Wymiana klocków hamulcowych przód [instrukcja krok po kroku]

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

LeonN
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: wt lis 28, 2006 12:33
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Wymiana klocków hamulcowych przód [instrukcja krok po kroku]

Post autor: LeonN » sob maja 15, 2010 16:33

Dziś po raz pierwszy w życiu wymieniałem klocki w aucie. Z uwagi na fakt, że nie miałem żadnego pojęcia jak to zrobić zacząłem szukać na tym forum, jednak dostarczone informacje okazały się niepełne i niesatysfakcjonujące, stąd ten wątek.

Instrukcja jak wymienić klocki hamulcowe w VW Golfie IV:

Potrzebne będą klucz do kół, klucz imbusowy 7, płaski śrubokręt, imadło lub inne narzędzie o dużej sile ścisku.

1. Odkręcamy koło.
2. Po odkręceniu widać tarczę, i klocek
Obrazek

3. Aby zdjąć klocki najpierw trzeba odkręcić zacisk. W tym celu należy przy pomocy śrubokręta zdjąć 2 zaślepki znajdujące się za tarczą (jedna u góry, druga na dole) a później odkręcić śruby za pomocą klucza imbusowego 7. Na zdjęciu widać tarczę, wyżej śrubę. Zaślepka górna na zdjęciu widoczna jest na końcu śruby, za nią widać przewód płynu hamulcowego.
Obrazek

4. Za pomocą młotka odbijamy zacisk. Aby nie walić bezpośrednio w element można użyć narzędzia, np. klucza.
Obrazek

5. Zdejmujemy stare klocki. Nie wymaga to dużo siły, u mnie jeden wypadł sam.

6. Po zdjęciu zacisku należy podnieść maskę i odkręcić zakrętkę wlewu płynu hamulcowego. Znajduje się ona po prawej od wlewu płynu do spryskiwaczy, jest (przynajmniej u mnie) zielona.

7. Gdy zdejmiemy zacisk przystępujemy do ścisku tłoczka. Ja użyłem imadła. Aby nowe klocki się zmieściły, trzeba ścisnąć do końca.
Obrazek

8. Nie próbujcie ściskać tłoczka na założonym zacisku przy pomocy np. łyżki do kół. końcówka tłoka jest wyprodukowana ze względnie miękkiego metalu i w ten sposób można ją uszkodzić (sprawdzone empirycznie :( )
Obrazek

9. Gdy tłok jest już ściśnięty zakładamy nowe klocki. Zaczepy bezwzględnie muszą się znaleźć na swoim miejscu.

10. Zakładamy zacisk z nowymi klockami. trzeba pamiętać, aby założyć go w taki sposób, ze końcówka klocka znajdzie się z jednej a końcówka zacisku z drugiej strony tego metalowego elementu obok tarczy ;)
Obrazek

11. Pozostało docisnąć zacisk z góry, przykręcić, założyć zaślepki, założyć koło i wykonać jazdę testową. Jeśli wszystko gra, można spokojnie śmigać.
Ostatnio zmieniony sob maja 15, 2010 16:50 przez LeonN, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
paczu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: sob lut 17, 2007 13:31
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: paczu » sob maja 15, 2010 17:45

dodam tylko, że imbus 7 jest dosyć ciężko dostępny (w typowych zestawach jest 6 a następnie 8 ) można zamiast niego użyć torxa 45, świetnie pasuje.
poza tym warto przeczyścić i nasmarować prowadnice klocków (blaszki) i tłoczki (te elementy, które wykręca się w/w imbusem)
Ostatnio zmieniony sob maja 15, 2010 17:47 przez paczu, łącznie zmieniany 2 razy.



kapkama
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pn lis 12, 2007 18:54
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kapkama » sob maja 15, 2010 20:36

W instrukcji zapomniałeś ująć jeszcze faktów iż powinno się dokładnie wyskrobać i wyczyścić prowadnice klocka,sprawdzić stan prowadnic ślizgowych (w razie konieczności rozebrać i nasmarować).



Awatar użytkownika
beetle
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 903
Rejestracja: pt sie 10, 2007 14:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: beetle » sob maja 15, 2010 21:04

ten rdzawy rant na zewnętrznej części tarczy hamulcowej też warto zbić/zeskrobać.


Krzycho, black new beetle 2.0i apk>aqy '99
www.newbeetle.pl
[img]http://www.silver206.republika.pl/images/beetle/vredestein.jpg[/img]

Awatar użytkownika
...radek...
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 411
Rejestracja: pn paź 31, 2005 22:41
Lokalizacja: krakóVW

Post autor: ...radek... » ndz maja 16, 2010 16:40

a tłoczka nie trzeba przy okazji wkręcać??? :-k



Awatar użytkownika
paczu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: sob lut 17, 2007 13:31
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: paczu » ndz maja 16, 2010 17:39

nie trzeba, wkręca się tłoczki tylnych hamulców



Awatar użytkownika
VWiater
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: śr wrz 25, 2013 13:07
Lokalizacja: Kraków

Wymiana klocków hamulcowych przód [instrukcja krok po kroku]

Post autor: VWiater » śr wrz 09, 2015 11:36

W GII były oryginalnie zaslepki tych tulejek w których są sruby zacisku? Bo coś nie moge znalezc i chyba zamowie uniwersalne z Alledrogo.


Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: kopmar43 i 4 gości