Advance timing mod

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Advance timing mod

Post autor: To_mas » wt sty 01, 2008 15:44

Chaiłbym troche pozbierać info na temat tego moda :)
Jak ktoś wie cos to zapraszam do wypowiedzenia sie .... jak narazie dowiedziałem sie tyle ze:
souler pisze:timing mod to przerobka tego mechanizmu wyprzedzenia kata wtrysku, ktory jest na dole pompy. po co? zeby przy zrobionym gov modzie i kreceniu do ponad 5k pompa dala jeszcze rade ten kat wyprzedzic i silnik nie dostawal po dupie od zbyt poznego wtrysku ropy. jak nie ma gov moda to i nie ma za bardzo sensu robic timing moda, a jak juz jezdzi sie spokojnie...

vision pisze:advance timing mod wyjmij 1 podkładkę ewentualnie słabsza sprężyna cieńsze podkładki i zobacz jak się jeździ :chytry:
Obrazek

Interesuje mnie jeszcze czy ma on jakiś negatywny wplyw na silnik lub pompe....
czy kręcąc dieselka do 5 tyś jest sens go robić...
Moze ma ktoś fotki kto robił tego moda u sibie :)



Tomallus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: ndz mar 20, 2005 16:58
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Tomallus » wt sty 01, 2008 17:09

To_mas pisze:vision napisał/a:
advance timing mod wyjmij 1 podkładkę ewentualnie słabsza sprężyna cieńsze podkładki i zobacz jak się jeździ :chytry:
Dokładnie tyle, piszą w skrócie ,na vwdiesel.net na temat wykonania - czyli proste. Były też głosy, że nie wolno tam w żadnym wypadku majstrować, bo tłoki powypala, ale szybko ich autorzy zostali przywałowani do moddingowego charakteru forum :helm:. U naszych kolegów zza oceanu optymistycznie do tego podchodzą: lepsze przyspieszenie i mniejsze zużycie paliwa. Jednak czy to może być, aż tak proste? Piszą jeszcze tam coś o szlifowaniu chyba tego dekielka.
Jednak jak czytam o 1.6TD, który osiąga 6000obr/min na 5tym biegu pod górę i jeszcze się chce wkręcać to nie mogę poprzestać :mrgreen:.

Tu dwa tematy.
http://www.vwdiesel.net/phpBB/viewtopic ... timing+mod
http://www.vwdiesel.net/phpBB/viewtopic ... timing+mod
Ostatnio zmieniony wt sty 01, 2008 17:10 przez Tomallus, łącznie zmieniany 1 raz.


Jetta A2 1.6TDic 80KM; 1,2 bara; MBC; mod z LDA; govmod była
Ford Mondeo MKII 1.8TD był
Ford Escort 1,8TD był
VW Passat B4 1,9TDI 90KM jest
Saab 9-3 2,2Tid jest
VW Bora 1,9TDI 115KM jest

Awatar użytkownika
vision
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 15:27
Lokalizacja: warszawa

Post autor: vision » wt sty 01, 2008 17:41

Tomallus pisze:lepsze przyspieszenie i mniejsze zużycie paliwa. Jednak czy to może być, aż tak proste?
po sobie twierdze że tak , ale jestem ciekaw opinii innych



Tomallus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: ndz mar 20, 2005 16:58
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Tomallus » wt sty 01, 2008 17:45

vision masz jeszcze jakieś przeróbki?


Jetta A2 1.6TDic 80KM; 1,2 bara; MBC; mod z LDA; govmod była
Ford Mondeo MKII 1.8TD był
Ford Escort 1,8TD był
VW Passat B4 1,9TDI 90KM jest
Saab 9-3 2,2Tid jest
VW Bora 1,9TDI 115KM jest

Awatar użytkownika
vision
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 15:27
Lokalizacja: warszawa

Post autor: vision » wt sty 01, 2008 17:49

:chytry:
Ostatnio zmieniony wt sty 01, 2008 17:54 przez vision, łącznie zmieniany 1 raz.



Tomallus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: ndz mar 20, 2005 16:58
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Tomallus » wt sty 01, 2008 17:51

Nic oprócz tego jednego? Co dokładnie zrobiłeś? Dałeś cieńsze podkładki, inną sprężynę?


Jetta A2 1.6TDic 80KM; 1,2 bara; MBC; mod z LDA; govmod była
Ford Mondeo MKII 1.8TD był
Ford Escort 1,8TD był
VW Passat B4 1,9TDI 90KM jest
Saab 9-3 2,2Tid jest
VW Bora 1,9TDI 115KM jest

Awatar użytkownika
vision
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 15:27
Lokalizacja: warszawa

Post autor: vision » wt sty 01, 2008 17:52

LDA , 1 bar , i to co w temacie

[ Dodano: 01 Sty 2008 16:56 ]
ta jak cytowany element , i to było jako 1



Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » wt sty 01, 2008 18:56

Mod ten pozwala na spalenie większej ilości paliwa na wysokich obrotach - ON wtryśniety wcześniej zostaje w wiekszej ilości dokładniej spalony co oczywiście niesie za soba wzrost mocy. Bardziej zaawansowany mod polega na rozwierceniu przykrywki przykręcanej na dwie śrubki tak aby tłok mógł przesunąc sie bardziej na zewnątrz (mozliwy do wykonania bez rozbierania pompy i bez zdejmowania jej z silnika lub stoczenu (skróceniu) tłoka od strony tejże przykrywki (tu trzeba rozbierac pompę). Mod ten robi się razem z innymi modami co daje "do kupy" więcej PS. Niestety przy dużych głowiczkach (12mm) i wtryskach o wysokim ciśnieniu otwarcia (RACE520) nie mozna kręcić pompy do akich obrotów (bezpieczne to 4500) bo uszkodzone zostaje sprzęgło pomiedzy fala a tłokorozdzielaczem a nawet płetwy wałka głównego (sam to przerabiałem - "na postoju" przy wysokich obrotach (5000) silnik zgasł i trzeba było reanimowac pompe. Inaczej jest z wtryskami do komory wstępnej - te pompy mozna kręcic wyżej.
Pozdrawiam.
Tej metody wykonania ze zdjęcia nie polecam bo moze coś dostac sie do pompy i poważnie uszkodzic. Wyciągniecie podkładek tez bym traktował ostroznie - raczej zamiana na cieńsze - tłok i przykrywka sa aluminiowe i ściskana spręzyna minimalnie sie skręca podczas pracy przy zmianie kata wtrysku co moze spowodowac wycieranie tłoka lub przykrywki i opiłki alu a to nieciekawa sprawa...
Ostatnio zmieniony wt sty 01, 2008 19:31 przez ventil, łącznie zmieniany 5 razy.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » wt sty 01, 2008 23:46

ventil pisze:PS. Niestety przy dużych głowiczkach (12mm) i wtryskach o wysokim ciśnieniu otwarcia (RACE520)
no to raczej mnie nie dotyczy :P i wiekszości posiadaczy zwykłych TD :)
A pozatym większośc tu ma chyba jeszcze pompy serie jeśli chodzi o tłoczek chyba 9mm

Co do spalania to wątpie zeb było mniejsze skoro mod powoduje zwiekszenie ilości podawanego paliwka :P

Dobra potrzebował bym jeszcze foto podkłądek o które biega lub zaznaczenie na schemacie !!! o ile ciensze mozna zastosować .... czy to są te na schemacie oznaczone nr 35, 33 ??
Ostatnio zmieniony śr sty 02, 2008 00:34 przez To_mas, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
vision
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 15:27
Lokalizacja: warszawa

Post autor: vision » śr sty 02, 2008 20:10

tak , na początku nie miałem 35 (ok 1.5-2.0 mm)później zmieniłem sprężynę z innej pompy w której były 2 sprężyny , obecnie 2 podkładki + słabsza sprężyna
Ostatnio zmieniony wt lut 12, 2008 19:33 przez vision, łącznie zmieniany 2 razy.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » śr sty 02, 2008 20:28

czytałem na vwdiesel.net własnie o tym i tez piszą zeby lepiej dać ciensze podkładki :) i mozna jeszcze spręzyne zmienić na słabszą (one sie tam jakoś kolorami róznią)



Awatar użytkownika
vision
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 15:27
Lokalizacja: warszawa

Post autor: vision » śr sty 02, 2008 20:59

nie , jakieś foto w weekend
Ostatnio zmieniony wt lut 12, 2008 19:32 przez vision, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4637
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

Post autor: dawid018 » śr sty 02, 2008 22:15

jak podczas gov moda wpadła mi sprężynka w pompe to to rozkręciłem bo myślałem ze dojdę do dołu pompy ale nie zwróciłem uwagi co był w środku.a szkoda.

skąd wziąc słabszą sprężynę??

i czy tak jak w przypadku gov moda w różnych pompach zdarzają sie układy z jedną lub 2 sprężynkami??

[ Dodano: Sro Sty 02, 2008 21:20 ]
fajnie by było jak by ktoś zrobił ten mod i narobił trochę fotek żeby w sposób łopatologiczny mi przekazać co i jak trzeba zrobić.


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości