szybko brudzi olej

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: Qto, VIP

Awatar użytkownika
guural
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn mar 17, 2008 21:54
Lokalizacja: bełchatów

szybko brudzi olej

Post autor: guural » pn mar 17, 2008 23:07

witam wszyskich forumowiczów i miłosników marki VW.
chciałbym sie poradzić obeznanych w temacie w pewnej kwestii mnie niepokojącej.mam VW T4 1.9D (,91r.) wiec jest to ten sam silnik co w golfie 3.sprawa która mnie niepokoi to mianowicie bardzo szybko brudzący sie olej w silniku.mam autko 1,5 roku i zmieniałem olej juz z 5-6 razy ,a przejechałem nim 25 000 km.licznik pokazuje 230tys. przebiegu i pracuje calkiem ładnie i jest dynamiczny.spalanie w normie a nawet ponizej(na trasie bez załadunku 5,5l ) oleju nie bierze ,nic nie kopci za mną.wiec wszystko oprócz tego brudzenia wydaje sie ok.
fakt ze za pierwsza wymiana wylem z silnika niezłą sadze z olejem ,ale pózniej nastepna wymiana juz po1,5 tys. bo olej był katastrofalnie czarny z grudkami sadzy,nastepna po kolejnych 2 tys. i to samo. leje MIDLLANA półsyntetyk (ostanie 2 razy)(pierwsze 2 wymiany TEDEX) a wczesniej mineraly midlland(i tu moje spostrzezenie -nie zauwazylem zadnych negatywnych objawów po przejsciu z minerała na syntetyk,zadnych wycieków i brania oleju ,jakby full syntetyk był tanszy i nie musiałbym wymieniac tak czesto to zalalbym full syntetykiem) poza tym mam wrazenie ze na półsyntetyku była gładsza praca silnika i troche dłuzej wytrzymal.
ale do rzeczy:za ostatnim razem przed zmiana oleju wlałem srodek do czyszczenia wnetrza silnika i zlalem cały syf.środek napewno zadziałał bo zlany olej byl duzo bardziej brudny niz sprawdzałem przed wymianą .Co wiecej -azeby miec pewnosc odkrecilem miske i wyczyscilem co mogłem szmatką ,wiec zanim zalałem swiezaczka wszystko w silniku było czysciutkie.
teraz mam nawiniete 1500 od wymiany i olej jest juz czarny ale nie ma jeszcze grudek sadzy wiec wydaje mi sie ze jeszcze 1500 i wymiana :kac: ,a to stanowczo za czesto.
czy ktos sie domysla co moze byc powodem takiego stanu rzeczy ?????????

ps. baaaaaardzo dziekuje wszystkim którzy doczytali to do konca :grin: , a w szczególnosci dziekuje z góry za jakies uwagi które mogą mi pomóc



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » pn mar 17, 2008 23:14

zmiana koloru nie ma zadnego wplywu na wlasciwosci oleju z tego co wiem to starsze diesle tak maja


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » wt mar 18, 2008 09:25

to normalne że w dizlach olej zmienia kolor nawet tuż po wymianie ... jak nie ma grudek to kolejną wymianę rób tak jak przewiduje książka ... a no i mam nadzieje że przy każdej wymianie zmieniasz filtr ...
polecam uwadze:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=66667
:bigok:


TDPower

Buli fan VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Buli fan VW » wt mar 18, 2008 11:20

Silniki wysokoprężne z zasady szybko zaczerniają nowy olej, jako że olej nie tylko smaruje ale też czyści wnętrze silnika z sadz i nagarów, których to silniki Diesla produkują wiele. Nie ma wiec w tym nic złego o ile naturalnie w oleju nie ma opiłków ani innych anomali.
Zmieniaj olej regularnie, koniecznie wymieniaj filtr oleju. I pamiętaj o filtrze powietrza bo swobodny dopływ czystego powietrza oznacza mniej sadzy. Pozdrawiam!


PozdraVWiam!

Awatar użytkownika
guural
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn mar 17, 2008 21:54
Lokalizacja: bełchatów

Post autor: guural » wt mar 18, 2008 19:37

dzieki :majkel: napewno mnie uspokoiły w znacznym stopniu wasze odpowiedzi
ale właśnie sęk w tym ze po 5 tys. olej ma juz w sobie tyle sadzy i "popiołów" ze wydaje mi sie iz dłuzsza jazda na tym oleju to sadyzm w stosunku do silnika.a powinien wytrzymac 2x tyle.i po wymianie jest ewidentna poprawa pracy silnika.filtr naturalnie wymieniam za kazdym razem.filtr powietrza tez wymieniłem a pozatym *#cenzura#* go w miedzy czasie.
przy nastepnej wymiania naleje full syntetyka ,moze bedzie sie przepalal w mniejszym stopniu.metodą prób i błedów dojde wkoncu co jest grane :chytry:
w kazdy razie wielkie dzieki za odpowiedzi ,teraz przynajmniej kolor oleju mnie juz nie martwi
pozdr



Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

Post autor: Kulon » wt mar 18, 2008 19:44

guural pisze:przy nastepnej wymiania naleje full syntetyka
z tym to bądź ostrożny żeby przypadkiem silnik Ci się nie rozszczelnił, bo uszczelnik tego mogą nie wytrzymać


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » śr mar 19, 2008 10:11

jak lejesz półsyntetyka i jest ok (jeśli chodzi o poziom i wycieki) to lej półsyntetyka - tak jak pisze kolega na syntetyku może zacząć puszczać.
A co do oleju to jak uważasz że już po 5 tys jest kiepsko to wymień tylko nalej jakiś porządny olej kupiony za normalną cenę w sklepie np. Mobil Super S 10W40 ... żadne "beczkowce"
pozatym znajdź sobie zalecenie serwisowe ... nie wiem jak w Transporterze ale np w Golfie 2 Dizlu zalecają wymianę co 7,5 tys km, pewnie właśnie z powodu zasyfienia oleju już po takim przebiegu ... :bigok:


TDPower

Awatar użytkownika
chudi01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: sob sty 19, 2008 13:32
Lokalizacja: Przemyśl okolice

Post autor: chudi01 » śr mar 19, 2008 12:20

Ja mam 1.6 D w MK2 jeżdżę na mineralnym texaco (wymieniam średnio co 8 tys) czyli raz na 2,5 miesiąca, za każdym razem oczywiście wymiana filtra oleju - lecz co dziwne nigdy nie zauważyłem jakiejś niepokojącej ilości grudek sadzy czy czegoś podobnego (owszem czasami się coś trafi ale to naturalne w D ). Zastanawia mnie czy przypadkiem kolega guural, nie jest zbyt przewrażliwiony - bo wymiana oleju co 1,5 kkm to chyba przesada nie mówiąc już o względach finansowych :goof:



Awatar użytkownika
giecu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: wt mar 27, 2007 18:18
Lokalizacja: gdzies w: ZBI/GD
Kontakt:

Post autor: giecu » śr mar 19, 2008 17:48

kolego uwazaj z tym syntetykiem! jak koledzy pisza jak lejesz polsyntetyk to juz lej polsyntetyk na syntetyku moze silnik nie dac rady bo go wyploczesz i rozszczelnisz. a olej ze jest czarny w dieslu to normalna rzecz. a ze miales brudny olej to pewnie ktos nie wymienial filtra albo wogole oleju ty nalales polsyntetyk to go przeczyscilo ja juz bym nie probowal zmieniac na syntetyk bo te silniki powinny chodzic na polsyntetyku


[img]http://img401.imageshack.us/img401/6103/giecu.jpg[/img]
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=47934

Awatar użytkownika
guural
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn mar 17, 2008 21:54
Lokalizacja: bełchatów

Post autor: guural » czw mar 20, 2008 14:49

no moze i faktycznie z tym syntetykiem jeszcze sie wstrzymam,i zaleje cos lepszego i nie z beczki, pocieszajace jest ze jakas instrukcja zaleca wymiane juz po tych 7,5 ,tego nie wiedziałem (myslałem za minimum to10 tys. ),czyli juz nie wiele mi brakuje ,bo teraz przejezdzam 5 tys.:), (co 1,5 tys. wymieniałem 2 pierwsze razy chudi01,pozatym spokojne sumienie kosztowalo mnie tylko 90zł razem z filtrem i zapewniam Cie ze to nie przesada),to jest mój pierwszy kontakt z dislem i wydawalo mi sie ze olej powinien byc jak w benynie,ale teraz juz wiem ze nie ma co tego oczekiwac tymbardziej od starego diselka
a jeszcze swoją drogą -spotykam sie nagminnie z odradzaniem syntetyków do takich starych autek bo WYPŁUCZĄ (co do rozszczelnienia to jestem skłąnny uwiezyc )ale tak naprawde CO WYPŁUCZĄ ?????? przeciez na panewkach napewno nie ma tyle złogów brudu i sadzy zeby nagle sinik stracił np.cisnienie ,na innych elementach które są smarowane ciągły przepływ oleju i tarcie tez uniemozliwia odkładanie sie sadz i innych brudów WIEC CO MI WYPŁUCZE???? i jaki bedzie skutek?? a Ci co twierdzą ze mineral jest gestrzy i uszczelnia to poprostu nie wiedza byt wiele o olejach
ps.dzieki



jojo32
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pt gru 28, 2007 15:58
Lokalizacja: ISLANDIA

Post autor: jojo32 » czw mar 20, 2008 17:05

Jak olej robi się ciemny to znaczy że olej spełnia zadanie i czyści silnik to dobrze.Tak jak koledzy pisali wyżej w dieslach to normalne zjawisko.



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » czw mar 20, 2008 22:33

jak lałeś beczkę to nic dziwnego ...
a co wypłukania - zdarza się jak ktoś lał "byle co" i byle kiedy - bo mimo wszystko użytkownicy są różni i oleje są różne i w używanym aucie nigdy nie wiesz w 100% - że w silniku mogą zrobić się złogi : na uszczelkach, w miejscach gdzie przepływ oleju nie jest taki mocny itp, dodatkowo "pomóc" może słaba kompresja (mieszanie oleju z paliwem), przegrzanie silnika - wiec jak wlejesz rzadki olej który ma doskonałe właściwości myjące i jeszcze prawdopodobnie będzie krążył szybciej i sprawniej i "docierał we wszystkie zakamarki" to może ci spłukać trochę tego syfu ... :bigok:


TDPower

Awatar użytkownika
jasiek21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 672
Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
Lokalizacja: Pszów / Karczów
Kontakt:

Post autor: jasiek21 » czw mar 20, 2008 22:35

co do "brudzenia" oleju,
1,9 tdi 110 km,
olej motul 6100+ 10w40,
35km po wymianie olej czarny, więc nie ma się czym przejmować.


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 10 gości