Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
		
	 
	
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
	Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
			
		
		
			- 
				
								piotrekgal							
- Forum Master
  
- Posty: 1407
- Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
- Lokalizacja: Suwałki
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: piotrekgal » sob kwie 06, 2013 00:17
			
			
			
			
			Jaworess pisze:B5fl w kolorze kości słoniowej z berlina z przelotem pół miliona
chyba jestes jednak z tych ktorzy sa przekonani, ze im starsze auto tym mniejszy przebieg.
Ogolnie, to im lepszy olej tym lepiej, co sie czarowac?
A opinia pieniężna to juz odrebna kwestia.
 
		 
				
		
		 
	 
	
					
		
	
			
		
		
			- 
				
								Piasek							
- Mistrz KieroVWnicy
  
- Posty: 6869
- Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Piasek » sob kwie 06, 2013 06:58
			
			
			
			
			Jaworess pisze:No np jak bym miał pastucha B5fl w kolorze kości słoniowej z berlina z przelotem pół miliona, zgnitym ale spox pali ma trzy gary, jeździ, choc zostawia 4 ślady, kupiony za 5 tysi do wożenia taczki i szpadli to czemu nie, wymiana co 3o tys i Lotus 15W...chociaż prędzej tylko dolewanie. Ale gdybym miał piękne Mk2 GTI z 86r z symbolicznym przebiegiem to syntetyk, 10 tyś i wcale bym nie oszczędzał 30zł na jednej wymianie.
I o to w tym wszystkim chodzi... O elementarny zdrowy rozsądek. Co jest przysłowiowym budyniowatym pastuchem a co Mk2 w stanie kolekcjonerskim lub po rzetelnej odbudowie. A że z dużą dozą prawdopodobieństwa mogę stwierdzić iż np 1Z czy AHU z przebiegami poniżej pół miliona nie istnieją: mamy odpowiedź dlaczego nie ma sensu stosować do nich 5W-30. I oczywiście zaraz podniosą tu się głosy co za herezje szerzę bo on właśnie ma takiego z oryginalnym przebiegiem 200 tys km 

 bo szwagier kuzyna ciotki od którego go kupił - nie cofał (cofał handlarz co go przytargał z Berlina a przed nim turecki właściciel placu na którym owe A4 stało). Bo przecież niecofane i w idealnym oraz obowiązkowo 100% bez-wypadki z książkami serwisowymi z całej Europy tylko u nas w Polsce występują. Wszystkie kupione od emerytowanego niemieckiego księdza co nim tylko z plebanii do kościoła jeździł.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								wesol							
- Mistrz KieroVWnicy
  
- Posty: 9288
- Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
- Lokalizacja: Goleniów
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: wesol » sob kwie 06, 2013 08:44
			
			
			
			
			juz dawno mowilem kiedys na forum ze jak szukalem swojego mk4 to chyba ze pol roku trwalo. W tym czasie luknąłem chyba z 10 szt co jeszcze niby si enadawaly a po głebszej weryfikacji to była kaszana. dwa lata temu mowilem ze kupilem ostatniego pożadnego mk4 na rynku. z przebiegiem nieduzym bo zaledwie 200 tys km. Silnik chodzi duzo ciszej jak benzynowy- prawei wcale go nie slychac. Szklanki nie klepią, pompki zdrowe jak i w miare cala reszta.
			
									
									
		
		
				Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								ja4rqu							
- Gadatliwa bestia
  
- Posty: 635
- Rejestracja: czw kwie 22, 2010 15:14
- Lokalizacja: Okolice Przemyśla
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: ja4rqu » sob kwie 06, 2013 09:50
			
			
			
			
			nie nie, ja jestem zdania ze trzeba dbać. Miałem starego kibla Mk2 td i 10w lałem. Nie wiem co tam było, może doktor ale nie przejmowalem sie. Źle mnie zrozumiałeś:) moim zdaniem lepiej kupić tanszy olej a o wyższej lepkości niż drozszy a minerał. Jestem pasjonatem motoryzacji, dużo czytam mam też w pracy podgląd co sie dzieje z autami w kwesti olejów. Auto z regularnie wymienianym dobrym olejem lata i lata, drugie takie samo, na dolewkach zrobiło 380kkm i silnik wyplul wnetrznosci. Szkoda ze nie mogłem zobaczyć ile ducato zrobi. Pamiętam jak miałem 1 auto jetke 1.6d to lałem minerał. I przy minus 25 sie zastanawialem czego ten rozrusznik tak wolno kręci. Tamtej zimy w mk2 miałem ten sam akumulator i przy większym mrozie kręcił lepiej. Ten olej 5w30 to olej bardzo zadki, ale znowu 5w40 to czemu nie. Musze sprawdzić na własnej skórze. Mam paska, od 99r w polsce i od początku na minerale. Na blacie ma 270kkm. 98r produkcji. Obecnie mam druga wymiane na 10w. Wymienialem olej 27.03. Dziś już jest 1425km od zmiany i nie ubylo nic. W tym tempie to niedługo będę dalej zmieniac olej i wleje jakiegoś 5w. Napisze co sie dzieje.
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Jaworess							
- Gadatliwa bestia
  
- Posty: 665
- Rejestracja: pn sty 30, 2012 09:37
- Lokalizacja: NOS
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Jaworess » sob kwie 06, 2013 10:35
			
			
			
			
			No i wszystko jasne  

 pół strony i pełne porozumienie, żeby tak politycy potrafili  

 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			 be-ja
- Nowicjusz
  
- Posty: 42
- Rejestracja: czw gru 06, 2007 19:25
- Lokalizacja: WARSZAWA
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: be-ja » czw kwie 11, 2013 11:51
			
			
			
			
			Hej. Silnik zalewam 5 w 40 Motul.Golfiątko zasuwa na taryfie i nie jest mu lekko, zmiany co 15tyś i na razie jest ok, przebieg sporo ponad 300tyś.
Pzd be-ja
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								pilotozyrysa							
- Nowicjusz
  
- Posty: 37
- Rejestracja: ndz cze 29, 2008 09:02
- Lokalizacja: ZoRy
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: pilotozyrysa » sob kwie 13, 2013 18:21
			
			
			
			
			Póki nie bierze oleju, lej 5w40, taki przebieg to i tak sporo jak na full syntetic
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			 Jefferson
- Użytkownik
  
- Posty: 262
- Rejestracja: pt sty 14, 2011 11:47
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Jefferson » ndz kwie 14, 2013 12:17
			
			
			
			
			Czy ktoś się wypowie na temat olejów Shell? Czy one są produkowane w Polsce? Na allegro widziałem bańki 4 l i 5 l w dość korzystnej cenie w porównaniu do Shell / Lotos czy Shell / Platinum.
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								wesol							
- Mistrz KieroVWnicy
  
- Posty: 9288
- Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
- Lokalizacja: Goleniów
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: wesol » ndz kwie 14, 2013 14:00
			
			
			
			
			tylko slyszalem ze to szajs.
			
									
									
		
		
				Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			 pinio17
- Nowicjusz
  
- Posty: 5
- Rejestracja: ndz mar 24, 2013 21:50
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: pinio17 » pn kwie 15, 2013 19:13
			
			
			
			
			Witam wszystkich.Posiadam golfa 5 2.0tdi 2006r 160000km.Myslalem ze posiada PDF, wiec zalalem go olejem spelniajacym norme 507,dokladnie mobil 1 formula esp 5w 30 full syntetyk.Zdazylem juz zrobic 15000km i druga wymiane. Dzisiaj bylem u mechanika i okazalo sie ze autko nie ma jednak filtra czastek stalych/no i dobrze/ stad moje pytanie.Czy powinienem wymienic olej na jakis inny/jesli tak to jaki?/ czy nadal moge jezdzic na tym ktory mam. Z gory dzieki za sugestie i porady.Pozdr.
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								italiano_83							
- V.I.P.
  
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: italiano_83 » pn kwie 15, 2013 19:37
			
			
			
			
			pinio17 pisze:moge jezdzic na tym ktory mam. Z gory dzieki za sugestie i porady.Pozdr.
Nic się nie stanie jak dalej będziesz jeździł na tym którym zalałeś,  ten olej zalewa się taki dla filtra, a nie dla silnika.
Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic  Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm 
Ducati Monster 696+

 
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			 pinio17
- Nowicjusz
  
- Posty: 5
- Rejestracja: ndz mar 24, 2013 21:50
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: pinio17 » pn kwie 15, 2013 19:46
			
			
			
			
			Ok dzieki.
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			 Obłomow
- Nowicjusz
  
- Posty: 37
- Rejestracja: czw paź 21, 2010 21:04
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Obłomow » pn kwie 15, 2013 22:28
			
			
			
			
			Witam, mam krótką prośbę - czy ktoś wie jak według instrukcji VW sprawdza się poziom oleju w 1.9 TDI? Czy robimy to na ciepłym silniku (jazda, odczekanie 10 minut i pomiar) czy na całkiem zimnym (np. po nocy)? Pytam, bo ostatnio usłyszałem w ASO Skody, że pomiar robimy na silniku ciepłym. Zawsze myślałem, że należy go robić po co najmniej kilkugodzinnym postoju.
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								grou							
- Mały gagatek
  
- Posty: 52
- Rejestracja: pt sie 31, 2012 15:52
- Lokalizacja: Suwałki
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: grou » wt kwie 16, 2013 16:34
			
			
			
			
			Witam , szukałem ale nie znalazłem chciałbym zapytać jaki olej wlać do golfa 2 1.6td 60km (1v). Przebieg auta to 324tyś km. Poprzedni to chyba 15w40 (mineralny) dalej taki zalać?
			
									
									
		
		
				Ten Pierwszy :  
 
Myślę że już do końca.
ps. Na letnich felach ładniej się prezentuje ( BBS 15")
 
		 
				
		
		 
	 
	
	
			
	
		
	
	
	
		Kto jest online
		Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości