"1.9 TD TwinPump"???!

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
pablo176
Klekot
Klekot
Posty: 68
Rejestracja: ndz lut 09, 2014 14:40
Lokalizacja: Leżajsk,

"1.9 TD TwinPump"???!

Post autor: pablo176 » sob maja 03, 2014 17:00

Siemka,
zaglądam już po raz kolejny do tego filmiku :popcorn: ==>http://www.youtube.com/watch?v=ha6JwTY7RJY
i nie mogę szczaić na czym to polega,a na wszystko co "twim" mam fioła :D
Więc tak wiadomo,że jest to aaz i z dwoma pompami wtryskowymi,ale jaka jest rola drugiej pompy i jak jest podłączona?
Czyżby wyjscia z sekcji były podłączone razem-czyli jeden wtrysk dostaje "dawkę" z dwóch pomp jednocześnie? Rekordów na tym nie bije ale "coś" to bohaterowi filmu dało...
Czy jest to zastąpienie większej pompy?



Pozor12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: wt lis 05, 2013 18:16

"1.9 TD TwinPump"???!

Post autor: Pozor12 » sob maja 03, 2014 19:46

mój ty boże , co za dziwadło , ciekawi mnie tylko jak to jest podłączone do wtryskiwaczy i o co w tym chodzi. 2 pytanie ciekawe co trzeba zrobić żeby silnik to wytrzymał bo na bank osprzęt z tdi tu nic nie da



Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

"1.9 TD TwinPump"???!

Post autor: EnejVW » sob maja 03, 2014 20:33

no rzeczywiście ciekawy wynalazek, ale po filmikach widać że jakąś tam moc ma, może gościu też nie mógł ogarnąć tego żeby auto jechało dobrze dołem jak i górą, i w końcu założył dwie pompy :helm:



Awatar użytkownika
pablo176
Klekot
Klekot
Posty: 68
Rejestracja: ndz lut 09, 2014 14:40
Lokalizacja: Leżajsk,

"1.9 TD TwinPump"???!

Post autor: pablo176 » sob maja 03, 2014 21:00

Rozpatrując głębiej zastosowanie dwóch pomp dochodzę do wniosku,że jest to zastąpienie dużej pompy wtryskowej(czyli łopatologicznie pompa z tłoczkiem 8mm i druga z 8mm=wydajność tłokorozdzielacza 16mm).
Gdyby przykładowo zastosować dwie pompy wtryskowe o podobnych co do konstrukcji silnika parametrach(czyli do wtrysku pośredniego,mające podobne fale,i skoki tłokorozdzielaczy ) i połączyć poszczególne wyjścia z sekcji równolegle i do wtrysku(przykł. wyjścia 1-wsze z pompy połączone ze sobą i z wtryskiwaczem)
i zastosować pompy z tlokorozdz. 10mm i 8mm, 10mm ustawić aby na niższej partii obrotów była opóźniona,dawała małą dawkę a na wyższych dużą w zależności od doładowania, drugą zaś (8mm) ustawić jako lekko przyspieszoną wględem drugiej a następnie przyspieszały równo-można by było w ten sposób uzyskać przedwtrysk na niższych obrotach z dużą dawką i dużą dawkę na wysokich,tylko,że to tylko w wyobraźni,to niemożliwe ze wględu na odchyłki każdej pompy,gdyż nie dało by się uzyskać i dostroić takich samych stanów pracy poszczególnych pomp...

Ale gdyby dwie pompy 10mm i 8mm,połączyć tak jak wyżej i korpusy obu pomp połączyć przewodem,ustawić zaworki ciśnieniowe na te same wartości albo połączyć ciśnieniowo cylinderki przestawiacza kąta wtrysku obu pomp,ustawić naprężenia sprężyn obu przestawiaczy na takie same i byłaby pompa o wydajności teoretycznie takiej jak z tlokorozdz.18mm, można by było zwiększyć ciśnienie na wtryskach :-) Tak przynajmniej ja sobię to wyobrażam :D



Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

"1.9 TD TwinPump"???!

Post autor: EnejVW » sob maja 03, 2014 21:30

ja bym od razu dał dwie 12mm, jedną z bardzo agresywną falą taką od tdi, podbić w niej ciśnienie, i ustawić wczesny kąt wtrysku, a drugą z falą np de609 na której TD kręci się jak wściekłe i opóźnić kąt wtrysku, dawki na maks do tego jakieś "quattro-turbo" i można topić tłoki :helm:



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: "1.9 TD TwinPump"???!

Post autor: spawacz » wt maja 06, 2014 08:18

Lopatologicznie kolego kucu to trzeba podstawy matmy znac bo: pi x r2=pole czyli 3.14x4(2)=50.24 x2- bo 2 pompy masz 100.5 , a teraz pompa 12 i wychodzi 114 i czyli 2x8 w tym przypadku daje roszke wiecej jak tloczek pojedynka 11 =(95.5) - glupota!!!


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Awatar użytkownika
Bajer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 16:12
Lokalizacja: Gdynia/Sopot/Gdańsk
Kontakt:

"1.9 TD TwinPump"???!

Post autor: Bajer » wt maja 06, 2014 22:45

Ja tam widze tez 8 wtryskow. 4 wkrecane jak w aaz-ecie i 4 od tdi-ka.


VW Klub Polska #203

Obrazek
Obrazek

Pozor12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: wt lis 05, 2013 18:16

"1.9 TD TwinPump"???!

Post autor: Pozor12 » czw maja 08, 2014 11:12

faktycznie 8 wtrysków i ma to teraz sens :hmm: Ale przeraża mnie ogrom pracy jak gościu wykonał przy budowie takiej głowicy i całego układu .



Awatar użytkownika
pablo176
Klekot
Klekot
Posty: 68
Rejestracja: ndz lut 09, 2014 14:40
Lokalizacja: Leżajsk,

"1.9 TD TwinPump"???!

Post autor: pablo176 » czw maja 08, 2014 20:07

spawacz racja bzdurę walnąłem,że aż wstyd :rozpacz: nawet z łopatologią mam problemy ale to z podniety :grin: a tak jeszcze dodając to licząc objętościowo to też porażka by była,gdyż jeszcze skokiem fali się różnią a ori vw 8mm ma bardzo mały w porównaniu np do głow."10mm tdi" więc w takim przypadku nawet 11-tce nie dorówna :-)
A gdzie wy widzicie te podwójne wtryski.... :shock:



arwam

"1.9 TD TwinPump"???!

Post autor: arwam » czw maja 08, 2014 22:13

głowica TDI.
jedne wtryski to zwykłe od TDI a drugie sąwsadzone w odpowiednio przygotowane miejsca po świecach żarowych.

auto parę lat temu trzaskało regularne 13-tki na 1/4mili, więc moc około 220-240KM

jedna z pomp pochodzi z jakiejś toyoty lub mitsubishi na licencji boscha z tłoczkiem 11mm.
sporo części pasuje do pomp Boscha



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości