Co to jest Nm-Niutonometr i co on oznacza w naszych autach?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: Qto, VIP

Awatar użytkownika
adurweb
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 423
Rejestracja: czw sty 18, 2007 23:14
Lokalizacja: Gorzów VWlkp.
Kontakt:

Co to jest Nm-Niutonometr i co on oznacza w naszych autach?

Post autor: adurweb » sob wrz 29, 2007 12:17

Witam.
Nikt, komu zadam te pytanie nie potrafi mi wytłumaczyć tak po chłopsku, co to jest Nm-Niutonometr i co on oznacza w naszych autach? Czy lepiej jest mieć większy Nm, czy mniejszy? Co daje większy Nm? Potrafi ktoś to po naszemu wytłumaczyć?
Z góry dzięki.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8878
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice

Post autor: dziejo » sob wrz 29, 2007 12:25

tu jest wytłumaczone po chłopsku
http://www.maxituning.com.pl/phpBB2/vie ... 35beb08e8d



Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » sob wrz 29, 2007 12:28

http://www.hondapl.org/technika/momobrv ... vsmoc.html Tutaj polecam poczytac :bigok:



Awatar użytkownika
adurweb
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 423
Rejestracja: czw sty 18, 2007 23:14
Lokalizacja: Gorzów VWlkp.
Kontakt:

Post autor: adurweb » sob wrz 29, 2007 12:29

Kiepsko tam jest to przedstawione, ktoś skopiowal kawałek encyklopedii i tyle, ale po ludzku nic tam nie wyjaśnili.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8878
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice

Post autor: dziejo » sob wrz 29, 2007 12:30

http://moto.wp.pl/kat,45754,wid,8370795 ... caid=148cc

[ Dodano: Sob Wrz 29, 2007 12:31 ]
no nie wiem jak prościej mozna wytłumaczyć

[ Dodano: Sob Wrz 29, 2007 12:33 ]
SToRM pisze:SToRM
przedtstawił to w sposób bardzo czytelny więc o co tak wałsciwie tobie chodzi???
Ostatnio zmieniony sob wrz 29, 2007 12:33 przez dziejo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
adurweb
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 423
Rejestracja: czw sty 18, 2007 23:14
Lokalizacja: Gorzów VWlkp.
Kontakt:

Post autor: adurweb » sob wrz 29, 2007 12:37

Ok, już trochę lepiej.



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » sob wrz 29, 2007 12:40



[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
adurweb
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 423
Rejestracja: czw sty 18, 2007 23:14
Lokalizacja: Gorzów VWlkp.
Kontakt:

Post autor: adurweb » sob wrz 29, 2007 12:48

zaprzal, Po chłopsku, czytać encyklopedie to każdy potrafi, ale przełozyć to na prosty język dla ludu to już gorzej.



Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » sob wrz 29, 2007 13:11

PO chlopsku? eh..
Powiem tak: moment obrotowy to to co czujesz na "plecach" w czasie przyspieszania. Jest to siła auta. Przy wysokoobrotowym, mocnym silniku z malym momentem (mniejszym od mocy auta) przyspieszenie bardziej widac na predkosciomierzu nizli czuc subiektywnie.

Im wiekszy moment tym wiecej auto moze "udzwignac" bez utraty przyspieszenia (zaladowane auto, wieksza felga itd)

Mowia ze moc determinuje predkosc maksymalna - a moment obrotowy determinuje przyspieszenie



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » sob wrz 29, 2007 13:50

Tu było wszysko jak na dłoni!!!!!! poczytaj parokrotnie aż to ci się przełoży na zeczywisty obraz

Jak wiadomo moc jest iloczynem obrotów i momentu obrotowego. Jak chcesz uzyskać wysoką moc trzeba podnieś moment, moment jest proporcjonalny do napełnienia cylindrów mieszanką. W przypadku silników niedoładowanych podniesienie momentu powyżej pewnej granicy jest bardzo trudne. Duzo natomiast da się zrobić obrotami, Jeżeli silnik osiągający maksymalnie 100 nm przy 4000 obr/min. Przerobimy tak aby ten sam moment był pojawiał się przy 8000obr/min to moc maks. Wzrośnie dwukrotnie, minus to oczywiście pogoszenie elastyczności.

Jednym słowem Konie mechaniczne dają prędkość maksymalną, a moment służy do przyśpieszania auta[KOPYTO], no i elastyczności w miarę ustosunkowanych odbr.



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » sob wrz 29, 2007 16:24

Witam
Mówiac najkrócej momentem obrotowym się przyspiesza a mocą osiąga prędkości.
Im moment obrotowy wyższy oraz dostępny na niższych obrotach tym autko bardzo łądnie sie buja nawet od małych obrotków. Takie są diesle momenty pozwalają im juz ładnie jechać od 1700 , 1800, 2000 obr/min.

Benzyniaki maja ten moment maxymalny nieco na wyzszych obrotach wiec trzeba je krecic dłuzej.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » sob wrz 29, 2007 20:26

osobiscie nie bardzo sie zgadzam, z tym ze moment przyspiesza a Km to vmax.... dla mnie km odpowiadaja za przyspieszenie a nm za ciagniecie na przyklad przyczepy kartofli za autem :green_fuck: poczytajcie troche co to moc a co to moment

przyklad honda 1.6vti ktora ma malo nm ale duzo km, wszelkiej maści motocykle
a z drugiej strony
ciagnik siodlowy ktory ma duuuuuuuuuzo nm i jakos nie jest krolem 1/4 mili ale za to bardzo dobrze ciagnie naczepe :jezor:

inna para kaloszy, ze moc zalezy od momentu i obrotow i wszystko to trzeba logicznie polaczyc
Ostatnio zmieniony sob wrz 29, 2007 20:29 przez zaprzal, łącznie zmieniany 2 razy.


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
adurweb
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 423
Rejestracja: czw sty 18, 2007 23:14
Lokalizacja: Gorzów VWlkp.
Kontakt:

Post autor: adurweb » sob wrz 29, 2007 22:08

O widzicie, teraz zaczynacie mówić po Polsku.



El bandito
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pt lip 10, 2009 11:51
Lokalizacja: P-ń

Post autor: El bandito » pt lip 10, 2009 12:00

adurweb pisze:zaprzal, Po chłopsku, czytać encyklopedie to każdy potrafi, ale przełozyć to na prosty język dla ludu to już gorzej.
Postaram ci sie wyjaśnić tak jak rozumiem niutonometr to inaczej podniesienie masy 1 niutona na 1 metr w czasie 1 seq
Im wiekszy moment obrotowy tym auto zazwyczaj lepiej przyspiesza do niedawna niepotrafili ludzie tego dokonać w silnikach diesla ale audi sie udało i na wyscigach le mans kruluje audi r10 z silnikiem wysokoprężnym ma moc poruwnywalną do innych benzyniaków lecz ogromną siłę mozna to porównać np do zwierząt słoń jest bardzo silny ale tak naprawde nie potrafi być szybki jak gazela ale jak by udało sie wykorzystać tą siłę do przyspieszenia to bedzie dużo wieksze jeżeli można przenieść dużą siłe stosunkowo szybko to można uzyskać lepsze osiągi zazwyczaj w samochodach znacznikiem przyspieszenia jest moment obrotowy a prędkości max ilość koników :helm:


Nie moc jest ważna a umiejętności!
!

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 16 gości