[MK4/Bora] Kodowanie licznika z CAN do auta bez CAN

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Re: [MK4/Bora] Kodowanie licznika z CAN do auta bez CAN

Post autor: tauka » sob sty 16, 2016 07:56

Bez wymiany ecu nie odpalisz licznika 920. Również te dwa przewody których brakuje będziesz musiał dołożyć.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka


Obrazek

Awatar użytkownika
kamil1555
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 353
Rejestracja: czw mar 02, 2006 22:43
Lokalizacja: kuj-pom

Re: [MK4/Bora] Kodowanie licznika z CAN do auta bez CAN

Post autor: kamil1555 » wt lut 09, 2016 23:14

Tygrysq pisze:Witam Panowie.
Czy po takiej przekładce jak wyżej po otworzeniu pokrywy silnika,drzwi czy bagażnika wyskakuje Wam obrazek informujący o tym na fis?
U siebie w golfie posiadam licznik 1J0 919 880D z mfa w zielonej wtyczce na pinie 19 i 20 brak can po podłączeniu licznika z full fis 1J0 920 945A wersja GB z golfa 1.8T przy próbie odpalenia samochodu obrotomierz nie żyje,wskaźnik paliwa i temperatury cieczy działa temperatura zewnętrzna też mogę obsługiwać fisa manetką itd. Czy jest możliwość żeby do samochodu bez przewodów w zielonej wtyczce can licznika założyć full fis z can bez zmiany ecu na takowe z can? Czy liczniki z can obsłużą sygnały analogowe?
Z góry dziękuję i pozdrawiam Patryk ;)
Nie ma szans bez zmiany ECU jeśli ono nie obsługuje CAN. Chyba, że samo ECU masz odpowiednie co jest mało prawdopodobne, ale i tak i tak jeśli chcesz to zrobić musisz pociągnać te dwa kabelki z ECU do licznika.

Uważam, że ten temat jest mylący, bo mówi, że można podłączyć licznik z CAN do samochodu, w którym nie ma CAN, a to nie prawda, ponieważ w autach , w których udaje się wymiana licznika z xxx 919 xxx na xxx 920 xxx to auta przejściowe roczniki 1999/2000, które miały włożone zegary z xxx 919 xxx, ale ich sterowniki ECU były z obsługą CAN przez co po zmianie licznika na xxx 920 xxx możemy cieszyć się jego poprawnym działaniem.


And remember respect is everything! VCDS 18.5.2, BDM , liczniki grupa VAG (od najstarszych do najnowszych).

mass143
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 996
Rejestracja: pn kwie 01, 2013 01:44
Lokalizacja: Sandomierz

[MK4/Bora] Kodowanie licznika z CAN do auta bez CAN

Post autor: mass143 » śr lut 10, 2016 23:23

kamil1555 pisze:Uważam, że ten temat jest mylący, bo mówi, że można podłączyć licznik z CAN do samochodu, w którym nie ma CAN, a to nie prawda
no dokładnie, samo kodowanie "16134" jak w temacie nic nie daje. są tu pokazane kroki jakie trzeba podjąć przy wymianie licznika.



borzo
Grupa Tomaszowska
Grupa Tomaszowska
Posty: 278
Rejestracja: pn cze 11, 2012 18:12
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

[MK4/Bora] Kodowanie licznika z CAN do auta bez CAN

Post autor: borzo » sob kwie 09, 2016 21:21

trochę odbiegając od tematu mam CAN mam licznik immo2 i chcę zmienić licznik na immo2/immo3, procedura kodowania będzie taka sama ?



riccardoa
Forum Master
Forum Master
Posty: 1381
Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
Lokalizacja: WOT
Auto: Bora
Silnik: ARL

[MK4/Bora] Kodowanie licznika z CAN do auta bez CAN

Post autor: riccardoa » śr kwie 13, 2016 15:15

Tygrysq pisze:Czy jest możliwość żeby do samochodu bez przewodów w zielonej wtyczce can licznika założyć full fis z can bez zmiany ecu na takowe z can?
Nie.



Awatar użytkownika
cinek2004
"
Posty: 1795
Rejestracja: pn cze 04, 2007 08:01
Lokalizacja: Warszawa - WB

Re: [MK4/Bora] Kodowanie licznika z CAN do auta bez CAN

Post autor: cinek2004 » śr kwie 13, 2016 15:28

riccardoa pisze:
Tygrysq pisze:Czy jest możliwość żeby do samochodu bez przewodów w zielonej wtyczce can licznika założyć full fis z can bez zmiany ecu na takowe z can?
Nie.
Tu się nie zgodzę. U siebie w 1,6 AKL '98 założyłem licznik z immo 3 bez zmiany sterownika silnika.
Wystarczyło dołożyć skrętkę CAN i wszystko działa, poza oczywiście kontrolką AirBagów.
Więc warto spróbować czy sterownik obsługuje komunikację po CAN.



Tygrysq
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 377
Rejestracja: pn paź 19, 2015 15:24
Lokalizacja: Bytów
Auto: Golf mk4
Silnik: ALH
Kontakt:

[MK4/Bora] Kodowanie licznika z CAN do auta bez CAN

Post autor: Tygrysq » pt kwie 29, 2016 20:08

Witam Panowie
Dołożyłem can do licznika w moim mk4 1.9 tdi alh z 1998 roku
Odpaliłem na starym zegarze samochód podpiąłem nowy licznik full fis 1j0 920 845c (pochodzący z pompowtryska 130km)
i niby wszystko działa ale nie mam kontrolki grzania świec i tempomatu.A także spalanie chwilowe i na sto km zawyżane
Czy ktoś się orientuje o co chodzi? Co zrobić by wskazania były prawidłowe? może jakieś przewody analogowe wypiąć od spalania itd
Poprzedni licznik oryginalny z mfa 1J0 919 880D Ecu 038 906 018AE
Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam Patryk



Awatar użytkownika
Peran
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: sob gru 20, 2014 14:05
Lokalizacja: LBL

Re: [MK4/Bora] Kodowanie licznika z CAN do auta bez CAN

Post autor: Peran » sob kwie 30, 2016 07:52

Zrób test na VAG czy nie ma kontrolki od świec może jest za ciepło i się nie włączają. Natomiast jeśli chodzi o tempomat to zależy od sterownika silnika.



Tygrysq
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 377
Rejestracja: pn paź 19, 2015 15:24
Lokalizacja: Bytów
Auto: Golf mk4
Silnik: ALH
Kontakt:

[MK4/Bora] Kodowanie licznika z CAN do auta bez CAN

Post autor: Tygrysq » ndz maja 01, 2016 11:06

Znalazłem prawdopodobny problem z tą kontrolką rozgrzewania świec żarowych wg rozpiski pinów niebieskich wtyczek licznika :do 04.1999r- pin 13 Lampka kontrolna rozgrzewania świec żarowych tylko określone kraje ; od 05.2002r pin 13 to lampka zablokowania oparcia tylnego siedziska tylko określone kraje.
Więc rocznikowo zmieniały się także piny i ich podłączenie i teraz pytanie czy w nowszych licznikach kontrolka świec żarowych leci już po can? ewentualnie który to pin w nowszym liczniku ?



Awatar użytkownika
cinek2004
"
Posty: 1795
Rejestracja: pn cze 04, 2007 08:01
Lokalizacja: Warszawa - WB

Re: [MK4/Bora] Kodowanie licznika z CAN do auta bez CAN

Post autor: cinek2004 » ndz maja 01, 2016 12:13

Kontrolka tempomatu powinna ożyć po zmianie w eepromie komórki 01EE na F9.



Tygrysq
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 377
Rejestracja: pn paź 19, 2015 15:24
Lokalizacja: Bytów
Auto: Golf mk4
Silnik: ALH
Kontakt:

[MK4/Bora] Kodowanie licznika z CAN do auta bez CAN

Post autor: Tygrysq » ndz maja 01, 2016 17:03

A co z kontrolką świec żarowych?



Awatar użytkownika
kamil1555
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 353
Rejestracja: czw mar 02, 2006 22:43
Lokalizacja: kuj-pom

[MK4/Bora] Kodowanie licznika z CAN do auta bez CAN

Post autor: kamil1555 » ndz maja 01, 2016 19:41

Kontrolka świec idzie po CAN. Powinieneś mieć teraz błąd dotyczący tej kontrolki. Nie wiem,dlaczego u Ciebie ona nie działa. Mam taki sam sterownik silnika tyle, że licznik 1J5 920 846C czyli już z immo3 i kontrolka działa, a aby się pozbyć błędu w ECU można dać opornik na pin od kontrolki i będzie ok.


And remember respect is everything! VCDS 18.5.2, BDM , liczniki grupa VAG (od najstarszych do najnowszych).

Tygrysq
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 377
Rejestracja: pn paź 19, 2015 15:24
Lokalizacja: Bytów
Auto: Golf mk4
Silnik: ALH
Kontakt:

[MK4/Bora] Kodowanie licznika z CAN do auta bez CAN

Post autor: Tygrysq » ndz maja 01, 2016 21:44

Witam
Tak błąd dotyczący kontrolki grzania mam i do tego poduchy ale i tak zmienił bym sterownik poduszek na taki z can żeby wygasić jaśki.
A może to dlatego że tylko podmieniłem tylko liczniki bez żadnej adaptacji jest taka możliwość że to od tego?
Bo w sumie odpaliłem samochód na starym zegarze wcześniej do wtyczki zielonej dołożyłem can i podpiąłem się w przewody canowe znajdujące się w czarnej skrzynce w podszybiu.
Licznik trzeba dopasować do ecu czy jak to wygląda? Trzeba zmienić jakieś kodowanie?
Do tego pokazał mi się niski stan oleju ale to dlatego ze nie mam czujnika w misce oleju.



Awatar użytkownika
kamil1555
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 353
Rejestracja: czw mar 02, 2006 22:43
Lokalizacja: kuj-pom

[MK4/Bora] Kodowanie licznika z CAN do auta bez CAN

Post autor: kamil1555 » pn maja 02, 2016 08:27

No pewnie. Kodowanie licznika trzeba ustawić. Do tego w licznikach z CAN 920 warto wejść też w CAN GATEWAY i ustawić wszystko jak należy, można tam również zgasić poduszki na obecnym sterowniku (będą działały w razie wypadku, ale nie będziesz miał od nich kontrolki). No i immo też musisz zakodować i dopiero wtedy najlepiej wszystko ustawiać.


And remember respect is everything! VCDS 18.5.2, BDM , liczniki grupa VAG (od najstarszych do najnowszych).

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości