Program Golf 7 R

Forum entuzjastów Golfa R, R32

Moderatorzy: G0 Karcio, zlos, VIP

mario q.
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 357
Rejestracja: czw wrz 18, 2014 22:07
Lokalizacja: Wwa
Kontakt:

Program Golf 7 R

Post autor: mario q. » czw maja 07, 2015 18:59

Masters


Można powiedzieć R400 na giftach! :)

Awatar użytkownika
korzen88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 637
Rejestracja: pn sie 10, 2009 11:49
Lokalizacja: Szczecin

Re: Program Golf 7 R

Post autor: korzen88 » czw maja 07, 2015 23:05

myszu pisze:No proszę, to masz lepszy sprzęt ;)
U nas tylko 2 czujniki doładowania.
henake pisze: Loba cos rzezbi z nowym turbo, moim zdaniem moc bedzie ok 450ps
Przy grzebaniu w turbo koszty będą kosmiczne
Bez przesady z tymi kosztami. Całego turbo nie da się wymienić na razie.


Golf mk2>Mk4>GTI5>GTI7

mw1978
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: czw sty 01, 2015 23:04

Program Golf 7 R

Post autor: mw1978 » pt maja 08, 2015 01:07

Panowie czy ktos na boxie robił skan ECU i szukał błędów? boje sie ze po demontażu Boxa beda błędy o których nie bede wiedział a podczas serwisu miły pan z ASO zacznie robic problemy. Moze ktos skanowak ECU i czyścił bledy?



myszu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: pn cze 23, 2014 17:20

Program Golf 7 R

Post autor: myszu » pt maja 08, 2015 02:24

Mi w ręce na chwile wpadł jakiś skaner diagnostyczny i widziałem że trochę błędów w ECU było, ale nic nie kasowałem. Przed serwisem box był wyciągnięty, ale błędy również nie kasowane. W serwisie nawet słowem nie wspomnieli o błędach. Przykra wiadomość do ludzi ze zmienionym softem. Na przeglądzie podłączany jest komputer diagnostyczny, który działa online, jeśli ktoś ma remap to antypirat od razu wykryje zmianę oprogramowania i z automatu pośle informację do producenta o zmianie oprogramowania, który również z automatu zerwie gwarancję.



mw1978
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: czw sty 01, 2015 23:04

Program Golf 7 R

Post autor: mw1978 » pt maja 08, 2015 07:59

Dzieki Myszu za odpowiedz.

Takie info rozsyłają poczta wew w UK po serwisach VAG


Posted 05 March 2015 - 10:18 PM
Guys,

This Has just been posted on Audi desktop today.

Protect your business by identifying chip-tuned vehicles

05 March 2015

Updated - Make sure your service advisors and technicians check for modifications

AU0173-12
Feedback from DISS reports indicates that our networks are seeing more vehicles that have had non-approved power-enhancing modifications made to them by customers (often called ‘chip tuning’).

Make sure your service advisors and technicians check for modifications before starting any work or repairs.

Warranty policy

The warranty policy guide states that vehicle modifications are not condoned and may result in the vehicle’s warranty on parts related to these enhancements being compromised or revoked.

Section one of the warranty policy guide states:

Our products are sometimes subjected to modifications by their owners. When assessing a warranty claim, it must be carefully ascertained whether, from the technical viewpoint, a connection exists between the modification and the damage. For example, a claim regarding the paintwork cannot be rejected because the vehicle concerned has been fitted with a more powerful engine.


Warranty code indicates if vehicle has been modified

The Group Factories have programmed their service systems to indicate if a vehicle has been tuned or modified. Warranty code ‘TD1’ will appear against the vehicle if it has been modified.

This code is identified whenever a request is sent to the software version management database from the vehicle, encrypted data from the engine ECU is sent in with the request which can be used to determine if the engine control unit mapping has been modified – TD1 is displayed in the Elsa system within 10 seconds.

When you should check for this code

When booking a service: We recommend service advisors check for code TD1 in ElsaPro when booking vehicles in for services (part of the Service Core Process) so your business does not submit warranty or goodwill claims that are later rejected.

Before starting any repairs: We recommend that, when the vehicle is connected to diagnostic equipment, the technician also checks ElsaPro for this code before carrying out any repairs, in case the code hasn’t been identified by the service reception.

To do this, you can:

Complete initial GFF with online connection established. Check the software level online via the specified/actual comparison function to identify possible engine chip tuning (TD1) and make sure the online auto upload correctly concludes
The service systems are updated within 10 seconds of the VAS machine communicating with the Factory servers, so there will be a short delay in the checking process.

What to do if the code appears against a vehicle

If code TD1 appears in the vehicle’s records, you must ask the customer what modifications have been made to the vehicle. You should also warn the customer that any repairs required might not be covered by the manufacturer if the diagnosed defect is related to the modification.

How to use service systems to check for code TD1

Guided fault finding (GFF) – checking vehicle software:


Specified/actual comparison
Problem-related update
Code for vehicle modification
You only need to check current software for the TD1 code to log, if applicable.


How to identify code TD1 in ElsaPro:


How to identify the TD1 code in SAGA/2:


How to identify the TD1 code in DISS:


Q&A

Q. The TD1 code is displayed, but the customer says that no performance enhancements have been made to his/her vehicle. How can you check what has been modified?
A. Only the manufacturer can check if the car has been modified. To do this, the control unit would have to be removed and sent to the manufacturer for testing. This process could take several weeks, and the customer would be charged for the cost of the testing. This cost could not be claimed under warranty or as goodwill.

Q. Can the TD1 code be reversed?
A. Yes. If an approved software update is detected and applied during the diagnosis process, the TD1 code will be removed from our service systems.

Q. If the vehicle has not been online to the SVM database before but an online log has been sent, will this be enough to initiate the TD1 code?
A. No. The encrypted data can only be sent to SVM using the process stated above. The online diagnostic protocol is not part of this identification process.

Q. Is the TD1 code sent to the 5051 tester?
A. No. Currently, there is no message on the diagnostic machine to indicate that the ECU mapping has been altered. It must be checked as stated in the bulletin (Elsa/SAGA2).

Q. Will the data be sent as part of an online key adaption, or other immobiliser work, related to the engine ECU?
A. No. The FAZIT database for online immobiliser adaption has no affect on this process. Only the software version management database can decrypt the data sent by the ECU.



I don't want to spark off a debate about maps vs tuning boxes, as like many others I am sick to death of the subject, I just thought this bulletin contained a lot of good information and should be shared. Interesting to know that TD1 can be reversed.

But just a heads up, as of today they are really cracking down on this.

I presume VW dealers also recieved the same bulletin.



myszu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: pn cze 23, 2014 17:20

Program Golf 7 R

Post autor: myszu » pt maja 08, 2015 14:57

W tej informacji piszą, że pracownik ma sprawdzać, a w moim ASO mówią, ze komputery teraz mają podłaczone do sieci i przy podłączeniu kompa on sam automatycznie sprawdza czy jest faryczne oprogramowanie. Jeśli nie to niestety komp automatycznie wysyla informacje do producenta, o tym ze bylo cos grzebane i niestety producent anuluje gwarancje.
Wystarczy, ze na przegladzie samochod nie bedzie podlaczony do komputera :hmm:



Awatar użytkownika
Pawel-7r
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: pn wrz 15, 2014 06:38
Kontakt:

Program Golf 7 R

Post autor: Pawel-7r » pt maja 08, 2015 21:46

Dzis spontan..
Dzejkobbb - mk7 R stage 2 (bmc, Mgmotorsport race,wagner, soft) - solo
Pawel-7r - mk7 R stage 0,5+ (vwr r600, box) - ja + MatthewG

Obrazek
Zaraz wgram filmiki pojedynku bo myślę, że duzo osob ciekawi jaka różnica:)
Ostatnio zmieniony pt maja 08, 2015 22:03 przez Pawel-7r, łącznie zmieniany 1 raz.


https://www.facebook.com/Golfr500/" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Pawel-7r
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: pn wrz 15, 2014 06:38
Kontakt:

Program Golf 7 R

Post autor: Pawel-7r » pt maja 08, 2015 21:58



https://www.facebook.com/Golfr500/" onclick="window.open(this.href);return false;

henake
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 283
Rejestracja: śr sty 04, 2012 20:33
Auto: Rs3

Program Golf 7 R

Post autor: henake » pt maja 08, 2015 22:09

Film piersza liga, ost 2sek cos widac:)

Szarak jaka moca dysponuje?


Rs3 650+

Awatar użytkownika
Pawel-7r
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: pn wrz 15, 2014 06:38
Kontakt:

Program Golf 7 R

Post autor: Pawel-7r » pt maja 08, 2015 22:15

Wpisałem operatora heh :)
Według wykresu prawie 390, moim zdaniem dolot go blokuje..


https://www.facebook.com/Golfr500/" onclick="window.open(this.href);return false;

Norbit100
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 121
Rejestracja: czw gru 19, 2013 23:42
Lokalizacja: Olchowa london Hackney

Program Golf 7 R

Post autor: Norbit100 » pt maja 08, 2015 22:49

Jest moc :pub:



Awatar użytkownika
korzen88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 637
Rejestracja: pn sie 10, 2009 11:49
Lokalizacja: Szczecin

Re: Program Golf 7 R

Post autor: korzen88 » pt maja 08, 2015 23:10

Pawel-7r pisze:Dzis spontan..
Dzejkobbb - mk7 R stage 2 (bmc, Mgmotorsport race,wagner, soft) - solo
Pawel-7r - mk7 R stage 0,5+ (vwr r600, box) - ja + MatthewG
Matiego trzeba było zostawić na poboczu to by szły łeb w łeb :helm:
Jak wydech MG się spisuje z tym głośniczkiem, odłączyli go? Nie jest za głośno? Check nie wyskakuje?
Ostatnio zmieniony sob maja 09, 2015 18:52 przez korzen88, łącznie zmieniany 1 raz.


Golf mk2>Mk4>GTI5>GTI7

Awatar użytkownika
MatthewG
VW Baron
VW Baron
Posty: 3091
Rejestracja: pn cze 07, 2010 15:25
Lokalizacja: Polska

Program Golf 7 R

Post autor: MatthewG » pt maja 08, 2015 23:40

Wyszło jak wyszło, zmęczony po całym tygodniu byłem :jezor: W przyszły weekend mają nakręcić coś bardziej profi z nowymi modami i jeszcze jednym autem dla porównania. Jak im się to uda to będzie najlepszy filmik pokazujący różnice w mocy poszczególnych stage'y.


2015 - ... Mocy przybywaj?
2010 - 2014 Golf .:R20

krz_p
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 213
Rejestracja: czw mar 01, 2007 15:00
Lokalizacja: P-ń

Re: Program Golf 7 R

Post autor: krz_p » sob maja 09, 2015 18:28

myszu pisze: Przykra wiadomość do ludzi ze zmienionym softem. Na przeglądzie podłączany jest komputer diagnostyczny, który działa online, jeśli ktoś ma remap to antypirat od razu wykryje zmianę oprogramowania i z automatu pośle informację do producenta o zmianie oprogramowania, który również z automatu zerwie gwarancję.
hmm, przez 8 lat serwisowania w ASO tylko raz się podłączyli online, jak przy programowaniu tempomatu wysypali soft silnika :)
tak to te ich kompy nie były połączone z netem

aaaa, no i na jesieni przy wymianie akumulatora sami się pytali czy w aucie jest program, bo może się niby wysypać po odłączeniu akumulatora, tacy tam specjaliści pracują



ODPOWIEDZ

Wróć do „Golf R”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości