Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9196
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: wesol » sob sie 13, 2011 19:04

Moge zmierzyc ale powiem ze to bedzie nieco lipne porownanie. Naprawde niewiele trzeba zeby juz bylo kolo do wyrzucenia.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Misza1122
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt lut 02, 2010 12:49
Lokalizacja: Terespol
Kontakt:

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: Misza1122 » ndz sie 14, 2011 02:27

Na jakiej podstawie to opierasz? Byłbym bardzo wdzięczny za zmierzenie. Mimo wszystko wnioskuje, że po minimalnym wytarciu koła i tarczy za sprawą działania siły tarcza z jaką wzajemnie oddziałują już te wszystkie elementy dyskwalifikuje... Trochę mnie to smuci i lekko też dziwi



Awatar użytkownika
krzysiek1aa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: pn maja 25, 2009 16:03
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: krzysiek1aa » ndz sie 14, 2011 09:09

Hey mam koło z ALH sprawne 100% moze na jakies fotce koła zrobisz kresko odkąd dokąt mam to zmierzyć.
Ps. jeśli ktoś potrzeboje koło 2 masowe to sprzedam, umnie załozyłem 1 mas z powodu modyfikacji :D


1z 1.9 tdi
ALH 1.9 tdi+0,216Bosch+GT1749VB+ CHIPS

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9196
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: wesol » ndz sie 14, 2011 10:07

Obrazek

Wstawiam fotke by wiadomo bylo jak robilem pomiar. Jako liniał użyłem duzej suwmiarki ktora to ma frubość 3,8 mm. Druga suwmiarka mierzymy glebokosciomierzem przykladajc koniec suwmiarki do tego liniału prostopadle i wychodzi wynik 16,4 mm. Zatem glebokosc odsadzenia w zamachu od przylgni wienca co czesci gdzie dociska tarcza to 16,4-3,8 =12,6 mm.
Dlaczego mowie ze lipny ten pomiar. hmm moze nie dokonca bo faktycznnie da jakis obraz porownawczy tylko trzeba pamietac ze zawsze jest jais blad pomiaru itp a niestety wciskajac pedal sprzegla tworzacy sie luz na dociskanej tarczy ( miedzy dociskiem a zamachem) nie jest jakis duzy wiec milimetr w tym przypadku to bardzo duzo a nawet mniej niz 1 mm. Moze powodowac, ze sprzeglo bedzie niedociskane i bedzie se slizgac lub jesli zbierzemy na tokarce ta czesc wienca to nie bedzie wysprzeglac do konca. w sumie to nie jest moze jeszcze az tak strasznie bo przeciez tarcza sprzeglowa sie tez zuzywa i robi coraz cieńsza a sprzeglo nadal trzyma dobrze. Wniosek taki ze delikatne lizniecie nie powinno miec wplywu ale jak ktos zjedzie 1mm to moga byc zonki.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Misza1122
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt lut 02, 2010 12:49
Lokalizacja: Terespol
Kontakt:

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: Misza1122 » ndz sie 14, 2011 13:06

Wyszło mi tą samą metodą jakieś 13.1mm, a więc więcej, chociaż to tylko 0,5mm. Przy grubości, sciralności tarczy i docisku uważam, że nie jest to wiele. Można to wliczyć nawet w zużycie przez używanie. Prosiłbym by kolega wyżej też jeszcze zmierzyl jeśli może, a ja pokombinuje czy w każdej konfiguracji wychodzi ten sam pomiar.

Dodam, że wykonawałem operację obracania wieńca zębatego, stąd ta różnica też może wynikać i odrobine jeszcze może zostać skorygowana przy dokręcaniu docisku śrubami:)

Pozdrawiam i dziękuję.

PS. Jestem dobrej myśli już:D



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9196
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: wesol » ndz sie 14, 2011 20:53

jeszcze raz mierzylem i wyniki te same. Zamach mam w idealnym stanie w 100% sprawne nie wyeksploatowane. Czy 0,5 mm to duzo czy nie to nie wiadomo ale chyba gdzies bylo na forum ze kots deczko liznal wlasnie zamach i juz sie uslizgiwalo sprzegielko. Miejmy nadziej ze bedzie okej i raczje tak bedzie. Zalozyc to bedzie wiadomo.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Misza1122
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt lut 02, 2010 12:49
Lokalizacja: Terespol
Kontakt:

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: Misza1122 » ndz sie 14, 2011 23:33

Nie uważam żeby to było dużo. Skłoniłbym się nawet do wersji, że koło tak naprawdę zabielone nie było:D Chociaż wyglądało ładnie.
Myślę, że 0.5mm róznicy to mało i taka różnica mogła powstac nawet przez to, że przy obracaniu pierścienia zębatego nie dociągnęliśmy go śrubami tylko minimalnie delikatnie stukając młotkiem osadziliśmy. A u Ciebie nie był ruszany, więc siedzi pewnie i tak jak go dociągnięto przy poprzednim przykręcaniu docisku, więc wręcz 100-tu procentowo.
Dobrze będzie, teraz tylko liczyć pieniążki na wymianę:D

Tak na boku, możesz mi podpowiedzieć co wymienić przy okazji? Bodajże chodzi o uszczelniacze wału i skrzyni, warto? Drogo? Nie orientuje się, a widzę, że Ty masz pojęcie. Żeby nie robić bałaganu bardzo byłbym wdzieczny nawet za wiadomość PW.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Semian
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 887
Rejestracja: pn gru 06, 2004 18:58
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Kontakt:

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: Semian » pn sie 15, 2011 21:15

Panowie mam taka sytuacje po wymianie na jednomas , drzy mi pedal gazu i sprzegla oraz drazek zmiany biegow , zakladalem komplet sachsa.
Sam juz nie wiem , czy to przypadkiem nie opony ,ktore tez zmienilem prawie wymiana sprzegla , przeszedlem z balonu 195/65 na 205/50.
Niby felgi nie maja duzego bicia , czy mozliwe jest tez ,ze poduszki sa do wymiany.
Dodam ze wczesniej jak padal dwumas jedynym objawem byly drgania na drazku zmiany biegow i halasujacy dwumas nic wsumie wiecej.

Co radzicie ?


projekt jetta coupe 2
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3286710#3286710

zebra2008
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 366
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 20:54
Lokalizacja: EPJ

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: zebra2008 » sob sie 20, 2011 12:04

Powiem tak:
u mnie przy 187 na 1 i2 slizga sie
do wmiare spokojnej jezdy styknie
ale do hard nein!!
siedzi G60



Awatar użytkownika
jaaano
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 407
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 18:49
Lokalizacja: ELA

Re: Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: jaaano » sob sie 20, 2011 15:09

zebra tu nie kunie mają główne znaczenie ale Nm,ja po wymianie jestem bardzo zadowolony,na czwórce jeżdzi sie jak automatem :helm:


Powered by www.g-lab.pl stage 1-140KM/320Nm , stage 2-150KM/340Nm ,stage 3-180KM/400Nm ,stage 4-200KM/410Nm
Next step :Volvo S60 D5 185KM/400Nm stage 1 DPF out-210KM/500Nm.

TOM28
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt lip 30, 2010 12:31

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: TOM28 » pn sie 22, 2011 17:25

Pomóżcie czy zestaw sprzęgła od silnika AXR będzie pasował do AHF http://allegro.pl/sprzeglo-tarcza-docis ... 24207.html" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: italiano_83 » pn sie 22, 2011 19:31

TOM28 pisze:Pomóżcie czy zestaw sprzęgła od silnika AXR będzie pasował do AHF
Powinien pasować, dwumasa do AXR- AHF jest taka sama, więc jednomasa kompletnego spokojnie zaadaptujesz.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: Fahoo » pn sie 22, 2011 22:38

zebra2008, a jaki docisk? jakie numerki??


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Re: Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: toffic » wt sie 23, 2011 15:36

Misza1122 pisze:Nie uważam żeby to było dużo. Skłoniłbym się nawet do wersji, że koło tak naprawdę zabielone nie było:D Chociaż wyglądało ładnie.
Myślę, że 0.5mm róznicy to mało i taka różnica mogła powstac nawet przez to, że przy obracaniu pierścienia zębatego nie dociągnęliśmy go śrubami tylko minimalnie delikatnie stukając młotkiem osadziliśmy. A u Ciebie nie był ruszany, więc siedzi pewnie i tak jak go dociągnięto przy poprzednim przykręcaniu docisku, więc wręcz 100-tu procentowo.
Dobrze będzie, teraz tylko liczyć pieniążki na wymianę:D

Tak na boku, możesz mi podpowiedzieć co wymienić przy okazji? Bodajże chodzi o uszczelniacze wału i skrzyni, warto? Drogo? Nie orientuje się, a widzę, że Ty masz pojęcie. Żeby nie robić bałaganu bardzo byłbym wdzieczny nawet za wiadomość PW.
Pozdrawiam.
Niestety cie zmartwie, jesteś w błędzie odnośnie dopuszczalnych wartości "głębokości" koła



Zablokowany

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości