŚNIE, PROBLEM Z ODPALENIEM, ITP..

Post autor: jaszczur » śr gru 06, 2006 00:15

w związku z tym iż sam miałem taki problem(objawia sie tym iż kontrolka ze świec żarowych nie pali sie pełnym światłem tylko się żarzy i nie można odpalić w ten czas auta) i spotkałem się z nim już w kilku przypadkach które też już zrobiłem na swoim przykładziemk3 1,9td i tdi,załaczam fotoporadę jak tą dolegliwość usunąć.
Czas pracy 45 min.
Więc tak zestaw narzędzi jaki bedzie nam potrzebny do wykonania naszych prac:
1.śrubokręt krzyżakowy
2.klucz nr 10
3.nożyk
4.lutownica
5.cyna
czas pracy ok 40 do 50 min
poniżej dołączam fotki z opisem:

1 zdjecie :
ściagamy plastikową osłonę (1 osłona ) pod kierownicą(jest ona na zatrzaski).
Obrazek

2 zdjęcie :
odkręcamy 2 osłonę mocowaną na 5 wkrętów(krzyżak) są zaznaczone gdzie sie one znajduja.
Obrazek

3 zdjęcie :
tu po odkręceniu plastikowej listwy znajduje sie nakretka(klucz nr 10)mocująca sterownik.
Obrazek

4 zdjecie :
tu sa zatrzaski ze skrzynki bezpieczników-należy je odpiąć przesunać do góry,podważyć skrzynkę bezpieczników i ja delikatnie wysunąć.
Obrazek

5 zdjęcie :
tu należy się schylić włożyć pod metalową liste rękę i wyciagnąć sterownik po lewej stronie blizej drzwi.
Obrazek

6 zdjęcie :
tu zaznaczone są wtyczki które należy odpiąć(występują 3 jedna węższa druga szersza ni i 1 z tyłu.
Obrazek

7 zdjęcie :
tu zaznaczone są wtyczki które należy odpiąć(występują 3 jedna węższa druga szersza ni i 1 z tyłu.
Obrazek

8 zdjęcie :
na czerwono to przekaźniki które sa przyczyną usterki,na żólto to tam gdzie mamy włożyć pod.
Obrazek

9 zdjęcie :
na tej focie zaznaczone(na czerwono)w którym miejscu są te nózki przekaźnika(nie sugerować sie prosze niebieskim przewodem,zrobiłem sam bo mi sie kiedyś ścieżka przepaliła).
Obrazek

PS:
Dzięki RMK za pomoc ze zdjęciami ;) szcególne podziękowania dla kolegi misiek10111 za udostępnienie aparatu :pub:
Ostatnio zmieniony czw gru 07, 2006 16:11 przez jaszczur, łącznie zmieniany 5 razy.



Awatar użytkownika
Maciuś01
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: czw paź 26, 2006 17:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Maciuś01 » wt kwie 03, 2007 13:31

Ja dostałem sie do tych skrzyneczek od góry tzn. wymontowałem:

- kontrolke ABS + poduchy,
- przelacznik świateł,
- kratkę nawiewu.

Przy demontarzu jest potrzebny krótki śrubokęt 7-8 cm.

Chyba jest troszkę lepszy dostęp.

Niestety nie zrobiłem fotek ale mogę służy pomocą.



Tomek i Sabina
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 14:57
Lokalizacja: ostrow wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Tomek i Sabina » wt cze 19, 2007 21:30

Maciuś01 pisze:Ja dostałem sie do tych skrzyneczek od góry tzn. wymontowałem:

- kontrolke ABS + poduchy,
- przelacznik świateł,
- kratkę nawiewu.

Przy demontarzu jest potrzebny krótki śrubokęt 7-8 cm.

Chyba jest troszkę lepszy dostęp.

Niestety nie zrobiłem fotek ale mogę służy pomocą.
jesli to rozbbiore to co mam zrobic nie wkladac spowrotem czy cos przylutowac bo sie nie ornientuje ale obstawiam ze to przekaznik poniewaz strasznie sie grzeje i do tego jak go rozebralem to smierdzi jakby byl spalony i dziaisj jak jeschale trzymalem na nim reke i najpier on cyknol a za chwile auto zgaslo odpisz

[ Dodano: 11 Sie 2007 12:24 ]
[witam chcialem ci serdecznie podzienkowac kiedys muj golfik mi gasl i czytalem o tym zeby poprawic luty ale ze sie na tym nie znam jak wrucilem do polski pojechalem do elektryka i sie okazalo ze faktycznie to byly zimne luty w tej skrzynce dzieki bardzo od tamtego czasu wszytsko jest ok i mam pytanie czy w moim golfie szlo by zalozyc tempomat dane golfa 1994 rok kombi pozdrawiam i odpisz



kurczak1989
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 17:00
Lokalizacja: Karlino

Post autor: kurczak1989 » czw kwie 17, 2008 18:54

jaszczur, witam i co ja mam zrobic z tym jak juz to wyciagne??



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » czw kwie 17, 2008 18:55

poprawić luty w miejscach zaznaczonych na focie :bajer:



kurczak1989
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 17:00
Lokalizacja: Karlino

Post autor: kurczak1989 » czw kwie 17, 2008 19:29

jaszczur, Dobrze ale jak to zrobic nigdy czegos takiego nierobilem czy jest jakies niebespieczenstow ze zepsuje?? Czy lepiej kupic cala ta nowa skrzynke??



Awatar użytkownika
damcio151
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 9192
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw kwie 17, 2008 20:05

kurczak1989 pisze:Dobrze ale jak to zrobic nigdy czegos takiego nierobilem czy jest jakies niebespieczenstow ze zepsuje??
nic nie zepsujesz .... wyciągasz to , rozkręcasz i poprawiasz lut , który jest pęknięty ... to samo tyczy się ścieżek , możesz je poprawić , lub zastąpić kabelkiem . Nie mów mi , że nie miałeś do czynienia nigdy z lutownicą :P



kurczak1989
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 17:00
Lokalizacja: Karlino

Post autor: kurczak1989 » czw kwie 17, 2008 20:11

damcio151, nom mialem do czynienia:P Dzieki za wskazowke jutro sprubuje to zrobic i napisze czy pomoglo:)

[ Dodano: 18 Kwi 2008 17:49 ]
Dziekki jestescie super:D To bylo to :D Dzieki!!!



Awatar użytkownika
fireman998
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pn wrz 10, 2007 08:13
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: fireman998 » pn kwie 21, 2008 07:21

A co koledzy powiecie na to ze cala płytka sprawdzona miernikiem i wszedzie jest ok (nie ma zimnych lutów). Przelutowane zostały tylko luty masujące. Gdzie teraz zerknąć żeby zdiagnozować przyczyne gaśnięcia VWmobila bo siestety dalej gaśnie?
Ostatnio zmieniony pn kwie 21, 2008 08:41 przez fireman998, łącznie zmieniany 1 raz.


Notlauf ---> Mnie już Boguś nie lej...

Awatar użytkownika
damcio151
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 9192
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn kwie 21, 2008 09:04

fireman998, żaden lut nie jest pęknięty :?:
sprawdź przekaźnik 109



Awatar użytkownika
fireman998
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pn wrz 10, 2007 08:13
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: fireman998 » pn kwie 21, 2008 09:49

Sprawdzane było miernikiem i nic nie zauważyliśmy z kumplem. Ja mam ciut inna płytke niż ta odjaszczura, Fotki masz tutaj
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d7e ... b29b6.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e99 ... fe9b5.html

Ten 109 to z tej plytki? Jak go sprawdzić?
Ostatnio zmieniony pn kwie 21, 2008 09:49 przez fireman998, łącznie zmieniany 1 raz.


Notlauf ---> Mnie już Boguś nie lej...

Awatar użytkownika
Maciuś01
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: czw paź 26, 2006 17:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Maciuś01 » pn kwie 21, 2008 20:13

fireman998 pisze:Ten 109 to z tej plytki? Jak go sprawdzić?
Ten przekaźnik jest w skrzynce bezpieczników. Najlepiej podmień od innego auta.

PS. Ja przelutowałem wszystkie luty na płytce od sterownika teraz wiem że wszystko jets ok.

Sprawdzanie miernikiem nie zawsze daje jednoznaczną odpowiedź.



Awatar użytkownika
fireman998
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pn wrz 10, 2007 08:13
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: fireman998 » wt kwie 22, 2008 12:00

Wyjąłem dziś przekaźnik 109 i rozebrałem... Widze, że musiał mocno się grzać bo dostał przebarwień a na płytce wokół lutów stopek są żółte plamy. Czy to normalne ze tak sie grzeje?

Dodam, że dziś z rana odpaliłem autko i zaraz mi zgasło. Przekręcam kluczyk ponownie a na desce nic się nie pokazało. Dopiero po 2 sek. zapaliły sie wszelkie kontrolki. Parę razy tak pokręciłem aż załapał normalny tryb.

To może być wina 109? Wymieniać czy spiąć na krótko? Czy jak połacze pin 30 i 85 to nic sie nie stanie?


Notlauf ---> Mnie już Boguś nie lej...

Awatar użytkownika
damcio151
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 9192
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt kwie 22, 2008 14:42

fireman998, to może Ty masz problem z kostką stacyjki :chytry:



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości