[MK2 1.6 PN] Nierówne obroty silnika
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Lipek81, Dzięki wielkie za tę obszerną odpowiedź 
 choć nie do końca się zrozumieliśmy to i tak trochę pomogłeś. 
 Co do chodzenia samochodu na ssaniu to chodziło mi o obserwacje właśnie tej przesłony wstępnej. Na ssaniu jest ona zamknięta, a gdy silnik się nagrzeje to jest lekko otwarta, a myślałem, że powinna być w pozycji pionowej. Pod jakim mniej więcej kątem powinna być uchylona gdy silnik jest ciepły? Bo u mnie zostawia ona naprawdę niewielką przerwę na dopływ powietrza. A problemy z przyspieszaniem mam owszem... na średnio nagrzanym silniku lubi się przydławić np. chwilę po ruszeniu, a czasem przy utrzymywaniu jednostajnej prędkości. Więc myślałem, że to przez nieodłączone ssanie i zbyt dużą dawkę paliwa, biorąc pod uwagę również to, że swego czasu samochód dużo palił, dlatego zrobiłem te małe przeróbki, o których pisałem wcześniej. 
 Ale pomału zaczynam podejrzewać ten potencjometr. 
			
									
									panowie od jakiegos czasu kiedy silnik mi sie rozgrzeje gasnie momentalnie na wolnych. wystarczy ze wcisne sprzegło podczs jazdy i gaśnie. dzieje sie tak tylko na zagrzanym silniku. co to moze byc??
			
									
									Moja Jetta :) http://www.jettaclub.pl/viewtopic.php?t=423
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=188788
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images33.fotosik.pl/396/0cbee7d3b8f966ce.jpg[/img][/url]
						http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=188788
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images33.fotosik.pl/396/0cbee7d3b8f966ce.jpg[/img][/url]
Na szybko i bez zastanawiania(mam syndrom następstw sobotniego wieczoru 
 ) pomyślałem o zawieszonym zaworku filtra z węglem aktywnym(oparów paliwa). Właśnie problemy z gaśnięciem silnika na ciepło mogą być przezeń wywołane. Kiedyś robiłem Mercedesa co właśnie miał identyczny objaw. Zaworek wymyliśmy ekstrakcyjną, wydmuchaliśmy kompresorem delikatnie i posmarowaliśmy silikonem w sprayu. Przeszło mu.....
			
									
									Okazyjnie kupię używany, sprawny BLOS(BLOSy).
						- Lipek81
 - Mistrz KieroVWnicy

 - Posty: 4677
 - Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
 - Lokalizacja: Pruszcz Gdański
 - Kontakt:
 
DJTim, mikisan, ten zaworek można prosto sprawdzić - odłącz go i zaślep wąż do niego idący od strony kolektora dolotowego. Pojeździj tak trochę i się okaże, czy to jest przyczyna. U mnie gaśnięcie po puszczeniu gazu zdarzał się bardzo sporadycznie - pomogło czyszczenie gaźnika. Ale ten objaw był niezależny od temperatury silnika.
			
									
									- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
						- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
No dokładnie -bez tego zaworka można się obejść przy testach, a reanimacja to zazwyczaj banał: czyszczenie i "odświeżanie" gumy(tłoczka) środkami działającymi na nią konserwująco, czyli środki do opon, uszczelek, kokpitu(silikonopochodne) itp. itd.
W każdym razie lepiej już się czuję i nadal jest to mój faworyt póki co
			
													W każdym razie lepiej już się czuję i nadal jest to mój faworyt póki co
					Ostatnio zmieniony ndz maja 30, 2010 21:30 przez mikisan, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									Okazyjnie kupię używany, sprawny BLOS(BLOSy).
						witam, tak czytam część postów z tego tematu, ale ni emogę wywnioskować z nich co może być przy moin golfie - oczywiście gaźnik pierburg 2ee a silnik 1.6 pn benzyna + gaz.
Jakieś trzy dni temu silnik wszedł na wysokie obroty, ok. 3000-3500 i cały czas je trzyma , nie pomogło zresetowanie ecotronica, czujnik ssania (ten niebieski w krućcu) sprawny, badany omomierzem, co może jeszcze być przyczyną? pozdro
			
									
									Jakieś trzy dni temu silnik wszedł na wysokie obroty, ok. 3000-3500 i cały czas je trzyma , nie pomogło zresetowanie ecotronica, czujnik ssania (ten niebieski w krućcu) sprawny, badany omomierzem, co może jeszcze być przyczyną? pozdro
- Lipek81
 - Mistrz KieroVWnicy

 - Posty: 4677
 - Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
 - Lokalizacja: Pruszcz Gdański
 - Kontakt:
 
miguś, zrób to co napisałem w pierwszym poście na ten stronie. 
[ Dodano: Pią Lip 02, 2010 09:18 ]
Poza tym ktoś niedawno na forum pisał, że miał też jakiś problem z tym gaźnikiem i opisałem mu dokładnie co po kolei co trzeba zrobić (stan wężyków itp.) - ogólnie procedura ta sama zarówno przy dławieniu się po dodaniu gazu, jak i przy zawieszaniu się obrotów.
			
									
									[ Dodano: Pią Lip 02, 2010 09:18 ]
Poza tym ktoś niedawno na forum pisał, że miał też jakiś problem z tym gaźnikiem i opisałem mu dokładnie co po kolei co trzeba zrobić (stan wężyków itp.) - ogólnie procedura ta sama zarówno przy dławieniu się po dodaniu gazu, jak i przy zawieszaniu się obrotów.
- marcinek84
 - Forum Master

 - Posty: 1974
 - Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
 - Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
 - Kontakt:
 
[MK2 1.6 PN] Nierówne obroty silnika
Po 4 latach bez problemów dziś zawiesiły mi sie obroty i czasem dochodzi nawet do 4tys. 
Sprawdziłem już wszystkie opory na wszystkich elementach gaźnika i jest w normie. Zrobiłem samo diagnozę elementów i najpierw nie działał zawór odpowietrzania a później i ten drugi. Jak podłączyłem napięcie z aku pod zaworki to słychać że działają. Od komputera do wtyczki jest połączenie - sprawdzone.
Jak odpalę obroty skaczą od 900 do 2000 i po chwili 3tys. co najmniej. Nie widać aby nastawnik sie cokolwiek ruszał.
			
									
									Sprawdziłem już wszystkie opory na wszystkich elementach gaźnika i jest w normie. Zrobiłem samo diagnozę elementów i najpierw nie działał zawór odpowietrzania a później i ten drugi. Jak podłączyłem napięcie z aku pod zaworki to słychać że działają. Od komputera do wtyczki jest połączenie - sprawdzone.
Jak odpalę obroty skaczą od 900 do 2000 i po chwili 3tys. co najmniej. Nie widać aby nastawnik sie cokolwiek ruszał.
Pierwsza PNka na BLOSie? 
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;
						mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 131 gości



