Poradnik: jak działa instalacja LPG + regulacja

Instalacje gazowe w naszych Volkswagenach. Problemy z eksploatacją, wybór, modyfikacje.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, Haki, Qto, VIP

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Poradnik: jak działa instalacja LPG + regulacja

Post autor: homsky » ndz kwie 23, 2006 11:33

Przegladając forum LPG czesto trafiają sie pytania typu jak samemu wyregulować gaz w instalacji 1-generacji . Tutaj jest link http://dermaclin.pl/lpg/lpg.htm" onclick="window.open(this.href);return false; w którym gościu fajnie opisuje na czym wogóle polega zasada działania instalacji LPG i jak to samemu mozna wyregulowac - może komuś to pomoże ? Warto poczytać !

[ Dodano: Nie Kwi 23, 2006 11:37 ]
Prośba do moderatora - chyba warto ten temacik przykleić w forum LPG



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8878
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice

Post autor: dziejo » ndz kwie 23, 2006 20:48

wyregulować o co wogóle chodzi wiaze sie z tym wszystko obroty spalanie chyba dobrze rozumiem? ok
postaram sie w paru słowach wyjasnić . Zakładam ze na benzynie chodzi super nie ma zadnych problemów nie mając zadnych przyżądów mozemy podregulować obroty czyli mniej więcej słyszysz silnik jak chodzi przy instalce 1 gen masz 2 pokretła jeden w reduktorze( parowniku} a drug na wężu odprowadzajacym podgrzany gaz do gardzieli tym pierwszym pokrętłem ustawiasz sobie wolne obroty poprzez parokrotne nacisnięcie na gazjezeli sa za duże to obracasz śruba w lewo albo w prawo tylko jezeli ustawisz obroty na zimnym silniku to po nagrzaniu bedziesz je miał za wysokie wtedy musisz je zmniejszyc do odpowiedniej wartości 850- 900 na zimnym może gasnąć i delikatnie wyprzedzasz zapłon. ta metodą mozna samemu wyregulować wolne obroty terazmoc - kiedy przykręcisz przepustową śrubę regulacji gazu na wężu auto zgaśnie odkręcsz ja stopniwo na zapalonym silniku jednocześnie na ciskając na gaz -{ linka gazu} jezeli silnik po gwałtownym nacisnieciu równo i bez szarpania zacięć itp. wchodzi na obroty( wysokie mozesz juz odstapić od tych czynnosci pod obciązeniem mozesz jeszcze raz parę razy mu depnąć chyba to wszystko



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » ndz kwie 23, 2006 21:29

Nie chce nikomu tłumaczyc jak robic regulacje instalacji 1-generacji, bo to wszystko jest napisane pod tym linkiem i po to go tutaj zamieściłem, że może sie komus przydac, bo facet troche sie napisał i jest to klarowne przejżyste i może kilku osobom sie przydac i tyle!
dziejo pisze: tym pierwszym pokrętłem ustawiasz sobie wolne obroty poprzez parokrotne nacisnięcie na gazjezeli sa za duże to obracasz śruba w lewo albo w prawo tylko jezeli ustawisz obroty na zimnym silniku to po nagrzaniu bedziesz je miał za wysokie wtedy musisz je zmniejszyc do odpowiedniej wartości 850- 900 na zimnym może gasnąć i delikatnie wyprzedzasz zapłon. ta metodą mozna samemu wyregulować wolne obroty
Śrubą na parowniku nie ustawiasz obrotów biegu jałowego silnika tylko odpowiedni skład mieszanki gaz-powietrze , ustawia sie te śrube tak aby silnik na wolnych miał jak najwyższe i najrówniejsze obroty bo wtedy skład mieszanki jest najbardziej optymalny (lambda w okolicy 1) a jeżeli wolne obroty po takiej regulacji sa za niskie albo za wysokie to koryguje sie to juz ustawieniem przepustnicy w gaźniku



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1744
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » ndz kwie 23, 2006 23:05

Dokładnie tak jak piszesz. Śruba od wolnych obrotów to jest sterowanie stałą dawką gazu niezależną od membramy i nie ustawia się tym obrotów na luzie bo te zmieniają się w niewielkim zakresie w zależności od ilości podawanego gazu (co komu po gazie jak powietrza jest tyle samo). Co wiecej aby nie było za prosto śrubka od wolnych obrotów ma wpływ na moc i skład mieszanki w pełnym zakresie obrotów. Dziejo troche uprościł i pokręcił ;) A jak dokonać regulacji to jest dokładnie opisane w poradniku do którego powyżej został podany link. Bardzo fachowy i dokładny opis.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8878
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice

Post autor: dziejo » pn kwie 24, 2006 13:54

dnie tak jak piszesz. Śruba od wolnych obrotów to jest sterowanie stałą dawką gazu niezależną od membramy i nie ustawia się tym obrotów na luzie bo te zmieniają się w niewielkim zakresie w zależności od ilości podawanego gazu (co komu po gazie jak powietrza jest tyle samo). Co wiecej aby nie było za prosto śrubka od wolnych obrotów ma wpływ na moc i skład mieszanki w pełnym zakresie obrotów. Dziejo troche uprościł i pokręcił ;) A jak dokonać regulacji to jest dokładnie opisane w poradniku do którego powyżej został podany link. Bardzo fachowy i dokładny opis.
__
reguluje się na parowniku przy reduktorze pneumatycznym wolne obroty koledzy!



Awatar użytkownika
tstrzala
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:12
Lokalizacja: Radom

Post autor: tstrzala » sob maja 05, 2007 21:21

To Panowie jak to jest ja u siebie na parowniku posiadam dwie śruby. Umieszczam foto.
Z tego co myślałem śrubą nr 2 reguluję sie wolne obroty to wkońcu ona ma wpływ na moc i skład mieszanki w pełnym zakresie obrotów? To po co jest śruba mosiężna u góry parownika nr1.

Obrazek



Awatar użytkownika
donpablobb
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 19:28
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: donpablobb » sob maja 05, 2007 21:43

Skoro znalazło się tu moje zdjęcie :grin: to proszę o odpowiedź do czego służą śruby 1, 2, 3?



fend18
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: pt lis 04, 2005 15:01
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: fend18 » ndz maja 06, 2007 11:39

donpablobb pisze:Skoro znalazło się tu moje zdjęcie :grin: to proszę o odpowiedź do czego służą śruby 1, 2, 3?
no wiec pierwsza sruba nie wiem od czego jest, ale druga jest od naprazenia membrany czyli od ustawienia wolnych obrotow, trzecia jest od spuszczania syfu z reduktora, robi sie to tylko po jezdzie tak zeby reduktor byl goracy odkreca sie i powinno wyleciec troche czarnego syfu. Oczywiscie wszystkie regulacje robic na analizatorze wtedy ma sie pewnosc i dokladnosc zrobionej regulacji



Awatar użytkownika
tstrzala
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:12
Lokalizacja: Radom

Post autor: tstrzala » ndz maja 06, 2007 11:43

To Panowie jak to jest ja u siebie na parowniku posiadam dwie śruby. Z tego co myślałem śrubą nr 2 (plastikowoą po prawej stronie eduktora) reguluję sie wolne obroty. Czy ona wkońcu ma wpływ na moc i skład mieszanki w pełnym zakresie obrotów? To po co jest śruba mosiężna u góry parownika nr1.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz maja 06, 2007 12:15

3- jest do spuszczania syfu. 1- to śróba która puszcza trochę gazu jakby bokiem, obok gazu który leci przez zawór regulowany membraną. Zwykle lepiej ją zostawić w spokoju. A jak już ktoś się nią bawił i nie wie czy ma dobrze ustawioną to niech wkręci ją do końca, po czym wykręci jakies 1,5 do 2.5 obrotów.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
tstrzala
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:12
Lokalizacja: Radom

Post autor: tstrzala » ndz maja 06, 2007 12:22

Czy śrubą nr 2 ma wpływ na moc i skład mieszanki w pełnym zakresie obrotów?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz maja 06, 2007 12:23

Polecam jeszcze ten opis , dwa długie posty u dołu.
http://motonews.pl/sh_forum.php?op=fvt& ... &c=26&f=17


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
piecu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 18:38
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: piecu » sob cze 02, 2007 12:24

chłopaki ma ktoś materiały z tego linka bo mi nie działa a poczytał bym i wyregulował moją kuchenkę :bigok:


SPRZEDAM CZESCI DO MK1 GTI i nie tyko http://www.vw-youngtimer.pl/forum/viewtopic.php?t=4606&start=0

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=56976 Posiadacze mk1 łączcie się ;)

Kinga11
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pt cze 22, 2007 09:47
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Kinga11 » pt cze 22, 2007 09:55

Witam !!!


Panowie pomozcie!!!!
Kupiłam sobie autko - VW POLO 1.0 na gaz. Instalacja gazowa ma ok 1,5 roku. Autko mam dop miesiac i juz sa prolemy- nie chce jezdzic ani na benzynie ani na gazie. Dusi sie,dlawi,strzela , brak mocy...Przeczytałam kilka postów i widziałam ze niektorym Panom chociaz jezdzil na benzynie-ale zeby na niczym???
Mam pytanie- gdzie szukac przyczyny-bo wicie jak kobieta pojdzie do mechanika to nie dosc ze skroją ją z pieniedzy to jeszcze i tak nie zrobią.. Samochód jest na gazniku.. Czy mozliwe aby kopulka nawaliła???
Proszse o pomoc...



ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG-dotyczy tylko inst.lpg”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości