Cała elektryka

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Strusiu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pn cze 01, 2015 17:33
Lokalizacja: Kielce

Cała elektryka

Post autor: Strusiu » wt cze 16, 2015 22:45

Siema, dziś jechałem moim mk2 i zaczęła mi świecić kontrolka od aku zgasiłem odpalam i po problemie, za jakiś czas znów zapaliła się ale jak na luzie dodałem gazu zgasła gdy silnik spadł na niższe obroty znów się zapalała następnie brakło świateł radio się nie załączało itp, silnik zaczął przerywać ale jakoś pod blok dojechałem silnik zgasł nie było już świateł itp a za 5 min nagle światła są ale zero reakcji ze strony rozrusznika, zastanawiam się czy to może masa która idzie od aku do budy ? nie sprawdzałem tego bo dziś już nie mam czasu ale czy mogło być coś jeszcze sprawdzę jutro jak podpowiecie.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Cała elektryka

Post autor: Qto » wt cze 16, 2015 22:55

Strusiu pisze:zastanawiam się czy to może masa która idzie od aku do budy ?
to może sprawdź zamiast zastanawiać się...



Strusiu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pn cze 01, 2015 17:33
Lokalizacja: Kielce

Cała elektryka

Post autor: Strusiu » wt cze 16, 2015 23:04

Napisałem że nie mam dziś czasu... wiec napisałem tu bo mechanikiem nie jestem i mogę wgl nie mieć racji a na forum może mógł ktoś mieć już taki sam problem
I odrazu uprzedzę w opcji "szukaj" nie znalazłem podobnego problemu.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Cała elektryka

Post autor: Qto » wt cze 16, 2015 23:06

no ok... to posprawdzaj, wyczyść...klemy, masy



Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

Cała elektryka

Post autor: Toshiba » śr cze 17, 2015 11:54

Sprawdź naciąg paska i kable dochodzące do alternatora. Raczej ewidentny brak ładowania. Do sprawdzenia jeszcze regulator napięcia (szczotki) alternatora. Masa musi być porządna. Sprawdź jej połączenie.



Awatar użytkownika
Radzio0018
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 492
Rejestracja: ndz maja 29, 2011 12:18
Lokalizacja: Kęty

Cała elektryka

Post autor: Radzio0018 » śr cze 17, 2015 16:07

Miałem podobnie jeżeli chodzi o kontrolkę akumulatora w liczniku. Pomogła wymiana paska na alternatorze chociaż początkowo uważałem alternator za winowajcę. Co do reszty, masa do czyszczenia przy aku i możesz profilaktycznie sprawdzić też tą obok skrzynki bezpieczników.



Strusiu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pn cze 01, 2015 17:33
Lokalizacja: Kielce

Cała elektryka

Post autor: Strusiu » śr cze 17, 2015 17:18

A wiec wyczyściłem masę która jest przy aku a dalej idzie do skrzyni, u Was też są dwie ? rozrusznik zaczął reagować, kablami rozruchowymi pociągniętymi od Reno odpalił ale na małych obrotach świeci kontrolka aku a na troszeczkę większych gaśnie, pasek ok, więc sprawdzę jeszcze kable, szczotki i jak się uda ładowanie i dam znać, jak na razie to dzięki za pomoc ;)



vLuKaSv
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob cze 06, 2015 23:21
Lokalizacja: Nürnberg Niemcy

Cała elektryka

Post autor: vLuKaSv » śr cze 17, 2015 19:06

Wygląda na zużyte szczotki (lub podwieszone) regulatora napięcia ewentualnie zużycie komutatora w alternatorze. Gdy wyjmiesz regulator wyczyść profilaktycznie styk który wystaje od płytki diodowej - tylko na odłączonym akumulatorze to zrób !!!
Będziesz mieć dostęp do dwóch pierścieni (komutatora) sprawdź oporność - powinno być około 4 Ohm.



Strusiu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pn cze 01, 2015 17:33
Lokalizacja: Kielce

Cała elektryka

Post autor: Strusiu » śr cze 17, 2015 20:59

Naładowałem aku odpaliłem i świeci dalej (wiedziałem że tak będzie) ale podniosłem maskę i z alternatora słychać takie wycie, tarcie więc to chyba szczotki, łożyska coś z tego nie rozbierałem mam fajny warsztat który reanimuje alternatory i rozruszniki za grosze oddam tam raczej, bo boję się że zrobię coś i jeszcze gorzej będzie



vLuKaSv
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob cze 06, 2015 23:21
Lokalizacja: Nürnberg Niemcy

Cała elektryka

Post autor: vLuKaSv » śr cze 17, 2015 21:09

Łożyska wyją bez ściągacza nie zrobisz, z tego co piszesz twój alternator wymaga regeneracji.



Strusiu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pn cze 01, 2015 17:33
Lokalizacja: Kielce

Cała elektryka

Post autor: Strusiu » śr cze 17, 2015 23:37

No właśnie tak zrobię jutro może uda mi się dojechać do warsztatu ;) dzięki wszystkim za pomoc ;)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 33 gości