zwarcie impulsów od cewki - jakie konsekwencje?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: Qto, VIP

Uszkodzi komp?

Tak, próbowałem.
0
Brak głosów
Nie, próbowałem.
4
29%
Sądzę, że tak.
0
Brak głosów
Sądzę, że nie.
7
50%
Nie wiem, ale o co właściwie Ci chodzi?
3
21%
 
Liczba głosów: 14

kawol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz gru 26, 2004 11:30
Lokalizacja: Mikołów
Kontakt:

zwarcie impulsów od cewki - jakie konsekwencje?

Post autor: kawol » pn sty 17, 2005 03:37

W związku z planowanym przeze mnie zabezpieczeniem autka mam pytanko, jakie konsekwencje moze miec zwarcie impulsów cewki zapłonowej (styk 1) do masy. Silnik 1.8 PB, sterowanie digifant.
Teoretycznie cewka jest sterowana masą, niemniej pytanie brzmi, czy zwierając go na stałe (jako sposób realizacji zabezpieczenia) mogę w ten sposób uszkodzić komp? Próbował ktoś takiego rozwiązania? :roll: Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
GTO
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1141
Rejestracja: pn sie 23, 2004 00:11
Lokalizacja: z tąd
Kontakt:

Post autor: GTO » pn sty 17, 2005 08:10

wiec DIGIFANT steruje cewką tak że zwiera jej minus do masy , sadze ze zwarcie na stałe zagrzeje cewke i wyładuje akumlator ;)


DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85

605-443-665
GG: 2615761

kawol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz gru 26, 2004 11:30
Lokalizacja: Mikołów
Kontakt:

Post autor: kawol » pn sty 17, 2005 13:07

spoko, konsekwencje dla cewki są mi znane.
mnie chodzi czy może to jakoś uszkodzić komputer?
czy on tylko przywiera do masy, czy podaje też przy okazji napięcie? (niby po co, ale kto wie...)
jak nie będzie konkretnych odpowiedzi to sam sprawdze empirycznie ;) (najpierw oczywiście miernikiem ;) )
pozdr.



Awatar użytkownika
jarek_1313
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: śr gru 22, 2004 16:22
Lokalizacja: Zielonka k/Warszawy
Kontakt:

Post autor: jarek_1313 » pt sty 21, 2005 20:37

na muj gust nie powinno się nic stac sterowanie cewki z kompa to poprostu zwykły tranzystor na wyjściu kompa a więc coś wstyku przekaźnika tyle że w elektronicznej wersji mysle że nie powinno nic się stać podwarunkiem że komp impulsy daje po masie na 100% bo inaczej to morze być kicha



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pt sty 21, 2005 21:03

zwarcie do plusa uszkodzi komp lub modul zwarcie do masy spali cewke najlepiej zabrac plus na sterownik najbezpieczniej - nie odpali w ogole
lub tez plus na pompe paliwa - odpali , zgasnie i tak w kolko poki cos paliwa w listwie bedzie mozna tez zrobic zabezpieczenie z zapetleniem wlaczasz zaplon naciskasz ukryty switch zaskakuje przekaznik odpalasz po zgaszeniu o nowa wlaczasz zaplon.....


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

kawol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz gru 26, 2004 11:30
Lokalizacja: Mikołów
Kontakt:

Post autor: kawol » pt sty 21, 2005 22:24

evolution pisze:zwarcie do plusa uszkodzi komp lub modul zwarcie do masy spali cewke najlepiej zabrac plus na sterownik najbezpieczniej - nie odpali w ogole
lub tez plus na pompe paliwa - odpali , zgasnie i tak w kolko poki cos paliwa w listwie bedzie mozna tez zrobic zabezpieczenie z zapetleniem wlaczasz zaplon naciskasz ukryty switch zaskakuje przekaznik odpalasz po zgaszeniu o nowa wlaczasz zaplon.....
Układ z zapętleniem mam już zrobiony w golfie, opisywałem go niedawno na forum (mkII odcięcie zapłonu).
Co do cewki, to nic nie powinno się jej stać, ponieważ zwarcie do masy będzie tylko w momencie działania zabezpieczenia, w innym wypadku będzie normalnie pracować. Spalenie cewki bedzie możliwe, owszem, przy dłuższym pozostawieniu auta z włączoną stacyjką i nieodpalonym oraz zabezpieczonym silnikiem. Osobiście i tak unikam pozostawienia nieodpalonego auta z włączoną stacyjką (jak potrzebuję nawiew to włączam silnik), więc raczej problemu z tym nie będzie.
Co do pompy paliwa - spoko, ale jest też gaz, więc skłaniam się w kierunku blokady zapłonu.
Pomyślę też o tym plusie ze sterownika, niemniej cosik wymyślę :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości