Słabe ogrzewanie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: Qto, VIP

Awatar użytkownika
Artik31
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: sob mar 25, 2006 22:26
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

Słabe ogrzewanie

Post autor: Artik31 » pt lis 28, 2008 07:53

Witam.Mam problem z ogrzewaniem.Z nawiewów przy temp.70,90C leci letnie powietrze.Termostat jest na 100% dobry bo sprawdzałem.Cięgła w panelu sterowania i przy dmuchawie też oki.Jak się przekręca na ciepłe to przy dmuchawie widać że też cięgło normalnie działa.Co najlepsze to węże idące do nagrzewnicy pod maską są tak samo ciepłe jak inne.Wycieków niema bo nie ubywa nic płynu.Zresztą wymieniałem teraz kruciec łączący 6 węży przy głowicy.Niewiem już co to może być czyżby nagrzewnica była częściowo zapchana.Bo jak by nie miała przepływu to pewnie wąż odpływowy bylby zimny.Jak nagrzewnica to załamka.


Nie płacz kiedy odjadę....GOFER

Awatar użytkownika
jacumba
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 428
Rejestracja: pt maja 19, 2006 11:47
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: jacumba » pt lis 28, 2008 14:51

raczej zawalona nagrzewnica...a powrót z nagrzewnicy masz ciepły?


http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=79588

Awatar użytkownika
Artik31
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: sob mar 25, 2006 22:26
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

Post autor: Artik31 » pt lis 28, 2008 17:19

jacumba pisze:raczej zawalona nagrzewnica...a powrót z nagrzewnicy masz ciepły?
Właśnie dziwne jest to że obydwa węże.A co powoduje pokrętło regulacji ciepłe/zimne że odcina dopływ ciepłego powietrza?I jeszcze jeden problem z temperaturą.W mieście niechce dojśc wyżej jak między 70/80C termostat działa bo górny wąż jest ciepły a dolny zimny.Czujnik też ok bo nowy kupiony w serwisie a nie jakaś podróba.Niewiem co jest nie tak :( co jeszcze może być powodem złego wskazywania temperatury?
Ostatnio zmieniony pt lis 28, 2008 17:21 przez Artik31, łącznie zmieniany 1 raz.


Nie płacz kiedy odjadę....GOFER

Awatar użytkownika
jacumba
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 428
Rejestracja: pt maja 19, 2006 11:47
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: jacumba » pt lis 28, 2008 20:53

Artik31 pisze:A co powoduje pokrętło regulacji ciepłe/zimne że odcina dopływ ciepłego powietrza?
otwarcie i zamknięcie nagrzewnicy w obiegu
Artik31 pisze:W mieście niechce dojśc wyżej jak między 70/80C termostat działa bo górny wąż jest ciepły
ale może termostat za wcześnie otwierać duży obieg i masz silnik nie dogrzany, więc termostat.
Najpewniej masz zanieczyszczoną nagrzewnicę czyli ma przepływ ale nie cała grzeje i leci złamane powietrze z ogrzewania.
ps. ogrzewanie przy 70 stopniach powinno już być bardzo intensywne.


http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=79588

Awatar użytkownika
Artik31
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: sob mar 25, 2006 22:26
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

Post autor: Artik31 » pt lis 28, 2008 21:02

jacumba pisze:ale może termostat za wcześnie otwierać duży obieg i masz silnik nie dogrzany, więc termostat.
Masz rację może tak być tego nie brałem pod uwagę.jutro zobaczę jak dylny wąż zaczyna się robić ciepły to jaka temperatura jest w kabinie na wskażniku


Nie płacz kiedy odjadę....GOFER

ŚwieŻy1234
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt wrz 02, 2008 10:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ŚwieŻy1234 » czw gru 04, 2008 10:59

Witam, pozwole sie podczepić do tematu, mianowicie u mnie usterka polega na tym ze po wymianie nagrzewnicy i filtra pyłkowego ( tak twierdzi mechanik) dalej wieje chłodne powietrze, a temp. na wskaźniku 80-90 stopni, termostat raczej dobry, włącza wentylator przy około 90 (mechanik twierdził ze jest ok). Dlatego z mojej strony prośba - co i jak po kolei sprawdzić aby dojśc co to moze być :) bo niestety szyby parują, nawiew chłodny... ech

Prosze o pomoc, ewentualnie fotostory jak wymienic nagrzewnice w MKIII :]

Dziękuje serdecznie...
Ostatnio zmieniony czw gru 04, 2008 10:59 przez ŚwieŻy1234, łącznie zmieniany 1 raz.



boguc666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: śr gru 12, 2007 16:37
Lokalizacja: Częstochowa/Lipicze
Kontakt:

Post autor: boguc666 » czw gru 04, 2008 11:08

ja stawiam na nagrzewnice,w jakim sęsie musi być zużyta


VW...to jest TO-

ŚwieŻy1234
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt wrz 02, 2008 10:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ŚwieŻy1234 » czw gru 04, 2008 16:29

Hmmm. Defacto oddałem na wymiane nagrzewnicy bo stara ciekła... mozliwe ze mechanik kłamie? :) w sumie nie znam dobrze goscia ale jest od znajomego i raczej by nie walił jana że wymienił a nie robiąc tego... :(

A czy jest możliwa wymiana nagrzewnicy bez sciągania całej deski rozdzielczej??



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw gru 04, 2008 16:34

w MK2 jakoś sobie podobno radzą , w MK3 raczej nie dasz rady , ja jak ostatnio montowałem klime , to musiałem wyjąc całość spod deski , oczywiście deske demontowałem , i powiem Ci że nie wyobrazam sobie jak można wyjąc nagrzewnice bez demontażu całości



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » czw gru 04, 2008 16:40

miś fazi pisze:MK2 jakoś sobie podobno radzą ,
Też chyba nie da rady.
Dziwne jest tylko to, że wąż dolny jest zimny, co wskazuje na dobry termostat, a temperatura nie rośnie.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw gru 04, 2008 16:48

ja bym zrobił inaczej , pozdejmowałbym węże z chłodnicy i z nagrzewnicy , potem podłączył najpierw do dolnego węża chłodnicy zwykły wąż podłączony do kranu i przelał zwykłą wodą potem to samo z nagrzewnicą , bo wygląda to na to że ma gdzies coś zapchane



Awatar użytkownika
fazi205
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: pn sie 20, 2007 21:56
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: fazi205 » czw gru 04, 2008 18:45

zmień kolejność węży w nagrzewnicy to powinno pomóc :grin: :grin: :grin: :grin:


sie lata lewy pas gaz i płyne

ŚwieŻy1234
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt wrz 02, 2008 10:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ŚwieŻy1234 » czw gru 04, 2008 20:10

... Sorka , kontynuując moje zagadnienie - wywnioskowałem: temp. ponad 80 - dolny wąż wyraznie chlodniejszy od gornego, po dłuższej jezdzie wszystkie weze gorące, temp okolo 90 stopni, wejscie i wyjscie do nagrzewnicy gorące... nawiew na stopniu 1,2 letni, 3,4 o wiele chłodniejszy. Co poradzic? :D

Dzięki raz jeszcze:)
Ostatnio zmieniony czw gru 04, 2008 20:12 przez ŚwieŻy1234, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » czw gru 04, 2008 21:31

Zobacz tutaj, dokładnie to samo przerabiałem :bigok:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=202618


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości