Korek zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

muzykant

Korek zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego.

Post autor: muzykant » ndz cze 14, 2009 17:38

Witam

Golf MK2, 90 rok, silnik RP 1.8, 90 koni, zbiorniczek wyrównawczy okrągły

Na moje oko po zagrzaniu się silnika węże chłodzące są za twarde. Myślę, że ktoś mi zaraz odpisze, że to uszczelka pod głowicą. Lecz żadnych innych niepokojących objawów z autem nie mam. Płyn chłodniczy mi uciekał gdzieś zgadza się ale wycieki znalazłem (króciec z czujnikami i gdzieś koło nagrzewnicy też leje).

Oleju nic nie bierze silnik, nie widzę bąbelków w zbiorniczku wyrównawczym, nie wyrzuca płynu, silnik chodzi świetnie na lpg jak i na benzynie, nie przerywa. Nie kopci prawie wcale, jedynie trochę parą wodną na lpg jak jest zimno ale to chyba nic dziwnego. Nie kopci na żaden inny kolor. Płyn chłodniczy ma ładny kolor jak po zalaniu.

I teraz moje pytanie, widzę że korek zbiorniczka wyrównawczego ma coś w środku, to służy do upuszczania ciśnienia może? Bo tak oglądałem to i wydaje mi się, że wraz ze wzrostem ciśnienia ten koreczek wewnętrzny jest popychany ku górze przez co tym kanalikiem w obudowie zbiorniczka wyrównawczego ciśnienie może uciekać. Mam rację?

Korek można jakoś sprawdzić czy jest dobry? Jak nacisnę jego wnętrze to się chowa do środka o naprawdę minimalną odległość, może 1-2 mm, nie powinien więcej?

Często się to psuje? I czy ma to jakieś znaczenie na dużą twardość węży?

W innym temacie znalazłem taką informację, ale wolałem swój temat założyć
Paweł Marek pisze:wydaje mi się że powinieneś jeszcze korek zbiorniczka wymienić albo go wygotować bo zaworek ciśnieniowy nie otwiera się na czas
Ostatnio zmieniony ndz cze 14, 2009 17:44 przez muzykant, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » ndz cze 14, 2009 20:34

Cisnienie ma być około 1,7 bar. Porównaj to z oponą od roweru...



muzykant

Post autor: muzykant » ndz cze 14, 2009 20:40

stonefree, dzięki, dobry pomysł, całkowicie o tym nie pomyślałem ;)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz cze 14, 2009 20:43

psuje się jak się tam osadzi zabrudzenie od wysychającego płynu chłodniczego, jeśli tak dobrze widzisz że się otwiera to będzie dobry.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

muzykant

Post autor: muzykant » ndz cze 14, 2009 20:49

Paweł Marek, tak jak pisałem naciskam go i otwiera (przesuwa się) z 1mm może 2mm czyli prawie nic. Spróbuję to wygotować/przemyć czymś bo rozebrać raczej widzę, że będzie bardzo ciężko.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz cze 14, 2009 20:53

wygotuj, to powinno wystarczyć, zresztą nie wiem czy potrzebnie, nie masz żadnych objawów awarii, tby była raczej takie zapoznanie się z budową korka. Rozebrać się da, przyglądnij się z bliska :)


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

muzykant

Post autor: muzykant » ndz cze 14, 2009 21:39

Rozebrałem go i tak, poznałem zasadę działania :) I jest całkiem inna niż myślałem, wszystko na sprężynkach chodziło ok, ten pierścionek, który pod ciśnieniem ma się "przesuwać" nie był zapieczony więc to wszystko widać działa ok.

Jutro jeszcze sprawdzę ten pomysł z dętką, może po prostu jestem trochę zapobiegliwy za bardzo :)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz cze 14, 2009 22:05

muzykant pisze:Jutro jeszcze sprawdzę ten pomysł z dętką
tylko dodam: wartości ciśnienia to 1.2 - do 1.4 bara . Ale przecież manometrem tego mierzył nie będziesz


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

muzykant

Post autor: muzykant » ndz cze 14, 2009 22:12

Paweł Marek, nie będę, wykorzystam pomysł kolegi stonefree. Napompuję dętkę rowerową do tego pułapu 1.2 - do 1.4 bara. A zamiana barów na atmosfery to już nie problem (bar = 1,0197 at czyli jakby nie patrzeć to samo prawie). Bo mam manometr do mierzenia ciśnienia w kołach ale pokazujący w at.

I tak z nabitą tą dętką, że się wyrażę "czuciowo" porównam twardość węży na ciepłym silniku i tej napompowanej dętki.
Ostatnio zmieniony ndz cze 14, 2009 22:14 przez muzykant, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
wojtek0231
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: pt sty 23, 2009 12:49
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: wojtek0231 » ndz cze 14, 2009 22:27

Siemasz. A nie możesz kupić nowego korka? Koszt to około 10 zeta :grin:



muzykant

Post autor: muzykant » ndz cze 14, 2009 23:50

wojtek0231, jak z dzisiejszej operacji wyszło, że mój jest sprawny.



Awatar użytkownika
wojtek0231
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: pt sty 23, 2009 12:49
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: wojtek0231 » pn cze 15, 2009 00:45

muzykant pisze:jak z dzisiejszej operacji wyszło, że mój jest sprawny.
No to gicio. Mi wywalało płyn korkiem i przeważnie każdy stawiał na uszczelke albo głowicę, korek wymieniłem i nic nie pomogło.Zauważyłem że powoli łapie temperature i okazało się że nie ma termostatu i po włożeniu go problem zniknoł. Przypuszczam że było coś przytkane jak spuściłe płyn i ponownie zalałem to się udrożniło. :D



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 52 gości