Brak prądu na cienkim kablu do rozrusznika. Przekaźnik??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: Qto, VIP

Laketahoe
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt lut 19, 2010 20:24
Lokalizacja: Warszawa

Brak prądu na cienkim kablu do rozrusznika. Przekaźnik??

Post autor: Laketahoe » ndz lut 21, 2010 12:26

Witam.
Próbuje uruchomić Polo `96 1.4, i rozrusznik nie reaguje. Nie słychać nawet żadnego pyknięcia. Po prostu jest cisza i rozrusznik nie kręci.
Wziąłem kontrolkę i dotknąłem jedną końcówką do masy pod samochodem a drugą do grubych kabli dochodzących do rozrusznika. Na grubych prąd dochodzi. Zdjąłem kostkę z cienkim czerwonym kablem dochodzącym do rozrusznika, i na rozrusznik założyłem dodatkowy kabel. Dotknąłem tym kablem do + klemy akumulatora, i rozrusznik zaczął kręcić. Wniosek jest taki, że rozrusznik jest sprawny ale jest problem z instalacją.
Więc gdzie mam szukać usterki? Cienkim kablem do rozrusznika nie dochodzi prąd. Kostka stacyjki wymieniona. Czy może być problem z przekaźnikiem od rozrusznika? Jeśli tak, to gdzie go szukać, i jak sprawdzić przekaźnik po wyjęciu go? Które wtyki złączyć po wyjęciu przekaźnika żeby mi samochód odpalił?

P.S. Nie wiem czy to ma cokolwiek wspólnego, ale po włożeniu naładowanych akumulatorów, w pełni naładowany wytrzymywał trochę powyżej 24 godzin. Czy przekaźnik może robić zwarcie i powodować rozładowywanie akumulatora?



Awatar użytkownika
FIRERS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: czw lis 22, 2007 10:47
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Post autor: FIRERS » ndz lut 21, 2010 12:31

ja bym zaczol od rozebrania obudowy stacyjki z sprawdzil czy z kostki stacyjki wychodzi napiecie na rozrusznik. koloru kabla nie pamietam.... prawdopodobnie to czerwono-czarny :) kabli tam nie ma duzo bo tylko 5



Laketahoe
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt lut 19, 2010 20:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Laketahoe » ndz lut 21, 2010 12:37

Kostka stacyjki jest założona nowa. Na starej były takie same objawy. Zrobię zdjęcie, i jak mi się uda (bo jestem tu nowy), to załaduję zdjęcie wtyczki, może ktoś mi podpowie które styki zewrzeć.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz lut 21, 2010 12:41

Laketahoe, upewnij sie najpierw jednak przy tsacyjce, czy na kablu czerwono czarnym pojawia się napięcie kiedy kluczyk przekręcasz w pozycję rozruchu. Jeśli jest to musi być przerwa w kablu. Po drodze niema bezpieczników, przekaźników, tylko skrzynka bezpieczników


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
FIRERS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: czw lis 22, 2007 10:47
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Post autor: FIRERS » ndz lut 21, 2010 12:47

to ze kostka stacyjki jest nowa. to jedno, a kabel laczacy kostke z rozrusznikiem to drugie. a wydaje mi sie ze wogole to nie ma przakznika rozrusznika u ciebie w aucie. tak wiec sprawdz kolor kabla przy rozruszniku ten cieki i taki sam kolor bedzesz mial przy kostce stacyjki. musi tam byc przejscie a po przekreceniu stacyjki na ON zapalaja ci sie kontrolki????



Laketahoe
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt lut 19, 2010 20:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Laketahoe » ndz lut 21, 2010 13:24

Wypiąłem wtyczkę z kostki stacyjki. Na górze jest 1 wtyk, w środkowym rzędzie 3, i na dole 2. Które styki mam zewrzeć żeby rozrusznik zagadał? Chcę sprawdzić czy po ominięciu kostki, wszystko zadziała.

[ Dodano: 21 Lut 2010 12:28 ]
Tak, zapalają się kontrolki, tylko prąd nie płynie na rozrusznik.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości