Sciety klin kola rozrzadu na wale korbowym

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, Haki, Qto, VIP

jarzynka87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn lut 04, 2008 22:54
Lokalizacja: Cetyń
Kontakt:

Sciety klin kola rozrzadu na wale korbowym

Post autor: jarzynka87 » wt lut 05, 2008 10:28

Mam mk2 1.6 TD,wyjeżdżając z garażu zgasł mi silnik co pużniej się okazało że zcieło mi klin koła zębatego paska rozrządu kture jest osadzone na wale korbowym.Czy mogło mi to uszkodzić głowice i pogiąć zawory??? Jak łatwo sprawdzić czy głowica jest sprawna???
Ostatnio zmieniony wt lut 05, 2008 20:17 przez jarzynka87, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
norman
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: sob gru 23, 2006 18:22
Lokalizacja: szczecinek
Kontakt:

Post autor: norman » wt lut 05, 2008 11:17

jarzynka87, tak nie sprawdzisz musial bys ja zdjac ale zaloz klini ustaw rozdzad pokrec 2 obroty walem korbowym jezeli nic nie bedzie sie blokowalo to odpal zobaczysz czy nic nie bedzie czy nie nedzie brac oleju



zbyko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: czw gru 13, 2007 18:55
Lokalizacja: sosno

Post autor: zbyko » wt lut 05, 2008 13:04

O ile nie próbowałeś go odpalać to jest jakaś nadzieja że jest dobrze.



jarzynka87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn lut 04, 2008 22:54
Lokalizacja: Cetyń
Kontakt:

Post autor: jarzynka87 » wt lut 05, 2008 13:14

właśnie śćiągnełem koło zębate paska rozrządu z wału korbowego i okazało się że wał też dostał po dupie czyli jest z jednej strony uszkodzony wpust po klin,co można zrobić aby to sprawnie działało??? wymieniać wał???CZY Można tego samego koła zębatego rozrządu,niewiem czy da rade wyciągnąć reszte tego zciętego klinu??



Awatar użytkownika
norman
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: sob gru 23, 2006 18:22
Lokalizacja: szczecinek
Kontakt:

Post autor: norman » wt lut 05, 2008 13:31

jarzynka87, sproboj srybokretem do pobijania wybic klin on jest nzaokraglany wiec jak bedziesz udezal w niego z jednej strony to druga powinna sie uniesc



zbyko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: czw gru 13, 2007 18:55
Lokalizacja: sosno

Post autor: zbyko » wt lut 05, 2008 13:47

Wgląda na to, że ktoś kiedyś miał kłopoty z nałożeniem koła zębatego na wał z klinem i pewnie przy szlifował krawędzie klina albo klin był dorabiany z jakiegoś miękkiego materiału

[ Dodano: 05 Lut 2008 12:49 ]
W takiej sytuacji powinno prędzej pasek zerwać

[ Dodano: 05 Lut 2008 12:52 ]
A nie wpadła Ci jakaś śrubka na dno obudowy paska rozrządu i dziwnym trafem nie zablokowało koła zębatego wału



jarzynka87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn lut 04, 2008 22:54
Lokalizacja: Cetyń
Kontakt:

Post autor: jarzynka87 » wt lut 05, 2008 14:15

nie nic mi tam nie wpadło ale gdy zdiołem pasek klinowy alternatora to te koło było lużne . możliwe by było że ta śryba mozująca te koło mogła się poluzować?? Niewiem jak tu naprawić fez pod koło zębate na wałe korbowym gdyż jest on z jednej ztrony poszczępiony
,czy nowy klin pomoże ,morze to na klej dać co??



zbyko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: czw gru 13, 2007 18:55
Lokalizacja: sosno

Post autor: zbyko » wt lut 05, 2008 14:56

Trudno stwierdzić nie widząc tego ale z tego co mówisz masz uszkodzoną jedna krawędź tego rowka. O ile jest zachowana współosiowość wału z kołem i nie zmienisz ustawienia koła do wału korbowego to możesz tylko precyzyjnie pod spawać tylko wcześniej wypełnij rowek czymś mniej topliwym. Zetnij delikatnie wystające krawędzie powstałe z uszkodzeń na wale załóż koło zębate bez klina i zobacz czy nie ma za dużego luzu na boki.
Jak Ci się uda to zrobić to po zamontowaniu (nowego!) paska rozrządu pokręcaj delikatnie wałem i patrz przy okazji czy pasek nie zaczyna sie zsuwać z ząbków w przeciwnym razie koło ma bicie. pozostaje jeszcze sprawa zaworów czy któryś jest nie uszkodzony.

[ Dodano: 05 Lut 2008 14:04 ]
Co do ustawienia paska to chyba wiesz jak ustawić. A tak przy okazji gdybyś czasem demontował pompę paliwa to nie zapomnij sobie zrobić znaków przy śrubach będziesz miał mniej kłopotów z ustawieniem chyba że masz przyżąd.



jarzynka87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn lut 04, 2008 22:54
Lokalizacja: Cetyń
Kontakt:

Post autor: jarzynka87 » wt lut 05, 2008 23:00

oto kilka fotek
koła zębatego paska rozrządu z wału korbowego i wał korbowy Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

[ Dodano: 05 Lut 2008 22:15 ]
i jak da się to naprawić???

[ Dodano: 06 Lut 2008 12:52 ]
da się to jakoś naprawić
Ostatnio zmieniony wt lut 05, 2008 23:13 przez jarzynka87, łącznie zmieniany 1 raz.



zbyko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: czw gru 13, 2007 18:55
Lokalizacja: sosno

Post autor: zbyko » śr lut 06, 2008 19:40

Z wałem możesz się pomęczyć najlepiej zaproś jakiegoś dobrego spawacza bo to trzeba dość delikatnie a solidnie żeby nie przegrzać uszczelniacza na wale a co do koła zębatego to skombinuj z jakiegoś szrotu, tylko sobie weź na wzór to stare koło żeby się wielkość i ilość zębów zgadzała no i nie zapomnij w jakim jest stanie szczególnie od środka.
A ze zdjęć wynika że mógł być włożony zbyt wąski i za luźny klin i pewnie go porwało.
Pamiętaj, że klin ma dość ciasno siedzieć w rowku wału.



Awatar użytkownika
vision
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 15:27
Lokalizacja: warszawa

Post autor: vision » śr lut 06, 2008 20:06

zbyko pisze:trzeba dość delikatnie a solidnie żeby nie przegrzać uszczelniacza na wale
sorry za OT ale zbyko mam takie pytanie jak sobie to wyobrażasz ?



jarzynka87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn lut 04, 2008 22:54
Lokalizacja: Cetyń
Kontakt:

Post autor: jarzynka87 » śr lut 06, 2008 22:34

WSZYSTKO ZłORZYłEM do kupy ale niechce mi odpalić tylko z rury wydechowej ma biało kopci i śmierdzi ropą ,rozrząd miałem całkiem przestawiony no to ustawiłem na znakach i nie pali ...co dalej ...POMOCY!!



Awatar użytkownika
vision
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 15:27
Lokalizacja: warszawa

Post autor: vision » śr lut 06, 2008 22:45

chyba doszło do kolizji , zdejmij głowice oszacuj straty



Awatar użytkownika
Krystian GTD
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 21:37
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Krystian GTD » śr lut 06, 2008 23:24

Moim zdaniem do żadnej kolizji nie doszło. Przerabiałem ten temat w swoim VW 1.9 TD. Jeden milimetr przestawienia koła na wale korbowym daje kilka stopni odchylenia kąta zapłonu. Musisz sprawdzić czy nie ma bicia na kole zębatym. Jeżeli występuje bicie koła to masz odpowiedź - regeneracja wału korbowego, nowe kółko, nowa śruba, odpowiedni moment dokręcenia śruby i klej do gwintów. Ale najlepszym rozwiązaniem jest wymiana wału korbowego. Pozdro



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: jarazm i 8 gości