Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

Tygrysq
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 377
Rejestracja: pn paź 19, 2015 15:24
Lokalizacja: Bytów
Auto: Golf mk4
Silnik: ALH
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Tygrysq » śr paź 30, 2019 18:49

Ja odczepiałem szybkę od czarnej obudowy przy okazji jej przebudowy. Da się potrzeba opalarką podgrzać i delikatnie nożem żeby nie popękała. Jest przyklejona punktowo w vdo A nigdy nie zauważyłem żeby szybka była w jakimś liczniku inna chyba że motometer...



Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1048
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mat06 » śr paź 30, 2019 18:59

Zabawy z szybką to śliski temat, bo ona jest tam wklejana. Po wycięciu zawsze będzie widać, że tam grzebałeś.
Najlepiej wymienić całą przednią część obudowy, ona jest zintegrowana z szybką. Tylko tutaj musisz mieć właśnie obudowę od licznika SE ze względu na aluminiowe ringi. Możesz też założyć zwykłą obudowę od innego licznika VDO, tyle że w niej nie ma ringów i licznik straci swój cały urok.

Jeszcze w ramach wyjaśnienia, szybki w każdym liczniku były takie same. Różnią się obudowy VDO vs Motometer.


Obrazek

Awatar użytkownika
Chrzanek`
Forum Master
Forum Master
Posty: 1643
Rejestracja: pt lis 21, 2014 01:56
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Chrzanek` » śr paź 30, 2019 19:06

Dobra, to już teraz rozumiem. Mam 3 liczniki. Dwa w wersji SE, jeden Europa, drugi Anglik i trzeci zwykły. Wszystkie 1/2fis.
Dlatego chciałem z tego zwykłego bez wersji SE, z niego szybkę wymontować i zamontować do tego SE w wersji EU.
Żeby nie niszczyć tego anglika i go pogonić dalej. Dobra, temat wyjaśniony, dziękuję Panowie. Stawiam wirtualne piwo, bo jak inaczej.. xd


__________________________________________
Kliknij, a zostaniesz przeniesiony do mojego tematu
Obrazek
1.8t 4motion - R32 body - 213HP - oem+

http://bit.ly/sklep-fm_world
:gora: Mój sklep internetowy :gora:

Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1048
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mat06 » śr paź 30, 2019 19:17

Swoją drogą jak już jesteśmy w temacie liczników, to po długiej ciszy jest teraz niezły wysyp Full FISów SE. Ceny od 500 zł wzwyż i raczej taniej już nie będzie :)


Obrazek

Awatar użytkownika
Chrzanek`
Forum Master
Forum Master
Posty: 1643
Rejestracja: pt lis 21, 2014 01:56
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Chrzanek` » śr paź 30, 2019 19:21

Ja wiem, czemu :P bo ZIMA idzie. I wszystkie FISy są idealne. Zawsze na zimne pory jest sporo liczników na sprzedaż ...


__________________________________________
Kliknij, a zostaniesz przeniesiony do mojego tematu
Obrazek
1.8t 4motion - R32 body - 213HP - oem+

http://bit.ly/sklep-fm_world
:gora: Mój sklep internetowy :gora:

Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1048
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mat06 » śr paź 30, 2019 19:29

No zgadza się, większość tych FISów ma już przeloty ponad 300 tys. km i blaknie. Wyświetlacz zawsze można wymienić, ale tym chińskim dużo brakuje do oryginału. Są za jasne i za bardzo błyszczące. Najlepiej trafić ori w dobrym stanie, ale to już prawdziwe białe kruki.


Obrazek

Awatar użytkownika
Chrzanek`
Forum Master
Forum Master
Posty: 1643
Rejestracja: pt lis 21, 2014 01:56
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Chrzanek` » śr paź 30, 2019 19:34

Właśnie.. Też mnie to zastanawiało. Jak już wymieniać np ten FIS, to mając 1/2 fis, można aplikować pełen FIS?


__________________________________________
Kliknij, a zostaniesz przeniesiony do mojego tematu
Obrazek
1.8t 4motion - R32 body - 213HP - oem+

http://bit.ly/sklep-fm_world
:gora: Mój sklep internetowy :gora:

Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1048
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mat06 » śr paź 30, 2019 19:41

Niestety nie da się tego tak prosto zrobić :D


Obrazek

Awatar użytkownika
owies
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 931
Rejestracja: pn gru 29, 2008 18:28
Lokalizacja: Olkusz

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: owies » czw paź 31, 2019 18:27

Mam chyba jeszcze z 5 full fisów, jeden jest na prawdę dobry. Większość jeśli nie wszystkie to B5 FL, ale za to immo3. Leżą już przeszło 5 lat xD ...z czasów jak ludzie jeszcze nie potrafili uruchomić stagingu.


Grzana multifunkcja, FIS, Delta 6 + USB w łokciu, Fotochrom z kompasem, Pikowana deska, PDC
ThermoTop E, Xen, Gwint, 312 heble, Thule, mało mocy, dużo rdzy i trochę zadrapań...

liteon0
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 403
Rejestracja: ndz sie 21, 2011 00:44

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: liteon0 » czw paź 31, 2019 22:00

Hejka, koledzy potrzebuję Waszej pomocy. Dzisiaj zauważyłem wyciek "ropy" z pompy. Nie jest to duży wyciek, ale zaczyna się powoli przesączać. Wyciek najprawdopodobniej jest spod tej dużej śruby (zaznaczone na foto, zdjęcie zapożyczone). Co tam jest? Jakaś uszczelka/oring? Czy to jakaś poważniejsza sprawa?

Obrazek


ALH + 205 + chip

lg1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: czw kwie 05, 2012 20:16

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: lg1984 » czw paź 31, 2019 23:14

Tam jest oring, ale nie wiem jakich wymiarów/jaki nr. Wyjmij i dobierzesz w sklepie, tylko może być problem z wykręceniem bo ta śruba jest trójkątna



Awatar użytkownika
TerrySound
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 967
Rejestracja: pn lut 27, 2012 22:19
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: Mk4
Silnik: 3.2

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: TerrySound » sob lis 02, 2019 11:38

Kilka lat temu wymieniałem w golfie 4 3d moduł komfortu z 1-wtyczkowego 1J0 na 2-wtyczkowy 1C0 a licznik 1/2 fis immo3 i wszystko działało poprawnie.
Niedawno wymieniłem licznik na full fis immo3 i po tym zabiegu błędnie pokazuje otwarcie drzwi.
Mianowicie po otwarciu lewych drzwi na fisie pokazuje otwarcie prawych drzwi i na odwrót po otwarciu prawych drzwi pokazuje na fisie lewe drzwi.

Wie ktoś może na jakie kodowanie zmienić w module komfortu zeby pokazywało prawidłowo otwarcie drzwi?

Czy moze wystarczy w kodowaniu dodać
+128 - pojazd z kierownicą po lewej stronie?


Mein Golf MK4 R32
Obrazek

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » sob lis 02, 2019 12:01

Może to ci nieco podpowie. Auta w wersji na UK mają pokrosowane kable względem tych na rynek kontynentalny. Pytanie jakie masz kodowanie w module. Najprawdopodobniej moduł będziesz miał z kodowaniem na UK. Spróbuj zmienić tak jak piszesz i najprawdopodobniej problem zniknie.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » sob lis 02, 2019 17:10

Moduł z angola i moim zdaniem nie obejdzie się bez edycji eepromu. Gdzie znalazłeś takie kodowanie?

Kabelkami nic się nie zrobi w tym przypadku bo informacje ida po CAN...mało tego drzwi przednie nie są rozróżniane przez sterownik jako prawe i lewe...A jako kierowcy i pasażera.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości