1,9 TDI kopci przy odpalaniu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, Haki, Qto, VIP

KOmi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: czw sty 08, 2009 10:02
Lokalizacja: Nowy Sącz

1,9 TDI kopci przy odpalaniu

Post autor: KOmi » czw lut 19, 2009 08:01

Witam mam taki problem.. jak auto stoi długo na polu(np 8 godzin na mrozie ok -4 st) to jak odpalam to auto odpala dobrze ale strasznie zakopci przy tym, jak auto ciepłe albo nawet postoi 3-4 godzinki to nie ma problemu... dodam że silniczek jest po remoncie i po regeneracji turbinki, pracuje równo,i jest mocny... a jak długo postoi to właśnie puści dym( i to całkiem sporo) i przez parę sekund chodzi nierówno)
pozdrawiam i prosze o pomoc

ps dodam jeszcze ze filtr paliwa był wymieniony( cały rozrząd, i ustawiony kąt wtrysku)
Ostatnio zmieniony czw lut 19, 2009 09:41 przez KOmi, łącznie zmieniany 1 raz.



TomekG
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt mar 25, 2008 15:51
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: TomekG » czw lut 19, 2009 10:29

U mnie taka sytuacja miała miejsce w momencie gdy nie działały 3 z 4 świec żarowych, myślę że warto to sprawdzić.



KOmi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: czw sty 08, 2009 10:02
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: KOmi » czw lut 19, 2009 10:42

kurcze więc jeszcze będę musiał sprawdzić te świece ale jak byłem miesiąc temu u mechanika to mówił że świece grzeją.....przekopałem całe forum wiem że ktoś coś pisał jeszcze o zmianie dawek startowych ale nie wiem czy w moim przypadku jest sens? w dodatku mam problem z vagiem ( mam viste i chodzi mi tylko vag 4,9 ale polski..a tam coś nie mogę się odnaleźć.. a jak uruchomie vag 4,9 eng pod vista to mi wyskakuje komunikat "program zostanie zamknięty" ...

[ Dodano: 19 Lut 2009 20:03 ]
świece sprawdziłem i wyglada na to że są wszystkie dobre.. ma ktos może jeszcze jakieś propozycje??



kamykgs1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: pt wrz 08, 2006 21:16
Lokalizacja: kwn

Post autor: kamykgs1 » pt lut 20, 2009 14:21

a ja slyszalem ze to normalne (gdzies na forum), zimny disel jak torche przykopci na zimnym to nic nie znaczy - mi osobiscie tez chwile zakopci w mrozny dzien, ale po ok 3-5 sek dyma nima. wiec chyba nie ma co sie przejmowac

pzdr



Awatar użytkownika
Ponior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1420
Rejestracja: pt gru 29, 2006 22:30
Lokalizacja: Okolice Wrocławia

Post autor: Ponior » pt lut 20, 2009 16:57

To nie jest normalne, u mnie w golfie jest wszystko dobrze, rano delikatny dymek i jest ok, wszystko równo pracuje.
A w sharanie po nocy też jest dymek tyle, że 2 razy wiekszy i silnik dziwnie stuka przez 2-3 sekundy i potem już cały dzien jest super, tez nie wiem co to może robić, na vagu zero błędów.????


viewtopic.php?t=130814" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... -S3/page26" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
KonradzikIV
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2721
Rejestracja: pn gru 17, 2007 15:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: KonradzikIV » pt lut 20, 2009 17:17

ja tak mam tylko i wyłącznie w sytuacji gdy auto naprawde długo stoi np 3-4 dni na codzien jest ok


Obrazek

Awatar użytkownika
stania-PL
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: wt wrz 04, 2007 01:06
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: stania-PL » pt lut 20, 2009 18:18

a co byście chcieli, że disel stojący na mrozie bedzie palił bezdymnie. To norma.


<wymoderowano>

Awatar użytkownika
Ponior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1420
Rejestracja: pt gru 29, 2006 22:30
Lokalizacja: Okolice Wrocławia

Post autor: Ponior » pt lut 20, 2009 18:35

stania-PL pisze:a co byście chcieli, że disel stojący na mrozie bedzie palił bezdymnie. To norma
jak bys odpalił mojego sharana rano (stoi on w garażu nie na Mrozie) i usłyszał byś to metaliczne uderzanie (3 sekundy) to ciekawe czy byś powiedział, czy to normalne.????
Zastanów sie troche.
Golf stoi nieraz 3 dni i jak go odpale to tylko dymek i chodzi równo, nic nie stuka.???
Pozdro.


viewtopic.php?t=130814" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... -S3/page26" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
DJ_SM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 501
Rejestracja: ndz sty 18, 2009 18:41
Lokalizacja: Pdk
Kontakt:

Post autor: DJ_SM » pt lut 20, 2009 19:18

Pozwólcie, że podepnę się do tematu. mam silnik Z1 ja jak przychodzę po kilku dniach i chę go odpalić (stoi w ciepłym garażu) to kontrolka od świec świeci sie tylko 1-2 sekundy i gaśnie silnik po odpaleniu chwile dymi na niebiesko. Będę wymieniał świece bo któraś na bank będzie uwalona ale czy jest jakiś czujnik który steruje czasem grzania świec. Niem że benzynowe jednostki posiadają coś takie do ssania a TDI? Za odpowiedzi dziękuje :bigok:



miqs

Post autor: miqs » pt lut 20, 2009 23:43

chwile dymi na niebiesko
To co ty mu lejesz?



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » sob lut 21, 2009 11:37

DJ_SM pisze:silnik po odpaleniu chwile dymi na niebiesko.
Mogą już puszczać olej uszczelniacze zaworowe , ile zużywa ci oleju na 10.000km ???
DJ_SM pisze:chę go odpalić (stoi w ciepłym garażu) to kontrolka od świec świeci sie tylko 1-2 sekundy i gaśnie
I prawidłowo , w garażu jaką masz temperaturę ??? Napewno powyżej +10*C a w tych warunkach w TDI świece nie grzeją wogóle.
DJ_SM pisze:czy jest jakiś czujnik który steruje czasem grzania świec.
Czujnik temperatury .


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

arwam

Post autor: arwam » sob lut 21, 2009 18:29

stania-PL pisze:a co byście chcieli, że disel stojący na mrozie bedzie palił bezdymnie. To norma.
u mnie tylko w momencie rozruchu po za tym nic nie dymi chyba że noga oprze się o podłogę( prawa) :jezor:

15tys po remoncie pali na dotyk w temp -20*C



hudy21
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: hudy21 » sob lut 21, 2009 19:11

Witam mam taki sam problem podczas odpalania po postoju na mrozie i poranne odpalenie to dużo dymu dużo to może tak na wyrost. Jeździłem po mechanikach lecz żaden konkretnej odpowiedzi nie dał. Pojechałem do firmy zajmującej się tuningiem i tam padła odpowiedź że na zimnym silniku jest podawana wyższa dawka paliwa na rozruch i stąd ten dym bo silnik i tak nie spali całej dawki więc musi zakopcić.



arwam

Post autor: arwam » sob lut 21, 2009 20:00

hudy21 pisze:Witam mam taki sam problem podczas odpalania po postoju na mrozie i poranne odpalenie to dużo dymu dużo to może tak na wyrost. Jeździłem po mechanikach lecz żaden konkretnej odpowiedzi nie dał. Pojechałem do firmy zajmującej się tuningiem i tam padła odpowiedź że na zimnym silniku jest podawana wyższa dawka paliwa na rozruch i stąd ten dym bo silnik i tak nie spali całej dawki więc musi zakopcić.
jaki kolor dymu?
jak czarny to tak może być ewentualnie ciut za wczesny kąt wtrysku



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 11 gości