Wymiana pompy oleju + wymiana panewek

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: Qto, VIP

Awatar użytkownika
wasyl1234
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: sob sty 31, 2009 21:11
Lokalizacja: DKL

Wymiana pompy oleju + wymiana panewek

Post autor: wasyl1234 » wt mar 03, 2009 23:32

Witam. W sobotę będę wymieniał pompę olejowa i przy okazji wymieniłbym panewki bo coś za bardzo je słychać ( wg znajomego mechanika). Mam na stanie jeszcze silniczek z mkII 1,6 i chciałbym z niego przełożyć i pompę i panewki - czy będą pasować? Może kupic nowe ? Jeśli nowe to jakie ?


p.s
Przy wymianie na co zwrócić uwagę żeby nie narobić sobie w moim rp kaszany ?



piteR-ek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pn sty 19, 2009 19:01

Post autor: piteR-ek » wt mar 03, 2009 23:44

Jak wkladac to tylko nowe nie stare !!!



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt mar 03, 2009 23:48

Pompy oleju są bardzo twarde i ciężko je zajechać. Najpierw to sprawdź sobie ile masz ciśnienia oleju na rozgrzanym silniku. Jak ciśnienie będzie na wolnych obrotach między 1 a 2 bary to tylko panewki zmień. Kup nowe, albo kolben schmidty albo glico.



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » wt mar 03, 2009 23:54

Bez jaj o przekładaniu panewek zapomnij. Tylko nowe. Wyciągasz odczytujesz numery i do sklepu bo nie wiadomo jakie mają te silniki historie. Pomiar czopów nic Ci nie da, a i tak jak silnik w aucie to można zmierzyć tylko korby. Pomyśl także o pierścieniach oporowych.


JaroW

Awatar użytkownika
wasyl1234
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: sob sty 31, 2009 21:11
Lokalizacja: DKL

Post autor: wasyl1234 » śr mar 04, 2009 00:19

No właśnie ciśnienie jest bardzo słabe powiedział kolega mechanik (po przekroczeniu 2500 obr zapala się dioda i słychać dziwny dźwięk, na jałowym jak spadają poniżej 1000 to tak samo tylko bez akustyki) i zasugerował wymianę pompy i panewek. Czyli nie można kupić wcześniej panewek ? Kurcze zostanę bez auta a sklep najbliższy to 30km :(

[ Dodano: 03 Mar 2009 23:20 ]
p.s Ile mogą kosztować ?

[ Dodano: 03 Mar 2009 23:23 ]
Jakie kupić bo w IC widzę STD i 0,25 ?



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » śr mar 04, 2009 00:27

TAZ, dobrze pisał o pomiarze ciśnienia oleju. A czy ten kolega mechanik słyszał o zacinającym się regulatorze ciśnienia przy pompie, lub o przytkanym smoku.
wasyl1234 pisze:(po przekroczeniu 2500 obr zapala się dioda i słychać dziwny dźwięk, na jałowym jak spadają poniżej 1000 to tak samo tylko bez akustyki)
Tu się pogubiłem. Opisz co się dzieje po kolei od zapalenie przez wolne obroty do wysokich i z powrotem, i jak jest na ciepłym i zimnym silniku.

[ Dodano: 03 Mar 2009 23:28 ]
wasyl1234 pisze:Jakie kupić bo w IC widzę STD i 0,25 ?
Takie jakie wyjmiesz


JaroW

Awatar użytkownika
wasyl1234
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: sob sty 31, 2009 21:11
Lokalizacja: DKL

Post autor: wasyl1234 » śr mar 04, 2009 00:50

Tu się pogubiłem. Opisz co się dzieje po kolei od zapalenie przez wolne obroty do wysokich i z powrotem, i jak jest na ciepłym i zimnym silniku.
No to tak. Kupiłem nowe zegary z mfa bo stare były uszkodzone i nic nie pokazywały. Postanowiłem się przejechać po osiedlu żeby zobaczyć jak działają i .... po przyspieszeniu na gorącym silniku słyszę dźwięk wydobywający się z licznika i pali się kontrolka od oleju. Zatrzymałem auto, zgasiłem silnik, ...,zapaliłem silnik i cisza. Przejechałem spokojnie jakieś 500m i rura .... no i znów dźwięk+dioda od oleju. Dojechałem tak do domu i zgasiłem silnik. Zapaliłem raz jeszcze i na wolnych obrotach (kolo 1000) zaczyna mrugać dioda od oleju.
-----
Dzień wcześniej wymieniałem olej (wcześniej nie wiem jaki był bo golfa kupiłem), wlałem ELF a START 15W40 + nowy filtr Filtrona
-----
Postanowiłem wymienić czujniki bo myślałem że to one ale na nowych te same objawy. Doczytałem w książce że to wina ciśnienia. Pojechałem do kolegi on pomierzył manometrem ciśnienie i powiedział że bardzo słabe ( ile tego nie wiem ) i trzeba wymienić pompę i panewki.

Acha jeszcze jedno na rozgrzanym silniku słychać nieraz metaliczny dźwięk przy dodawaniu gazu.

Autko nie bierze oleju i nie kopci. Nie zauważyłem tez braku mocy

[ Dodano: 03 Mar 2009 23:52 ]
ps

Może olej jest zbyt rzadki ? Może filtr ?
Ostatnio zmieniony śr mar 04, 2009 00:52 przez wasyl1234, łącznie zmieniany 1 raz.



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » śr mar 04, 2009 22:05

wasyl1234 pisze: Może olej jest zbyt rzadki ? Może filtr ?
Piszesz, że założyłeś Filtrona, a więc musisz pogrzebać za pomocą wyszukiwarki na forum bo były tematy jak właśnie koledzy przez filtry tej firmy zaorali silniki bo mieli problemy z brzęczykami, ciśnieniem oleju. Podobno Filtron coś pochrzanił w oznaczeniach filtrów i sprzedawcy sprzedawali nie te co trzeba do silników zdaje się właśnie 1,8. Jak możesz podaj symbol filtra, który masz i producenta filtra i typ tego co miałeś. Nieprawidłowy filtr pełnego przepływu, a taki masz może narobić nieszczęścia.


JaroW

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » śr mar 04, 2009 22:11

kup filtr MANowski.metaliczny dzwiek to moze szklanki.niema cisnienia niema smarowania.


Obrazek
Gdyby Jezus miał broń to by przeżył ... Homer Simpson

Awatar użytkownika
weryfany
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: sob cze 14, 2008 19:31
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: weryfany » śr mar 04, 2009 22:40

duber pisze:kup filtr MANowski.metaliczny dzwiek to moze szklanki.niema cisnienia niema smarowania.
To są na pewno szklanki. Najpierw zlokalizuj przyczynę niskiego ciśnienia.


98% ludzi nienormalnych czyta posty z ręką na myszce.
Nie zdejmuj reki, już jest za późno...

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » śr mar 04, 2009 22:48

Jarowo pisze:Piszesz, że założyłeś Filtrona, a więc musisz pogrzebać za pomocą wyszukiwarki na forum bo były tematy jak właśnie koledzy przez filtry tej firmy zaorali silniki bo mieli problemy z brzęczykami, ciśnieniem oleju. Podobno Filtron coś pochrzanił w oznaczeniach filtrów i sprzedawcy sprzedawali nie te co trzeba do silników zdaje się właśnie 1,8. Jak możesz podaj symbol filtra, który masz i producenta filtra i typ tego co miałeś. Nieprawidłowy filtr pełnego przepływu, a taki masz może narobić nieszczęścia.
dołączę się do tematu:

no mi tylko sprzedają FILTRONA i jak narazie od prawie 3 lat zrobiłem 80 tys. km i narazie problemów nie miałem. Zauważyłem, że przy każdej wymianie oleju mam inny filtr, nieraz krótszy, nieraz dłuższy... Martwić się tym zbytnio??


Obrazek
Obrazek

Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » śr mar 04, 2009 23:36

Nie słyszałem o kłopotach przez filtr w ABD ale ja przezornie unikam Filtrona i używam Manna. Zawsze jak kupuje dostaje taki sam.


JaroW

Awatar użytkownika
wasyl1234
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: sob sty 31, 2009 21:11
Lokalizacja: DKL

Post autor: wasyl1234 » śr mar 04, 2009 23:47

Jak możesz podaj symbol filtra, który masz i producenta filtra i typ tego co miałeś
Miałem jakiegoś harta wcześniej ale wywaliłem go Ten filtron to OP526.

Jutro kupie nowy filtr. Powiedzcie mi czy jak założę nowy to czy przez ta chwile kiedy nie będzie w ogóle filtra będzie olej spier...ał ?



Awatar użytkownika
Semian
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 884
Rejestracja: pn gru 06, 2004 18:58
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Kontakt:

Post autor: Semian » czw mar 05, 2009 00:00

piszesz ze wymieniles licznik,a moze byc tez taka sytuacja ze wlasnie nowy nabytek czyli licznik tez moze byc uszkodzony, ja tak mialem na starym nie zalaczal sie brzeczyk zalozylem nowy i od razu po przekroczeniu 2 tys zaczynal dawac o sobie znac , myslalem ze cos nie tak z cisnieniem ,czujnikami itp okazalo sie ze licznik byl uszkodzony a dokladnie predkosciomierz ,wymienilem predkosciomierz i jak do dzisiaj cisza ,wiec zastanow sie przeanalizuj wszystko moze jednak okazac sie ze licznik do wymiany masz a nie jak zakladasz pompa i panewki


projekt jetta coupe 2
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3286710#3286710

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 15 gości