Montaż mat podgrzewania foteli na przykładzie mk3

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Montaż mat podgrzewania foteli na przykładzie mk3

Post autor: jhosef » pt lip 23, 2010 00:05

Nie jestem autorem tego poradnika - poradnik napisał forumowicz greg. Znalazłem go kiedyś na jakimś forum ale teraz nie widzę na necie wiec zamieszczam. Mam nadzieję, że autor nie pogniewa się za użycie. Wynikło ono z zainteresowania montażem. Dotyczy ono bezpośrednio mk3 ale w mk2 jest podobnie, zwłaszcza część o rozbieraniu fotela. Korzystałem z niej przy rozbieraniu poszycia w mk2 i było identycznie. Gąbki miały potrzebne otwory.

Mata z oznakowaniem VW dla SKODY.
Nr na macie 6Q0 963 556

Obrazek

Jak widać ma osobno wkładki dla foteli wyprofilowanych i tu uwaga – można je odpiąć oraz posiada przekaźnik nr 6Q0 959 772. Wtyczka – kolor zielony jest do wiązki na pewno nie z golfa 3 – bo tam jest na max 4 przewody a tu na max 6 przewodów – chociaż jest ich 4. Jakie i do czego o tym później.

Osobiście kupiłem wiązkę a raczej są to 2 wiązki spinane ze sobą oraz włącznik z regulacją i fotele z podgrzewaniem – matę dokupiłem bo myślałem że jest w fotelu zepsuta a jak się okazało odlutował się kabelek w czujniku temperatury który jest w macie siedziska

Obrazek

ta wypukłość na środku w kształcie koła to właśnie ten czujnik.

Aby mieć możliwość zamontowania mat – trzeba fotele wyjąć i tak najpierw z przodu fotela na środku mamy taką ściskaną zapinkę którą należy wysunąć

Obrazek

Następnie musimy z tyłu fotela po przesunięciu fotela w kierunku kierownicy czyli do przodu
Odpiąć maskownicę przy tunelu środkowym – podnosimy za końcówkę do góry a następnie posuwamy równolegle do tunelu w kierunku tyłu samochodu.

Obrazek

Następnie wciskamy środek maskownicy przy progu przy szynie po której chodzi fotel i wysuwamy też zaślepkę-maskownicę.

Obrazek

Następnie wysuwamy fotel do oporu do tyłu i wyciągamy z samochodu. Większość o tym wie jak to zrobić, ale znalazło się prą osób co chciało instrukcje krok po kroku więc wybaczcie.

Jeżeli mamy gotową wiązkę to ponieważ mamy teraz wolną przestrzeń to montujemy ją w samochodzie – w związku z tym trzeba zdemontować osłonę progu, tj. wykręcamy wkręt mocujący (śrubokręt krzyżowy + coś cienkiego do podważenia)

Obrazek

Po wykręceniu wkrętu z podkładką macie go wyjąć co by nie zgubić

Obrazek

Teraz należy odkręcić osłonę bezpieczników i kolumny kierowniczej.

Obrazek

Po odkręceniu macie dostęp do bezpieczników tj po odpięciu całej skrzynki możecie wpiąć wiązkę – pasuje tylko w 1 miejsce oraz przeciągnąć wiązkę wzdłuż progu

Obrazek

Montujecie włącznik z regulacją podgrzewania

Obrazek

wiązka która do niego wchodzi wygląda tak:

Obrazek

i trochę jest podobna do wtyczki prądowej od zasilacza do płyty głównej do kompa.
Wtyczka do fotela wygląda tak:

Obrazek

Załóżmy że wiązka jest już położona – proponuję podczas pracy odpiąć klemę – bo grzebanie pod prądem w skrzynce przekaźników i bezpieczników wg mnie nie jest wskazane.


No to zabieramy się za fotel i tu UWAGA jeśli tapicerka nie jest podarta ingerencja tapicera nie jest potrzebna jak to czasem niektórzy piszą.
Najpierw odpinamy pokrętło regulacji pochylenia oparcia – trzeba pociągnąć lub podważyć całe kółko które siedzi na 3 zapinkach ząbkach.

Obrazek

Trzeba również wcisnąć cienkim śrubokrętem 2 zatyczki blokujące maskownicę boczną

Obrazek

Tu widać to jako czarne kropki. Podważamy maskownicę – od góry i po skosie z tyłu jest taki wypust trzymający całą maskownicę na metalu. Zdejmujemy maskownicę.

Obrazek

Po zdjęciu widać trzpień na którym jest zapinka – śrubokrętem naciskamy w dół i zsunie się z trzpienia. Odkręcamy śruby na klucz torx – piszę śruby bo po obu stronach jest po 1 sztuce, na nich a właściwie na plastiku który trzymają opiera się oparcie i blokuje – jeśli czasem jest luz oparcia to najczęściej w tym miejscu.
Stajemy z tyłu oparcia i rozchylamy całe te ramiona zdejmując z trzpienia tj tam gdzie była zapinka. W ten sposób mamy oddzielone oparcie od siedziska.

No to teraz zabieramy się za oparcie – należy odkrzywić widoczne tu na zdjęciach 4 ząbki odpiąć z ząbków najpierw tylny materiał, następnie przedni oraz 2 druty które dociskają środek tapicerki siedziska tak aby był właściwy profil.

Obrazek

Po tym mamy możliwość montażu maty – ja dla zdjęć zdjąłem całą tapicerkę ale nie ma takiej potrzeby

Obrazek

Na zdjęciu widać że jest miejsce albo powinno być – otwór na przepchnięcie przewodu – jak nie ma nożykiem zrobić otworek – maty niczym nie przypinałem – tapicerka dociśnie.

Obrazek

Składamy oparcie do kupy w odwrotnej kolejności pamiętając że kabelek musi wyjść z jednego boku obok tego metalu co idzie maskownica plastikowa.
Teraz bierzemy się za siedzisko.
Odwracamy do góry nogami i od tylnej strony siedziska podważamy tapicerkę tak jak na zdjęciu.

Obrazek

Następnie odpinamy zapięte przy nogach druty napinające dół tapicerki.

Obrazek

Są po obu stronach.
Następnie odchylamy na środku ząbki-haczyki mocujące dół tapicerki.


Obrazek

Oddzielamy siedzisko tj część metalową od gąbki z tapicerką.

Obrazek

Teraz musimy oddzielić tapicerkę od gąbki – zapięta jest 3 drutami wywiniętymi na koncach – ja to odpinam naciekając ku sobie dwa przeciwległe boki gąbki i odczepiam haczyki.

Obrazek

Obrazek

Teraz mamy gąbkę przygotowaną do montażu maty tylko na tylnej części gąbki na środku trzeba zrobić nacięcie na kabel a następnie zamontować matę.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Teraz składamy tapicerkę zapinając haczyki na drucikach, itd.. Montujemy oparcie z siedziskiem i przeprowadzamy przewody pod spód. Jeśli mamy matę oryginalną z golfa mk3 to tak to pod spodem powinno wyglądać.

Obrazek

teraz posłużę się schematami żeby każdy mógł pokombinować jak podpiąć nieoryginalną matę. Dlaczego bo ilość przewodów się zgadza – kolorystyka jest inna ale sposób podłączenia taki sam. Oraz NIE MÓJ schemat ideowy – nie mam zgody właściciela ale uważam że właściciel będzie zadowolony jeśli zobaczy że jego schemat przynosi pożytek – nie mam zgody bo nie wiem czyj jest.

Obrazek

Obrazek
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



RFS89TST
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 351
Rejestracja: sob sty 29, 2011 08:52
Lokalizacja: miasto

Montarz mat podgrzewania foteli na przykładzie mk3

Post autor: RFS89TST » pt paź 28, 2011 21:44

Bardzo przydatny temat :bigok:



Awatar użytkownika
MK2_DZA
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 230
Rejestracja: ndz sty 05, 2014 22:00
Lokalizacja: DZA/DDZ

Montarz mat podgrzewania foteli na przykładzie mk3

Post autor: MK2_DZA » pn cze 16, 2014 20:47

Czesc. Mam pytanie. Mam grzane fotele w mk3 i tak. Jeden fotel dziala ale tylko oparcie. Patrze pod fotel a tam instalacja dziwnie porobiona. Z foteli wychodzi jedna kostka na 6 pinow, lecz z podlogi wychodza tylko 3 kable pytanie jak to podlaczyc żeby grzaly siedziska i oparcia?

I dlaczego jak walczyłem podgrzewanie na 1 lub 5 poziom caly czas grzaly na Full a przecież na 1 powinny bardzo lekko grzać


Moje MK3 - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=534603
Moje MK2 -
ETKA ONLINE!
http://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1
KLIKAMY "CarProg2", WYBIERAMY AUTO I DALEJ JUŻ Z GÓRKI ;-)

Awatar użytkownika
toudi
Forum Master
Forum Master
Posty: 1490
Rejestracja: śr lut 02, 2005 09:28
Lokalizacja: dabrowa gornicza
Kontakt:

Re: Montarz mat podgrzewania foteli na przykładzie mk3

Post autor: toudi » ndz cze 21, 2015 19:56

Odgrzeje temat.Na jakiej zasadzie grzeja te fotele?? Mam wszystko ori ale oparcie grzeje mocno a pupa to tak licho nie wazne czy na 1 czy na 5.Mam dziwne wrazenie ze regulacja nie chodzi


[img]http://picasaweb.google.com/malecsc/Plaza#5541992316378824242[/img]

Awatar użytkownika
machul333
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: ndz lip 20, 2014 10:36

Montarz mat podgrzewania foteli na przykładzie mk3

Post autor: machul333 » śr cze 24, 2015 15:09

U mnie też oparcie grzeje mocno a dół słabo , mam 4 podgrzewane fotele w golfie iii i każdy grzeje tak samo.



Awatar użytkownika
toudi
Forum Master
Forum Master
Posty: 1490
Rejestracja: śr lut 02, 2005 09:28
Lokalizacja: dabrowa gornicza
Kontakt:

Montarz mat podgrzewania foteli na przykładzie mk3

Post autor: toudi » pt cze 26, 2015 14:17

a regulacja jak grzeje?? Dół pewnie zawsze grzeje tak samo tylko oparcie jest regulowane


[img]http://picasaweb.google.com/malecsc/Plaza#5541992316378824242[/img]

Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5932
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Montaż mat podgrzewania foteli na przykładzie mk3

Post autor: grg474 » sob cze 27, 2015 19:52

machul333 pisze:U mnie też oparcie grzeje mocno a dół słabo , mam 4 podgrzewane fotele w golfie iii i każdy grzeje tak samo.
więc tak - siedzisko ma czujnik nagrzania a oparcie nie. Czujnik nagrzania steruje mocą grzania. Jeśli mata siedziska nie grzeje lub grzeje słabo to cały czas podawane napięcie żeby zagrzać do nastawu, ponieważ oparcie w tym czasie grzeje lepiej to dlatego parzy. Przyczyny szukajcie w macie siedziska lub w samym czujniku nagrzania maty - dodam że albo jest pastylka albo drut oporowy.


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
machul333
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: ndz lip 20, 2014 10:36

Montaż mat podgrzewania foteli na przykładzie mk3

Post autor: machul333 » sob cze 27, 2015 21:43

Mylisz się, czujnik temperatury jest w siedzisku , ale spójrz na schematy , rozbieralem te fotele i wiem jak podgrzewanie jest zrobione .
Maty są łączone szeregowo więc regulacja działa na obie na raz , w 3 samochodach w których robiłem grzane fotele działają tak samo.
Robiłem to w golfie iii z przodu i z tyłu i w 2 passatach b4 ,w każdym siedzisko grzało słabiej od oparcia więc musi tak być fabrycznie.
Siedzisko ma za to o dużo wiecej drutu przy tej samej oporności co oporcie i dlatego pewnie grzeje słabiej.



laciek20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: sob gru 12, 2015 14:03

Montaż mat podgrzewania foteli na przykładzie mk3

Post autor: laciek20 » pn sty 16, 2017 21:20

witam, odgrzeję temat i od razu was spytam gdzie mogę szukać kostki z wiązką do podgrzewania foteli w moim GIII od samochodu, ta od siedzenia wisi sobie pod nim a mam problem ze znalezieniem tej od auta?
z góry dzięki za pomoc!



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości