MK2 swap AAZ problem z kółkiem wspomagania

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

noreq89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz cze 17, 2012 10:20

MK2 swap AAZ problem z kółkiem wspomagania

Post autor: noreq89 » wt gru 09, 2014 13:39

Witam.
Jestem w trakcie zmiany silnika w golfie mk2 z passata b3 1.9 td i jest problem z zmieszczeniem silnika. Otóż kółko napędzające pompę wspomagania czepia o podłużnice. Macie jakieś pomysły?
Sanki mam od mk3 vr6 wahacze zaciski ogólnie cały przód. Przednia poduszka passat b3 tylne vr6 łapa silnika zmieniona od vr6. Co można zrobić żeby zmieścić te kółka. Chciałbym zachować możliwość podpięcia wspomagania gdyż siedzi już maglownica z wspomaganiem. A wiadomo bez tego kółka było by dobrze.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14608
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

MK2 swap AAZ problem z kółkiem wspomagania

Post autor: Michał_1977 » wt gru 09, 2014 13:50

noreq89 pisze:Macie jakieś pomysły?
Też miałem takiego problema i założyłem mniejsze od jakiejś benzyny z mk3.
Ono co prawda było troche za płytkie,więc musiałem zastosować dystans między jednym a drugim kołem.Teraz nic nie trze i wspoma hula jak talala :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

noreq89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz cze 17, 2012 10:20

MK2 swap AAZ problem z kółkiem wspomagania

Post autor: noreq89 » śr gru 10, 2014 08:25

Zamówiłem od mk3 2.0 8v mam nadzieję że będzie dobre, gdzieś wyczytałem ze będzie pasować.
Mam jeszcze wrażenie że prawa poduszka skrzyni biegów jest za niska, czy to możliwe? Po zdjęciu koła pasowego silnik opuściłem i wygląda jakby był przechylony w prawo.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14608
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

MK2 swap AAZ problem z kółkiem wspomagania

Post autor: Michał_1977 » czw gru 11, 2014 12:08

noreq89 pisze:Mam jeszcze wrażenie że prawa poduszka skrzyni biegów jest za niska
Może się wylała,bo tam powinna być olejowa.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

noreq89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz cze 17, 2012 10:20

MK2 swap AAZ problem z kółkiem wspomagania

Post autor: noreq89 » ndz gru 14, 2014 12:25

No to muszę jeszcze poduszkę tą sprawdzić. Co do kółka to jest znowu problem. Zamówiłem od golfa mk3 2.0 8v lecz te które przyszło jest za bardzo wystające i nie zgrywa się z pompą wspomagania i alternatorem. Czy ktoś się orientuje czy była różnica w kółkach między 8v a 16v?



noreq89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz cze 17, 2012 10:20

MK2 swap AAZ problem z kółkiem wspomagania

Post autor: noreq89 » ndz gru 14, 2014 14:40

A czy jest możliwość rozdzielenia tych kółek? tzn tego napędzającego alternator i pompę wspomagania?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14608
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

MK2 swap AAZ problem z kółkiem wspomagania

Post autor: Michał_1977 » ndz gru 14, 2014 16:57

noreq89 pisze: czy jest możliwość rozdzielenia tych kółek?
Oczywiście że tak,tylko zazwyczaj są tak zapieczone w utlenionym amelinium dużego koła i zabłocone,że bez ostukania dookoła i bez breszki nie obejdzie się.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

noreq89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz cze 17, 2012 10:20

Re: MK2 swap AAZ problem z kółkiem wspomagania

Post autor: noreq89 » ndz gru 14, 2014 17:58

Dzięki wielkie za odpowiedź. Jutro spróbuje z dwóch zestawów złożyć jeden, ciekawe czy te kółko napędzające pompę wspomagania od benzyny zastąpi oryginalne z silnika aaz. A masz może pomysł jak sprawdzić tą poduszkę od skrzyni zaznaczoną na zdjęciu?Obrazek



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14608
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

MK2 swap AAZ problem z kółkiem wspomagania

Post autor: Michał_1977 » pn gru 15, 2014 22:25

noreq89 pisze:jak sprawdzić tą poduszkę od skrzyni zaznaczoną na zdjęciu?
Ręczny i 1 lub wsteczny (nie pamiętam) bieg i popuszczasz pulsacyjnie sprzęgło.Druga osoba obserwuje jak poducha się zachowuje.Jeśli łapa będzie się dużo przemieszczała góra-dół,to trzeba zmienić.Jej ruch nie powinien być duży.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

noreq89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz cze 17, 2012 10:20

Re: MK2 swap AAZ problem z kółkiem wspomagania

Post autor: noreq89 » wt gru 16, 2014 17:10

Dzięki wielkie za odpowiedź.
Do sprawdzenia jeszcze poczeka trochę bo odpalam w sobotę.
A co do kółka to z tego co wyczytałem można zrobić tak: kupić kółko napędzające alternator od sdi, numer części 028105243T oraz kółka od benzyny, napędzającego pompę wspomagania z silnika 2.0 z golfa III. Zestaw taki idealnie się zgrywa. Ja u siebie wsadziłem kółko z benzyny do oryginalnego kółka aaz to brakowało do całkowitego wsadzenia ok 4mm, na szczęście znalazłem jakieś inne kółko tego typu nawet nie wiem od czego, prawdopodobnie od jakiejś benzyny VW i miało głębsze osadzenie. Musiałem tylko dać podkładkę pod kółko pompy wspomagania bo się nie zgrywało jakieś te 4 mm. Jak będę regenerował pompę wspomagania to zamówię te kółko od sdi oraz z benzyny 2.0 i wywalę podkładkę z pompy.



noreq89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz cze 17, 2012 10:20

Re: MK2 swap AAZ problem z kółkiem wspomagania

Post autor: noreq89 » pt gru 26, 2014 19:20

Ogólnie golf działa ale mam pewien problem z licznikiem. Wstawiłem licznik od golfa mk3 i jest problem z jego działaniem, mianowicie wiązka przewodów zgadza się i wszystko jest niby tak jak powinno lecz gdy przekręcam zapłon to licznik gaśnie, lampki informacyjne działają, obrotomierz i prędkościomierz już nie, a jak wyłączam to się zapala i kasuje się przy tym stan kilometrów i zegarek. Dodatkowo zauważyłem że jak wyjmuje bezpiecznik 21 to licznik gaśnie przy wyłączonym zapłonie. Tylko według opisów skrzynek bezpieczników w passacie b3 i pinów licznika nie wiem czemu tak się dzieje gdyż wszystkie przewody są połączone prawidłowo. Ma ktoś jakieś pomysły?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14608
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

MK2 swap AAZ problem z kółkiem wspomagania

Post autor: Michał_1977 » pt gru 26, 2014 23:16

noreq89 pisze: wszystko jest niby tak jak powinno lecz gdy przekręcam zapłon to licznik gaśnie, lampki informacyjne działają, obrotomierz i prędkościomierz już nie, a jak wyłączam to się zapala i kasuje się przy tym stan kilometrów i zegarek. Dodatkowo zauważyłem że jak wyjmuje bezpiecznik 21 to licznik gaśnie przy wyłączonym zapłonie.
Bo kostka w instalacji mk2 niby jest taka sama i pasuje do licznika z mk3,ale nie wszystkie piny są tak samo i trzeba coś pozamieniać.
Jest gdzieś porada,jak znajdę,to podrzucę :bajer:
EDIT:
Taki temacik znalazłem viewtopic.php?f=14&t=1822" onclick="window.open(this.href);return false;
Poczytaj (ja nie czytałem) i może cusik znajdziesz,a jak nie,to pytaj w nim.
W razie W,możesz użyć szukajki na dole strony i poszukać podobnych tematów :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

noreq89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz cze 17, 2012 10:20

Re: MK2 swap AAZ problem z kółkiem wspomagania

Post autor: noreq89 » ndz gru 28, 2014 01:22

Dzięki wielkie za odpowiedź ale na szczęście sobie poradziłem. Otóż miałem kabel od passata b3 do licznika z golfa 3 i mimo że licznik był od golfa bez mfa to do pinu 5 trzeba doprowadzić masę. Ja myślałem że skoro nie mam mfa to piny 4,5,6 mogą być wolne ale wystarczyło jedynie dać na 5 pin masę i licznik działa jak trzeba.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości