Regulacja pompowtryskiwaczy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, Haki, Qto, VIP

Awatar użytkownika
marcin.w111
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw maja 22, 2008 12:41
Lokalizacja: nakło nad notecią

Regulacja pompowtryskiwaczy

Post autor: marcin.w111 » czw wrz 11, 2008 21:12

Wymieniłem jeden pompowtrysk i silnik nierówno pracuje na biegu jałowym na wolnych obrotach. Pompowtryski mają regulacje luzów , jak to wyregulować ?
Ostatnio zmieniony pt wrz 12, 2008 21:58 przez marcin.w111, łącznie zmieniany 1 raz.


marcin 111

Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 700
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » pt wrz 12, 2008 00:08

A jakie masz oznaczenie silnika??



Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » pt wrz 12, 2008 01:40

dokręcasz do oporu (delikatnie) - odkręcasz o 120 stopni ...



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » pt wrz 12, 2008 08:44

ja tam nie wiem, ale jak byłem w g-labie to do ustawienia pompek sebastian miał zegar...opór dla każdego ma inną granice, a że to delikatny w miare sprzęt radziłbym pojechać do kogoś kto sie na tym zna. pozatym coś mysi pokazywać vag na tą okoliczność, może ta pompka jest kiepska albo nie pasuje ?


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirass » pt wrz 12, 2008 11:40

leo... pisze:dokręcasz do oporu (delikatnie) - odkręcasz o 120 stopni ...
180 stopni - obecna ELSA
225 stopni - o tym mówi starsza


www.vagtune.pl tel. 502730289

Awatar użytkownika
marcin.w111
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw maja 22, 2008 12:41
Lokalizacja: nakło nad notecią

Post autor: marcin.w111 » pt wrz 12, 2008 19:40

Dzięki za pomoc POZDRAWIAM


marcin 111

Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » pt wrz 12, 2008 21:41

mirass pisze:180 stopni - obecna ELSA
225 stopni - o tym mówi starsza
doswiadczenie - 120 stopni
wiem że są rozbieżności w literaturze serwisowej - praktyka - 120 stopni



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » sob wrz 13, 2008 00:38

Przede wszystkim to przy wymianie pompki na nową lub inną ustawia się dwie wielkości. :chytry: :chytry: :chytry:

1.tzw. wymiar "a" od zewnętrznej krawędzi głowicy silnika do zaokrąglonej powierzchni zespołu pompowtryskiwacza.
2. Luz na śrubie regulacyjnej w dźwigience. Ustawić tak wałek napędowy pompowtryskiwacza kręcąc wałem korbowym, aby rolka dźwigienki znalazła się na szczycie krzywki wałka napędowego i dopiero wtedy w odpowiedni sposób wyregulować śrubę regulacyjną pompowtryskiwacza.

Obydwie wielkości uzależnione są od rodzaju (kodu literowego) silnika :hmm: . Nie każdą pompkę panowie ustawia się na 120 stopni i na pewno dobrze o tym wiecie :okej: .

Obrazek

Obrazek



[ Dodano: 13 Wrz 2008 00:42 ]
Czy wymieniłeś komplet uszczelek na tej pompce? Jest to bezwzględnie konieczne i może być przeczyną twojego niedomagania.

Podaj kod silnika to coś poszukam w moim archiwum.

[ Dodano: 13 Wrz 2008 00:50 ]
Znalazłem Ci coś takiego. http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.ph ... ana+poppek

Pęknie opisana wymiana pompek + regulacia z fotkami :grin:

pozdro.
Ostatnio zmieniony sob wrz 13, 2008 01:02 przez mariusz75, łącznie zmieniany 3 razy.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

vwarti1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 19:14
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: vwarti1 » pn kwie 06, 2009 19:41

mariusz75, Witam, pisze do pana z goraca prosba o pomoc w regulacji pompowtryskiwaczy w silniku 1.9tdi arl, chodzi mi konkretnie o druga faze regulacji czyli czujnikiem zegarowym. jakie powinny byc wartosci dla poszczegolnych pompek, jesli jest to mozliwe prosze o pomoc



Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

Post autor: Kulon » pn kwie 06, 2009 19:53

jak vagiem sprawdzić czy pompki sa OK ?


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » wt kwie 07, 2009 00:31

vwarti1 pisze:chodzi mi konkretnie o druga faze regulacji czyli czujnikiem zegarowym. jakie powinny byc wartosci dla poszczegolnych pompek
takie same :dol: :dol: :dol:
mirass pisze:180 stopni - obecna ELSA


[ Dodano: Wto Kwi 07, 2009 00:31 ]
Kulon pisze:ak vagiem sprawdzić czy pompki sa OK ?
kanały : 013 , 018 , 023


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1382
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » wt kwie 07, 2009 01:23

homsky pisze:kanały : 013 , 018 , 023
a jakie powinny być mniej więcej granice wartości (w poszczególnych kanałach) po przekroczeniu których można stwierdzić, że pompka niedomaga?


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1865463#1865463][img]http://img97.imageshack.us/img97/8629/catspl.jpg[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/6078][img]http://www.motostat.pl/user_images/6078/icon1.png[/img][/url]

roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 909
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » wt kwie 07, 2009 14:46

Pompo wtryski.
Na kanale 18 - powinien być status pompo-wtryskiwaczy. 0 - jest O.K. natomiast każda inna liczba oznacza uszkodzenie pompo-wtryskiwacza, przerwę w ciągłości obwodu, braki paliwa, powietrze w układzie paliwowym.

[ Dodano: 07 Kwi 2009 15:15 ]
Ustawienie i ten luz.
Obrazek



Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

Post autor: Kulon » wt kwie 07, 2009 16:35

homsky, roman58 u mnie jest tak - czyli OK ?
Obrazek Obrazek


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 4 gości