Opony i felgi do Golfa MK 4
- 
				elastomaniak
 - Nowicjusz

 - Posty: 9
 - Rejestracja: pt maja 15, 2015 14:06
 
Opony i felgi do Golfa MK IV i Bory - CZYTAJ 1 POST
Witajcie, pytanie mam czy Alufelgi z Audi A3 5x100 ET42 6.5J tego typu założę na MK IV ? Będzie to dobrze funkcjonowało?
			
									
									Re: Opony i felgi do Golfa MK IV i Bory - CZYTAJ 1 POST
Jaka średnica felgi ???elastomaniak pisze:Witajcie, pytanie mam czy Alufelgi z Audi A3 5x100 ET42 6.5J tego typu założę na MK IV ? Będzie to dobrze funkcjonowało?
Opony i felgi do Golfa MK IV i Bory - CZYTAJ 1 POST
Schmer pisze: elastomaniak napisał(a):
Witajcie, pytanie mam czy Alufelgi z Audi A3 5x100 ET42 6.5J tego typu założę na MK IV ? Będzie to dobrze funkcjonowało?
Jaka średnica felgi ???
A jaka to różnica? Jeśli na pewno jest rozstaw 5x100 to felgi są z A3 8L, a to z kolei to samo co MkIV więc jeśli koła fizycznie jeździły na 8L, to spokojnie będą funkcjonować na Mk4
Opony i felgi do Golfa MK IV i Bory - CZYTAJ 1 POST
Felgi Cupry (ronal) 5x100 ET 38 7,5Jx18H2 18 cali idą do bory ... Jaka opona żeby było w miarę wygląd i do jazdy myślę nad 215/40 ? lub też 205/40 bo 225/40 może być za duży balon ? A może dać coś na profilu 45 bo tam są sprężyny z Leona TS (-15mm) i bd bezpieczniej ?
			
									
									vento 1Z ---> bora AJM ---> bora ASZ ---> leon ARL+ :P
						Opony i felgi do Golfa MK IV i Bory - CZYTAJ 1 POST
205/40 będzie spoko bo 215 na 7,5 to już za dużo jak są sprężyny to 40 starczy :p
			
									
									Opony i felgi do Golfa MK IV i Bory - CZYTAJ 1 POST
Siemanko, panowie mam pytanko jak Keskiny Kt4 siąda na mk4, rozmiar felgi 18 cali przednie: 8,5J ET30, tylne: 9,5J ET25. Idzie to jakoś spasować, tył bedzie dużo wystawał? Ew. trzeba jakis dystans czy się obejdzie.. ?
			
									
									MK4 -----> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=568500
,,Budujemy samochody, których nikt nie potrzebuje, ale każdy chce mieć.''
						,,Budujemy samochody, których nikt nie potrzebuje, ale każdy chce mieć.''
Opony i felgi do Golfa MK IV i Bory - CZYTAJ 1 POST
siemanko powiedzcie mi jakiej szerokości dać dystans do felgi 17 et 48 bo muszę zrob ić dystanse zmieniające rozstaw i nw jakiej szerokości chciałbym by z tył€ bylo dośc szeroko tak by koło minimalnie wystawało poza obrys auta dosłownie minimalnie i z przodu by było równo . Proszę bardzo o pomoc stawaim piwo !
			
									
									Opony i felgi do Golfa MK IV i Bory - CZYTAJ 1 POST
Też mam podobne pytanie. 
Podobają mi się felgi 18" 8j et45 ale są 5x112. Chciałbym je do siebie ale martwię się, że mi to nie wejdzie. Myślę o 8j i 225/40 bo wolę |_|, a nie jestem fanem naciągu. Mam gwint MTS. Czy jak dam dystans zmieniający rozstaw 20mm ew 16mm to nie będzie za szeroko w nadkola itp?
			
													Podobają mi się felgi 18" 8j et45 ale są 5x112. Chciałbym je do siebie ale martwię się, że mi to nie wejdzie. Myślę o 8j i 225/40 bo wolę |_|, a nie jestem fanem naciągu. Mam gwint MTS. Czy jak dam dystans zmieniający rozstaw 20mm ew 16mm to nie będzie za szeroko w nadkola itp?
					Ostatnio zmieniony ndz wrz 06, 2015 18:16 przez rbul, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									Re: Opony i felgi do Golfa MK IV i Bory - CZYTAJ 1 POST
225 będzie tarło. Minimalny dystans do rozstawu to 20 mm. 
Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Patapalka
			
									
									Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Patapalka
Kupię: Wkład dojazdówki 18"
Sprzedam: 3SDM 0.01 18" 5x100 8,5J i 9,5J + Nexen N'Fera SU1
MK4 GTI TDI -> Mój szaraczek
						Sprzedam: 3SDM 0.01 18" 5x100 8,5J i 9,5J + Nexen N'Fera SU1
MK4 GTI TDI -> Mój szaraczek
- 
				SP-FRA
 
Opony i felgi do Golfa MK IV i Bory - CZYTAJ 1 POST
cześć mam pytanie dostałem w fajnej cenie takie aluski 
bbs teoretycznie ori do vw
ET 38 vz 023
71/2Jx17h2
foto :



z założenia miało nie być 17 " ale z założenia nie miało być Golfa a życie weryfikuje plany i z ori 15" lato zima zrobiły się jedynie zima a lato będą 17" co nie powiem że mnie smuci bo golfik na szerszych laczkach i większych jest milszy memu oku:)
Jednak kto mi doradzi temat " gleby" tzn co warto zainstalować czy same sprężyny - 30 mm czy może całe zawieszenie gwintowane? mam na to całą zimę ale wole zawczasu wiedzieć co szukać żeby sobie po kompletować to i owo. Na gwint lukałem i koszt nowego to średnio 560-1300 zł tylko może poradzi ktoś co warto kupić co nie? Ponoć styka dla optycznej satysfakcji -30mm czyli styka sprężyny kupić ale ... Auto ma być do użytku codziennego wiec mocna gleba odpada z drugiej strony choć 90 konny mi fajnie chodzi to po 140 konnej V6 mazdzie golf jest za miękki jak dla mnie i zbyt mało stateczny w zakrętach
((. Autem śmigają 2 osoby czasem z bagażem w sumie ok 250 kg maks więc musi zawis dopuszczać jakiś logiczny prześwit (uwzględniający tę wagę i nie zawsze europejskie drogi 
 ). 
Reasumując:
1 Czy kupić gwintowane zawieszenie czy same sprężyny (chodzi o to by auto jakoś wyglądało na 17" jednocześnie żeby normalny krawężnik chodnika nie bolał tak bardzo w mieście...
2 Jeżeli gwint to jakiej firmy jeżeli sprężyny to jakiej firmy polecacie?
3 o ile obniżyć auto aby było do cywilizacyjnego użytku a jednocześnie wyglądało jako tako
 czy 30mm jak na forum podają często to wystarczy ? 
4 obecnie alu są na 225/45/17 czy do tych alu będą lepiej optycznie wyglądały gumy 205/50/17?
pozdrawiam Tomek Gdynia
ps czy do nich pasują ori śruby od vw skoro są dedykowane do vw , seat, skoda , audi ?
			
													bbs teoretycznie ori do vw
ET 38 vz 023
71/2Jx17h2
foto :



z założenia miało nie być 17 " ale z założenia nie miało być Golfa a życie weryfikuje plany i z ori 15" lato zima zrobiły się jedynie zima a lato będą 17" co nie powiem że mnie smuci bo golfik na szerszych laczkach i większych jest milszy memu oku:)
Jednak kto mi doradzi temat " gleby" tzn co warto zainstalować czy same sprężyny - 30 mm czy może całe zawieszenie gwintowane? mam na to całą zimę ale wole zawczasu wiedzieć co szukać żeby sobie po kompletować to i owo. Na gwint lukałem i koszt nowego to średnio 560-1300 zł tylko może poradzi ktoś co warto kupić co nie? Ponoć styka dla optycznej satysfakcji -30mm czyli styka sprężyny kupić ale ... Auto ma być do użytku codziennego wiec mocna gleba odpada z drugiej strony choć 90 konny mi fajnie chodzi to po 140 konnej V6 mazdzie golf jest za miękki jak dla mnie i zbyt mało stateczny w zakrętach
Reasumując:
1 Czy kupić gwintowane zawieszenie czy same sprężyny (chodzi o to by auto jakoś wyglądało na 17" jednocześnie żeby normalny krawężnik chodnika nie bolał tak bardzo w mieście...
2 Jeżeli gwint to jakiej firmy jeżeli sprężyny to jakiej firmy polecacie?
3 o ile obniżyć auto aby było do cywilizacyjnego użytku a jednocześnie wyglądało jako tako
4 obecnie alu są na 225/45/17 czy do tych alu będą lepiej optycznie wyglądały gumy 205/50/17?
pozdrawiam Tomek Gdynia
ps czy do nich pasują ori śruby od vw skoro są dedykowane do vw , seat, skoda , audi ?
					Ostatnio zmieniony pn wrz 14, 2015 21:38 przez SP-FRA, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									Opony i felgi do Golfa MK IV i Bory - CZYTAJ 1 POST
Ze sprężynami jest tak, że ten kto je kupi po niedługim czasie i tak kupuje gwint  
 ale jak nie chcesz dużej gleby ani seryjnej kozy to sprężyny -40mm są w sam raz. Lepiej wygląda 225/45 niż 205/50.
			
									
									- 
				SP-FRA
 
Opony i felgi do Golfa MK IV i Bory - CZYTAJ 1 POST
a jak wygląda temat komfortu ... wiem że będzie twardo albo przynajmniej twardziej niż jest 
 i z tym się godzę. Jednak w starym aucie bujałem się na 235/45/17 i ori 15" zima jest jakaś różnica 225 a 205 ? 
Na logikę :
1) 225 pali ciut więcej?
2) 225 jest bezpieczniejsze dla rantów niż 205 ... czy tkwię w błędzie
ps
4) Jeżeli jest jak mówisz a widzę po forum że jest tzn każdy po pewnym czasie bierze gwint to jaka jest różnica w odczuciu z jazdy ( pomijam wizualną
 ) pomiędzy sprężyną a gwintem?
5) może poleci ktoś co warto zainstalować (firma, model)
6) ost ważny jak nie najważniejszy temat boje się że jak za mocno auto pójdzie w dół krawężniki nawet te niskie na osiedlach będą mnie gnębić + leżący policjant będzie mnie szorował no i zima mnie zatrzyma ... dlatego myślę o ok 30mm jedni piszą o 15mm inn 40 mm ( poniżej 40mm raczej nie dla mnie) i pytam o radę (zimą auto będzie na 195 65 15".
Tomek Gdynia
			
									
									Na logikę :
1) 225 pali ciut więcej?
2) 225 jest bezpieczniejsze dla rantów niż 205 ... czy tkwię w błędzie
ps
3) hehe" seryjna koza " bardzo mnie zastanawia znaczenie tego zwrotu:)?mass143 pisze:Ze sprężynami jest tak, że ten kto je kupi po niedługim czasie i tak kupuje gwint ale jak nie chcesz dużej gleby ani seryjnej kozy to sprężyny -40mm są w sam raz. Lepiej wygląda 225/45 niż 205/50.
4) Jeżeli jest jak mówisz a widzę po forum że jest tzn każdy po pewnym czasie bierze gwint to jaka jest różnica w odczuciu z jazdy ( pomijam wizualną
5) może poleci ktoś co warto zainstalować (firma, model)
6) ost ważny jak nie najważniejszy temat boje się że jak za mocno auto pójdzie w dół krawężniki nawet te niskie na osiedlach będą mnie gnębić + leżący policjant będzie mnie szorował no i zima mnie zatrzyma ... dlatego myślę o ok 30mm jedni piszą o 15mm inn 40 mm ( poniżej 40mm raczej nie dla mnie) i pytam o radę (zimą auto będzie na 195 65 15".
Tomek Gdynia
Opony i felgi do Golfa MK IV i Bory - CZYTAJ 1 POST
Pewnie spali minimalnie więcej ale 205/50 jest wyższa i słabo to wygląda już. 225 będzie również bezpieczniejsza dla rantów. 
Seryjna koza -
 seryjne zawieszenie, dość wysokie + 17" co daje spoory prześwit. 
Gwint na pewno jest twardszy, większość raczej dąży ku większemu obniżeniu z czasem
 
Co do ostatniego pytania - jeździłem na -40 i żadnych problemów przy policjantach, koleinach, zimą też bez problemu. Do większości krawężników też spokojnie podjeżdżałem.
			
									
									Seryjna koza -
Gwint na pewno jest twardszy, większość raczej dąży ku większemu obniżeniu z czasem
Co do ostatniego pytania - jeździłem na -40 i żadnych problemów przy policjantach, koleinach, zimą też bez problemu. Do większości krawężników też spokojnie podjeżdżałem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości



