Octavia 1.6AEE, problem na ciepłym silniku

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Octavia 1.6AEE, problem na ciepłym silniku

Post autor: PAPAYOS » śr sty 25, 2017 18:41

Andi pisze:Jeśli to nie bedzie przepustnica to jeszcze zostaje zaworek który przepuszcza powietrze do filtra z węglem aktywnym. Kiedyś mi padł i też coś sie działo z silnikiem. Tutaj na forum było w którymś temacie jak sprawdzić ten zaworek, odpiąć wężyk z niego albo przytkać jak silnik zacznie znów wariować? nie pamiętam.

Trzeba go wypiąć z przepustnicy. Wchodzi na dole przepustnicy tuż nad mocowaniem łapiąc tzw lewe powietrze.


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

blazejj
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: pt paź 04, 2013 12:38

Octavia 1.6AEE, problem na ciepłym silniku

Post autor: blazejj » śr sty 25, 2017 18:52

Przepustnica piszczy po przekręceniu zapłonu...
Wykreciłem ją dzisiaj jeszcze raz i postąpiłem wg. tego poradnika http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1560914.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Co prawda trochę inna przepustnica, i drugiego styku z punktu 5 u mnie nie znalazłem, ale pierwszy styl zalutowałem.
Po wyjechaniu z garażu po przejechaniu 500 metrów, zaczęły falowac troche obroty, i był słaby jakby nie szedł na jeden gar, ale po 2 kilometrach się uspokoiło, i przez kolejne 20 km było wszystko ok. Jazda mieszana, na mieście, trochę ciśnięcia na obwodnicy i znowu miasto. Spalanie po staremu, na gazie i benzynie ok. Zostawiłem go teraz trochę na dworze, i mam zamiar zrobić jeszcze jedną próbę jak trochę ostygnie.

Edit.

Po ok 40 minutach, próba nr. 2, silnik nie ostygł co prawda do zera, ale zrobiłem rundę. Wszytko było ok, po ok 7 km, zrobiłem przystanek do sklepu, po podpaleniu i ruszeniu przez chwilę był jakby słabszy, ale po chwili wszystko ok. Brak, szarpania, gaśniecia, falowania obrotów itp. Mam nadzieję że coś z tego bedzie...



Awatar użytkownika
Andi
Byle do przodu
Byle do przodu
Posty: 502
Rejestracja: pt maja 08, 2009 21:36
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Octavia 1.6AEE, problem na ciepłym silniku

Post autor: Andi » czw sty 26, 2017 12:03

Brzmi obiecująco.
Też miałem problemy z przymulaniem zaraz po odpaleniu i przejechaniu pierwszych 300m. Vag-comem zresetowałem wyuczone wartosci ECU. Na całkiem zimnym silniku powyłączałem wszystkie odbiorniki prądu i odpaliłem auto, chodził na luzie bez dotykania gazu az osiąga 90 stopni. Potem tych objawów już nie było.

Do silnika AEE, trzeba sie zaopatrzyć w kabel OBD2 i Vag-Com na lapku, bez tego ani rusz :okej:


Music is the only thing that keeps me going when nothing else can.

blazejj
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: pt paź 04, 2013 12:38

Re: Octavia 1.6AEE, problem na ciepłym silniku

Post autor: blazejj » pt sty 27, 2017 20:05

Po kilku dniach jazdy po ingerencji w przepustnicy, jest dużo lepiej, lecz nie jest idealnie. Powiedziałbym że objawy są takie same lecz dużo mniejsze, tzn, podczas rozgrzewania, zaczyna szarpać, falować i tracić moc, lecz trwa to krócej i jest mniej uciążliwe. Jeden z fachowców polecił mi wymianę czujnika temperatury, gdyż może on świrować i włączać mi ssanie. Kupiłem go ponieważ koszt żaden, jutro wymienię, ale szczerze to nie wiem czy to on byłby sprawcą.

Koledzy, jeżeli chodzi o interfejs OBD 2 oraz program, to co polecacie w rozsądnych kosztach. Na czym Wy pracujecie ? Nie chodzi mi o profesjonalne sprzęty warsztatowe, tylko o taki do domowego użytku.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8811
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Octavia 1.6AEE, problem na ciepłym silniku

Post autor: marcin7x5 » sob sty 28, 2017 12:41

Vcds lite jest za darmo do pobrania ale nim tylko można błędy kasować i podglądać parametry pracy silnika. Najlepiej to pełną wersję vagcom.



blazejj
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: pt paź 04, 2013 12:38

Octavia 1.6AEE, problem na ciepłym silniku

Post autor: blazejj » sob sty 28, 2017 20:31

czujnik wymieniłem,jakiśczas byłook, ale wszystkie objawy powróciły.
Czy za pomocą kabla OBD2 za ok 50 zł z allegro i programu Vagcomda radę poprawnie przeprowadzić adaptację przepustnicy ? Czy musi być do tego profesjonalny sprzęt diagnostyczny ?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8811
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Octavia 1.6AEE, problem na ciepłym silniku

Post autor: marcin7x5 » ndz sty 29, 2017 12:02

Da radę o ile będziesz miał "pełną" wersję programu np vag 3.11 lub młodsze



blazejj
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: pt paź 04, 2013 12:38

Octavia 1.6AEE, problem na ciepłym silniku

Post autor: blazejj » ndz sty 29, 2017 13:46

Zamówiłem już, będę próbował zrobić adaptację przepustnicy, bo jakoś nie jestem przekonany że fachowcy z aso poprawnie ją przeprowadzili.



Awatar użytkownika
tomassss24
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: czw sty 17, 2008 20:11
Lokalizacja: Trzebiatów Zachodniopomorskie
Kontakt:

Octavia 1.6AEE, problem na ciepłym silniku

Post autor: tomassss24 » ndz sty 29, 2017 17:45

Połowa ludzi w ASO nie ma pojecia o robieniu diagnostyki znaja tylko podstawy taka jest prawda :bajer:
Jak bedziesz miał pełny program i kabel zrobisz sam według procedury .



Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Octavia 1.6AEE, problem na ciepłym silniku

Post autor: PAPAYOS » ndz sty 29, 2017 21:23

Pocieszę cię, kiedyś też bujałem się z szarpaniem.

Wymieniłem wszystko. Zacząłem po kolei: od świec, przewodów, kopułki, palca, adaptacji przepustnicy, aparatu zapłonowego. Ustawiałem zapłon na tzw. lampę i pomagało na kilka chwil. Cudów nie ma. Zacząłem od nowa od przewodów. Kupiłem najtańsze jakie były. Poprzednie nowe okazały się wadliwe i problem zniknął.

Wymieniałeś aparat?


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

blazejj
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: pt paź 04, 2013 12:38

Octavia 1.6AEE, problem na ciepłym silniku

Post autor: blazejj » pn sty 30, 2017 10:35

Aparat jeszcze nie, lecz mam drugi na podmiankę, kable szczerze mówiąc też mam tanie, bo Polskie Janmora...
Miałeś te problemy z AEE ?



Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Octavia 1.6AEE, problem na ciepłym silniku

Post autor: PAPAYOS » pn sty 30, 2017 19:56

Przebujałem się z AEE za kwotę blisko 1000 zł. Alt jakieś 4-5 lat temu w Seacie Cordoba.

Nagraj jakiś filmik z jego pracy... Z doświadczenia wiem, że inne objawy są przy aparacie inne przy przepustnicy inne przy kablach. To ci się dzieje tylko na obrotach jałowych, a podczas jazdy i przy obrotach ok 3-4 tyś na postoju?

Pozdrawiam


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

blazejj
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: pt paź 04, 2013 12:38

Octavia 1.6AEE, problem na ciepłym silniku

Post autor: blazejj » pn sty 30, 2017 23:47

Jak się zacznie przedstawienie, to : na wolnych faluje i gaśnie, jak dodasz gazu do tylko faluje, podczas jazdy brak mocy jakby wypadł zapłon z jednego czasem nawet z dwóch garów, czasem poszarpie mocniej, czasem mniej, czasem wcale. Oczywiście w trakcie jazdy, jak wrzucisz jałowy, to pofaluje kilka razy aż się zadusi i zgaśnie. Cyrk zaczyna się najczęściej podczas rozgrzewania, przy ok. 50 stopniach wzywż. Trwa to kilka minut, lub kila kilometrów, po czym ustępuje jak ręką odjął i jest ok, można jechać 50 km i się nie dzieje nic. Często przy rozgrzanym silniku, po kilku minutowym postoju, po ponownym odpaleniu zaczyna się cyrk, ale znowu ustaje po czasie. Czasami objawy są silniejsze, czasem słabsze, czasem wcale nic się nie dzieje. Odpala na dotyk za każdym razem, po odpaleniu jest ok, dopiero jak złapie temperatury to zaczyna się coś dziać.



Awatar użytkownika
Andi
Byle do przodu
Byle do przodu
Posty: 502
Rejestracja: pt maja 08, 2009 21:36
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Octavia 1.6AEE, problem na ciepłym silniku

Post autor: Andi » wt sty 31, 2017 14:34

Adaptacje zrobisz wg tej procedury:
http://www.vag-com.pl/index.php?mod=site&id=9" onclick="window.open(this.href);return false;

Z gasnieciem podczas jazdy wrzucając ''na luz'', trudnoscia z ponownym odpaleniem po postoju kilkuminutowym na zagrzanym silniku miałem problem przy zabawie z zapłonem tzn. z przestawieniem kąta wyprzedzenia zapłonu przekrecając aparat zapłonowy.
Ruszałes go? nawet minimalne przestawienie o niecały milimetr na znaku (jak go sobie zrobisz) ma wielki wpływ i takie szopki sie dzieja.
Po tym co napisales obstawiam kat wyprzedzenia zapłonu.

BTW. Ksiazka podaje 6 stopni wyprzedzenia. Ja doswiadczalnie i lampa stroboskopowa mam inne ustawienie i silnik jest znacznie bardziej dynamiczny, ma wiekszego kopa z dołu. Nie ten silnilk.


Music is the only thing that keeps me going when nothing else can.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Passat, Polo, Jetta etc.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości