wymiana płynu chłodniczego

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

paulik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pn paź 27, 2008 19:46
Lokalizacja: Ruda Śląska

wymiana płynu chłodniczego

Post autor: paulik » wt paź 28, 2008 21:51

Witam.Noszę się z zamiarem wymiany płynu chłodnicy.Prawdopodobnie mam wodę ;D Więc moje pytania-Jaka jest pojemność układu chłodzenia w silniku 1.3 gaznikowym ? Ile może mnie kosztować takowy płyn ? jest jakiś korek spustowy cieczy ?? Jeśli można prosiłbym o dokładny opis tej czynności.Jestem mało doświadczony w tych tematach a nie mam czasu na mechaników.
Kiedyś wymieniłem płyn w byłym samochodzie i rozerwało 1 wąż gumowy.Albo zbieg okoliczności albo nie.
Pozdrawiam


paulik

Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » wt paź 28, 2008 22:19

Odkręcasz miejsce gdzie jest termostat i spuszczasz płyn(to jedyne miejsce dzie da rade spuścić całość). Ja kupowałem koncentrat w butelce 4l. Rozrabiasz pół na pół z wodą destylowaną i wlewasz po trochu, podejrzewam że wejdzie z 4-5 litrów. Resztę masz na ewentualną późniejszą wymianę itp.


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
tochu
_
_
Posty: 2515
Rejestracja: sob sie 16, 2008 21:43
Lokalizacja: Warlubie / Grudziądz
Kontakt:

Post autor: tochu » wt paź 28, 2008 22:22

ale w 1.3 termostat jest gdzie indziej niz w innych vw ;]

sam chcialem sie gdzies pytac o to bo kurde jedyna opcja poki co co mi swita to wyciagniecie rury od chlodnicy albo wyciagniecie zbiorniczka :]


viewtopic.php?f=87&t=592196 NAJTAŃSZY PROJEKT W POLSCE!! 1500 PLN PROJEKT!!
https://www.facebook.com/1500plnprojekt/

viewtopic.php?f=88&t=428497 Moje kochane EX cabrio :(

Sindbad
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: czw sie 11, 2005 17:59
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Sindbad » wt paź 28, 2008 22:32

W 100% nigdy nie da się spuścić płynu ponieważ cześć zostaje w nagrzewnicy która jest ustawiona króćcami do góry oraz zawsze coś zostaje w bloku silnika. Myślę ze najlepiej jest ściągnąć waż dolny od chłodnicy i przedmuchać układ sprężonym powietrzem, nie wiem czy termostat będzie coś trzymał ponieważ znajduje się na górze



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » wt paź 28, 2008 22:37

tochu pisze:ale w 1.3 termostat jest gdzie indziej niz w innych vw ;]

sam chcialem sie gdzies
Obrazek


Obrazek
Obrazek

paulik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pn paź 27, 2008 19:46
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: paulik » śr paź 29, 2008 16:17

Oki dzięki za foto bardzo pomoże bo też chciałem odkręcić przewód na dole chłodnicy.Jak już zejdzie płyn mam zalać nowym i przy odkręconym zbiorniku na wł silniku czekać aż załączy się wentylator i to wszystko ??
Co sądzicie o płynach w marketach nizszej klasy ? warto kupować ??


paulik

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » śr paź 29, 2008 16:26

paulik pisze:Co sądzicie o płynach w marketach nizszej klasy ? warto kupować ??
jak nie markowy to szajs. Lepiej kupić w sklepie drożej, przecież to tylko ok. 6 litrów.
Tak dla przykładu powiem, ze kiedyś kupiłem zimowy płyn do spryskiwaczy z biedronki - przy -5 stopniach zrobiła się galareta.


Obrazek
Obrazek

paulik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pn paź 27, 2008 19:46
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: paulik » śr paź 29, 2008 16:56

zaproponowano mi na stacji- lotos 9 zł za litr i peterbego czy jakoś tak 1 l za 11
To są koncentaty czy gotowe do zalania ??


paulik

jagr14
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: śr maja 24, 2006 09:21
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: jagr14 » śr paź 29, 2008 19:30

jesli chodzi o plyn polecam K2 KULER chyba 26 zl za 5 litrow. niedawno kupilem sobie wskaznik ktory pokazuje w jakiej temp. plyn zamarza. i plyn z biedronki na pewno nie mial -25 stopni (jak na opakowaniu):jezor:



Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

Post autor: wegi » śr paź 29, 2008 19:35

co do miejsca spuszczania płynu, to należy znaleźć najniżej położony dostępny do odkręcenia element. jesli w 1.3 termostat nie jest najniżej, to pewnie najlepiej zdjąć dolny wąż chłodnicy
Ostatnio zmieniony śr paź 29, 2008 19:36 przez wegi, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » śr paź 29, 2008 19:37

proponuję Dynagel 2000 z tym ze już wprowadzony jest na rynek czerwony na bazie G12
odpowiednikiem dynagela (niebieskiego) na dzień dzisiejszy jest Petrygo niebieski
sprawdza się w 100%
dla jasności nie wolno mieszać dwóch różnych kolorów
Ostatnio zmieniony śr paź 29, 2008 20:01 przez dziejo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Ryś Stepowy
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: śr mar 09, 2005 18:58
Lokalizacja: Dżersej Siti DDZ
Kontakt:

Post autor: Ryś Stepowy » śr paź 29, 2008 20:13

dziejo pisze:nie wolno mieszać dwóch różnych kolorów
Chyba ze się używa Prestone, na opakowaniu jest napisane że jest mieszalny z wszystkimi płynami.
Ostatnio zmieniony ndz lis 22, 2009 23:21 przez Ryś Stepowy, łącznie zmieniany 1 raz.



paulik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pn paź 27, 2008 19:46
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: paulik » pt paź 31, 2008 18:45

Siema.Dzisiaj sie wziołem za wymianke płynu.Kupiłem lotos weszło ok 4 4,5 litra.Odkręciłem węzyk w tym miejscu gdzie kolega zasugerował na foto.czekałem aż sie włączy wentylator ale sie nie doczekałem...Wskazówka temperatury była trochę za połową jakieś 3 mm.Kontrolka ostrzegawcza nie świeciła.Możliwe ze spalona albo jeszcze nie ta temperatura.Druga sprawa to mały wyciek płynu przy tym gdzie odkręcałem węzyk.Tam są 2 śruby na klucz 10.Kapie mi od czasu do czasu z dolnej.Tam jest jakaś uszczelka czy coś ??
Bardzo prosze o info bo chce golfa mieć w stanie fabryka ;D Pozdrawiam


paulik

MaRo1705
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 486
Rejestracja: pt wrz 07, 2007 23:20
Lokalizacja: Szczedrzyk k/Opola
Kontakt:

Post autor: MaRo1705 » sob lis 01, 2008 09:05

ja zdejmuje zawsze waz chlodnicy szybciej to idzie i caly plyn wycieka zakladam go a potem wyjmuje gorny daje go troszke wyzej i wlewam plyn , nie lapie tyle powietrza :)


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=186922][img]http://images42.fotosik.pl/168/5045874243d5bdca.jpg[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 43 gości