Czujnik Halla - dalszy problem po wymianie. Kostka stacyjki

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: Qto, VIP

Awatar użytkownika
Triceq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: sob paź 29, 2005 16:25
Lokalizacja: Ostrołęka/Wawa

Czujnik Halla - dalszy problem po wymianie. Kostka stacyjki

Post autor: Triceq » śr lut 06, 2008 19:12

Witam,

Padł mi czujnik Halla, samochód mam na parkingu i to nie na tym co bym chciał, a jako że student w obcym mieście muszę sobie radzić sam... holowanie>warsztat, to chyba by było z połowę mojego miesięcznego budżetu :crazy: .

Wyjąłem aparat zapłonowy, i tu zaczęły się schodki, co prawda pewnie coś bym zmajstrował ale wolę zapytać.
Jak wydostać czujnik? Mam taki bębenek blaszany który mi 'przeszkadza" w jego wyjęciu (po odkręceniu 4 śrubek). Mam pomysł żeby wybić od dołu sworzeń trzymający zębatkę i wyciągnąć.

Druga sprawa to taka, że myśląc pozytywnie - uda mi się zdobyć cały aparat zapłonowy i poprostu wymienić... a guzik żeby nie powiedzieć d... . Nie no są ale 400zł :). Czujnik Halla sam - dzwonie do jednego sklepu który jest daleko i 90-150zł dzwonie do sklepu który jest bliżej i 190zł za eps czy jakoś tak, a zdążyłem się zorientować że to lipna firma.

Pytanie
Ile powinien kosztować taki czujnik do 1.8 AAM żeby mnie nie ekhm... oskubali i żeby był co najmniej sprawny.

oraz
2 prośby takie pilne. Gdzie w Warszawie jest dobry sklep z częściami w okolicach najlepiej Grochowa.
i jak wyciągnąć ten czujnik w miarę domowym sposobem. Jeśli będą potrzebne zdjęcia mogę wrzucić.
Ostatnio zmieniony ndz lut 10, 2008 14:26 przez Triceq, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8881
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice

Post autor: dziejo » śr lut 06, 2008 19:17

ja kiedyś wymieniałem ale nie w mk
jak masz czas to poczytaj
http://www.google.pl/custom?domains=for ... %3A1&hl=pl

[ Dodano: Sro Lut 06, 2008 18:20 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=133240



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr lut 06, 2008 19:36

czujnik kosztuje na allegro z 8 dych, w sklepie dobrze ponad 100, cały aparat na szrocie koło 150. Wybieraj. Jeśli chesz rozebrać to tak jak napisałeś, wybić sworzeń i zdjąc zębatkę, zaznaczyć jej pozycję bo jak potem zamontujesz ja obróconą o 180 stopni to będzie nie teges.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » czw lut 07, 2008 08:46

Jeśli masz dostęp do dobrego sklepu z częściami elektronicznymi to czujnik możesz w nim kupić zamiast przepłacać w motoryzacyjnym.
Jest on firmy Honeywell i ma symbol 2AV31E-J (może kosztować koło 25zł), pasuje też :

BB Automacao CYHME2000 (tani)
Ostatnio zmieniony czw lut 07, 2008 09:41 przez zodiak, łącznie zmieniany 3 razy.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
Triceq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: sob paź 29, 2005 16:25
Lokalizacja: Ostrołęka/Wawa

Post autor: Triceq » czw lut 07, 2008 16:28

Czy może mi ktoś powiedzieć jaki numer czujnika halla siedzi w Golfie III 1.8 AAM. Tylko na minimum 99% pewności.
Swój uszkodzony chciałbym wyciągnąć tam gdzie mam samochód, a tak będą musiał najpierw jechać, wyjmować, znów do sklepu i oby tam taki był, a jak nie to do domu i szukać po sklepach przez telefon, a nie mam blisko w żadne z tych miejsc.

Byłem dziś w InterCars, jest czujnik cały za 170zł o taki...
EPS 'a

Obrazek

Mój wygląda identycznie, tylko że nie ma pewności co do numeru części.

Jest też czujnik Boscha nieco tańszy i wygląda nieco inaczej, a dokładnie jak na tej aukcji... czy też by pasował? Zasada działania pozostaje nie zmieniona tylko czujnik z wyglądu jest inny. Proszę o poradę, może ktoś zmieniał w takim silniku.

http://www.allegro.pl/item309155529_czu ... ecam_.html



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5064
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw lut 07, 2008 20:33

Jesli chcesz kupowac w IC to nie kupuj EPSa za 170 tylko kup boscha nr 1 237 031 296 za 155 zł

[ Dodano: Czw Lut 07, 2008 19:34 ]
wysłalem ci też info na priv, mam takie czujniki boscha po 135 zł,

[ Dodano: Czw Lut 07, 2008 19:40 ]
Triceq pisze:Jest też czujnik Boscha nieco tańszy i wygląda nieco inaczej, a dokładnie jak na tej aukcji... czy też by pasował? Zasada działania pozostaje nie zmieniona tylko czujnik z wyglądu jest inny. Proszę o poradę, może ktoś zmieniał w takim silniku.
pasuje na 101% :)
przeprojektowali go lekko (przewody są zalane na stałe w plastyku)
a sam czujnik jest bliżej wtyczki ale nie ma to znaczenia

[ Dodano: Czw Lut 07, 2008 19:42 ]
Obrazek
Ostatnio zmieniony czw lut 07, 2008 20:33 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Triceq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: sob paź 29, 2005 16:25
Lokalizacja: Ostrołęka/Wawa

Post autor: Triceq » sob lut 09, 2008 18:43

WRRRRR!!!

Oczywiście dziękuje wszystkim którzy pomogli, ale mimo wszystko jest kłopot.

Wymieniony został czujnik Halla.
I tak...
Wpinam się w kable wchodzące do kostki > do czujnika i patrzę, czy jest sygnał impulsowy między minusem i zielonym przewodem.. kiedy kręci się wałem...jest, czyli czujnik OK. Sprawdzam czy taki sam sygnał jest na wejściu cewki... zonk... , kombinował tak i siak i nic.

Wyciągnąłem aparat i zacząłem kręcić zębatką przy podłączonym zapłonie i wsadzonej kostce z napięciami do czujnika wtedy usłyszałem przy każdym impulsie taki dziwne: syczenie zgrzytanie... (dźwięk jak starszy aparat cyfrowy wysuwa obiektyw) w pobliżu
monowtrysku. Sprawdziłem też tym samym sposobem czy jest iskra z cewki... jest... powinno wszystko prądzić. Złozyłem wszystko do kupy i odpaliłem. Mogłem gasić ile chciałem i odpalał.
Schodzę teraz do samochodu, próbuję odpalić i właśnie... próbuję.

Impuls od rozdzielacza jest, ale na cewce już go niema, gdzieś się gubi, niema też tego charakterystycznego dźwięku blisko monowtrysku... jakby silniczek krokowy czy cóś.

Błagam o pomoc bo nie mam pomysłu, narazie docelowy staje się dźwięk tego czegoś przy monowtrysku bo jak jest to samochód odpala, a jak go niema to niema też iskry.

[ Dodano: Nie Lut 10, 2008 13:25 ]
Na forum Elektroda doszliśmy do wniosku, że to kostka stacyjki.. jest to prawdopodobne na 98 % bo silnik zapala jak kontrolki na liczniku się świecą podczas kręcenia, a nie odpala jak znikają podczas kręcenia.

Teraz takie pytanie, czy można w takiej sytuacji gdy kostka jest uszkodzona odpalić samochód na popych? :)
Ostatnio zmieniony sob lut 09, 2008 18:45 przez Triceq, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości