Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

myszazro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: ndz maja 28, 2017 11:22
Lokalizacja: Zwierzyniec
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: myszazro » pn paź 01, 2018 16:03

Pod maską pod obudową termiczną z prawej strony stojąc przodem do samochodu



kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 709
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » wt paź 02, 2018 18:02

dany_47 pisze:
ndz wrz 30, 2018 22:58
Zanim go odpalisz zimnego spróbuj kilka razy włączyć i wyłączyć na kilka sekund zapłon.
Hej, niestety nic to nie daje takie kilkukrotne gaszenie i zapalnie zapłonu. Słuchać za każdym razem pracę pompy, ale auto i tak odpala jak na filmie.



Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7388
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: vwarek » wt paź 02, 2018 18:09


Qto pisze:Udało się znaleźć jakieś foto gdzie widzę, że w 4M na amorze jest uchwyt który trzyma przewód. Mógłby ktoś zmierzyć średnicę amora w miejscu gdzie jest uchwyt do tegoż przewodu?
Mogę ci jutro porobić foty i pomierzyć bo mam zdjęte błotniki.
Btw, do czego przykręciłeś łącznik u góry, oryginalnie jest mocowany do amora.


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

Awatar użytkownika
barszczyk_84
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: czw paź 27, 2011 17:11
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: barszczyk_84 » wt paź 02, 2018 20:11

Panowie mam pytanko czy w golfie 1.6 16V 105 KM w rocznikach 2001-2002 były montowane przepływomierze??
I chciałbym się upewnić czy pierwsza sonda lambda ma oznaczenie NTK LZA 11-V4 bo ustrojstwo kosztuje 600zl i nie ma zwrotów. Z góry dziękuje za pomoc.



Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1049
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mat06 » wt paź 02, 2018 20:22

barszczyk_84 pisze:
wt paź 02, 2018 20:11
Panowie mam pytanko czy w golfie 1.6 16V 105 KM w rocznikach 2001-2002 były montowane przepływomierze??
I chciałbym się upewnić czy pierwsza sonda lambda ma oznaczenie NTK LZA 11-V4 bo ustrojstwo kosztuje 600zl i nie ma zwrotów. Z góry dziękuje za pomoc.
Nie było montowanych przepływomierzy. Oznaczenie sondy jest dobre, niestety taniej niż za 500 zł jej nie kupisz. Chyba, że używaną, ale to loteria... :otepienie:


Obrazek

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » wt paź 02, 2018 20:35

barszczyk_84 pisze:
wt paź 02, 2018 20:11
Panowie mam pytanko czy w golfie 1.6 16V 105 KM w rocznikach 2001-2002 były montowane przepływomierze??
I chciałbym się upewnić czy pierwsza sonda lambda ma oznaczenie NTK LZA 11-V4 bo ustrojstwo kosztuje 600zl i nie ma zwrotów. Z góry dziękuje za pomoc.
Nie masz jakiegoś znajomego co bierze w IC albo Autopartnerze części ? Mógłbyś wtedy na jego zniżkę wziąć czyli pewnie w okolicy 400 by kosztowała


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

myszazro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: ndz maja 28, 2017 11:22
Lokalizacja: Zwierzyniec
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: myszazro » wt paź 02, 2018 21:00

FAE - 75039
Podobno dobry zamiennik sondy



Awatar użytkownika
Progresywny
Lubie to!
Lubie to!
Posty: 832
Rejestracja: wt sty 12, 2010 19:30
Lokalizacja: Stargard

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Progresywny » czw paź 04, 2018 00:21

Pany nie chce ktoś fajnych lampek na dupcie?
Oddam za 100pln bo mi zajmują miejsce w garazu/ stan bdb-
Obrazek



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » sob paź 06, 2018 19:34

Qto pisze:
ndz wrz 30, 2018 21:06
Po wymianie łączników nie ma problemu z czujnikiem samopoziomowania - wcześniej jego dźwignia haczyła o łącznik :okej:
a więc tak...zmieniłem łączniki standardowe na te z 4motion. Skończył się problem z czujnikiem samopoziomowania ale coś ewidentnie zaczęło stukać ale tylko z lewej strony. Dzisiaj zrzuciłem koło aby obadać co jest...i widzę że podłużnica jest obtarta nad drążkiem kierowniczym ale przecież niemożliwe aby ten dotykał półosi. Druga rzecz jaką zauważyłem to obtarte nadkole - wcześniej na pewno nic nie tarło...możliwe że na dziurach koło dobija do nadkola i słychać stuknięcie.
Pytanie co mogło się zmienić po zmianie łączników stabilizatora, że tak się dzieje? :crazy:
Niżej foto nadkola...niestety robione już po opuszczeniu auta...i druga fotka śruby trzymającej łącznik (ten co miałem wcześniej - ośkowy) do stabilizatora - tak się wytarła spotykając się z dźwignią czujnika samopoziomowania :grrr: ...ale ten problem nie istnieje po wymianie łącznika. Pytanie dlaczego dobija tak nisko...gwintu nie ruszałem.

ObrazekObrazek



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » sob paź 06, 2018 20:18

A łączniki mają tą samą długość ?


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » sob paź 06, 2018 22:26

w sensie lewy i prawy czy stare i nowe?
Lewy i prawy...nie mierzyłem ale na pewno obydwa są inne - nie pasują zamiennie albo trzeba by kombinować z kierunkami zamocowania...Lemforder jakby co.
Stare i nowe są zupełnie inne - stare były mocowane do wahacze, nowe do amortyzatora.
Teraz patrząc na zdjęcie...olśniło mnie, że punkty podparcia są inne i może to inaczej pracować... Kuźwa czy tylko ja mam takie problemy? :panna: Na łącznikach z ośki było stukanie śruby łącznika o ramię czujnika samopoziomowania - i pewnie nikt inny nie ma ośki z ksenonem na glebie? ...na łącznikach z 4motion znowu dziwne akcje - może czterołapa na glebie też nikt nie ma? :banghead:

ObrazekObrazek



dany_47
Forum Master
Forum Master
Posty: 1026
Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: dany_47 » sob paź 06, 2018 22:48

Mam 4motion 4cm ponizony ale ni huy nie wiem o czym mówisz :D

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka



Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm

Obrazek

Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » ndz paź 07, 2018 09:33

Qto pisze:
sob paź 06, 2018 22:26
w sensie lewy i prawy czy stare i nowe?
Lewy i prawy...nie mierzyłem ale na pewno obydwa są inne - nie pasują zamiennie albo trzeba by kombinować z kierunkami zamocowania...Lemforder jakby co.
Stare i nowe są zupełnie inne - stare były mocowane do wahacze, nowe do amortyzatora.
Teraz patrząc na zdjęcie...olśniło mnie, że punkty podparcia są inne i może to inaczej pracować... Kuźwa czy tylko ja mam takie problemy? :panna: Na łącznikach z ośki było stukanie śruby łącznika o ramię czujnika samopoziomowania - i pewnie nikt inny nie ma ośki z ksenonem na glebie? ...na łącznikach z 4motion znowu dziwne akcje - może czterołapa na glebie też nikt nie ma? :banghead:

ObrazekObrazek
Widzę sam sobie postawiłeś tezę którą chciałem wyprowadzić o różną długość łączników :bigok:

Po prostu na starych łącznikach wszystko było w innej pozycji. Najprawdopodobniej teraz to się inaczej układa jak zawieszenie pracuje, dlatego masz takie problemy. Wg mnie powinieneś poszukać albo zrobić krótsze łączniki. Tak na chłopski rozum. Jak auto idzie na glebę, to stabilizator i łączniki przesuwają się w górę (względem budy). Możesz posadzić auto na fabrycznej wysokości, zmierzyć ile jest od górnej główki łącznika do do jakiegoś punktu na karoserii ( np ta śruba o którą ociera ci śruba mocująca), a potem posadź na glebie i zmierz. Będziesz miał różnicę jaka jest do "stracenia" aby wyjść w fabrycznej pozycji.

Wahacze byś sobie zmienił na S-kowe :jezor: Lepiej się auto prowadzi ;)


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » ndz paź 07, 2018 21:45

Wahacze z eSki wpadną...tylko nie kojarzę jak tam wygląda temat mocowania czujnika samopoziomowania...bo normalnie jest na tej samej śrubie co łącznik stabilizatora siedzi na wahaczu.
Z powyższych wniosków wychodzi że bez stabilizatora zawieszenia powinno latać jak szmata...a z tego co wiem niektórzy jeżdżą bez :blush:

Dziś wymieniłem pasy bezpieczeństwa z tyłu - i faktycznie te z Bory są inne jak z HB 5D...zmieniłem też G40 i profilaktycznie G28.
Za tydzień ogarniam wymianę skrzynki z bezpiecznikami na aku bo moja oryginalna (przedliftowa) się przytopiła - od 10 lat czytam, że te skrzyneczki są nierozbieralne i sam powielam to info...a dziś dwie poliftowe rozebrałem na części pierwsze...zobaczymy jak będzie z przedliftową.
Za dwa tygodnie zmieniam przeguby (już szlag mnie trafia przez jeżdżenie na glebie :panna: ) i płyn chłodniczy...no i wrócę do fabrycznych łączników stabi bo przez kolejny tydzień będę sporo jeździł i nie może mi tak napierdzielać :grrr: a później...kupię pirometr i zaczynam walczyć z tematem opon z tyłu (mam kilka par w różnych rozmiarach do testów)...wtedy też będę kombinował z wysokością zawieszenia i łącznikami :panna:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości