Tempomat z B3/B4 do MKII

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

JunioooR
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: ndz mar 21, 2010 00:41

Tempomat z B3/B4 do MKII

Post autor: JunioooR » śr paź 27, 2010 23:10

Witam czy ten tempomat z Passata b3/b4 podejdzie do MKII GTD 1.6 TDic SB 80KM? Ponieważ ten dostaje sygnał z zegarów a chyba mkII nie ma możliwosci dostarczenia go. Dlatego pytanie do was:D
Kompletny tempomat do B3 lub B4 w benzynie lub dieslu do utrzymania prędkości potrzebny tylko sygnał gala z impulsatora lub zegarów. Sprawny i działający, włączniki przy pedałach nie trzymały ciśnienia więc je zaślepiłem nie przeszkadzało to w normalnej exploatacji.
Obrazek
POzdrawiam



Przemek
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2385
Rejestracja: śr lut 28, 2007 20:22
Lokalizacja: CENTRUM DOWODZENIA OSSY
Kontakt:

Tempomat z B3/B4 do MKII

Post autor: Przemek » czw paź 28, 2010 22:02

Pytaj gościa o niku 1 6 D on ma założone


LEŚNY PRZYTULAS

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Tempomat z B3/B4 do MKII

Post autor: Lipek81 » pt paź 29, 2010 15:01

Sygnał GALA był normalnie przewidziany w mk2 - niektóre go miały, inne nie, ale jest jakby przygotowane miejsce pod niego. Moim zdaniem powinno zadziałać.



Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

Tempomat z B3/B4 do MKII

Post autor: abrams » sob paź 30, 2010 20:05

coś małego czarnego za licznikiem musisz mieć .. niektóre GTD dostawały to do automatycznego przyciszania i pogłasniania radia... (tylko oryginalne radia miały to) w zależności od prędkości jazdy :)

Jeśli czujnik GALA masz za licznikiem to sygnal dla tempomatu wychodzi z W1 ( jeśli masz nowa instalacje )

tutaj masz schemat tempomatu

Obrazek

pozdrawiam


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

Tempomat z B3/B4 do MKII

Post autor: abrams » sob paź 30, 2010 20:41

przewód ze skrzynki bezpieczników W1 u mnie znajduje się on koło miejsca na radio
zółto-biały

Obrazek

ufff doszukałem się też jak wygląda ów czujnik GALA za licznikiem u mnie to wygląda tak

Obrazek


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

JunioooR
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: ndz mar 21, 2010 00:41

Re: Tempomat z B3/B4 do MKII

Post autor: JunioooR » ndz paź 31, 2010 01:11

Zakładaliście tempomat kiedyś do MK2 i wiecie jak to wygląda w praktyce? Jak tak to moze jakis mały poradnik albo instruktaż bo prawie wcale jest tematów w necie na temat tempomatu do gulffa :(



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Tempomat z B3/B4 do MKII

Post autor: Lipek81 » ndz paź 31, 2010 02:08

No to sygnał prędkości podłączasz do żółto-bialego kabelka przy radiu - to jest właśnie sygnał GALA - a jak masz czujnik w liczniku, to wszytko powinno działać.



Awatar użytkownika
spirit77
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 358
Rejestracja: pt sie 04, 2006 04:35
Lokalizacja: WOR

Tempomat z B3/B4 do MKII

Post autor: spirit77 » pt lut 24, 2012 14:27

Odgrzebię temat, w tamtym roku udało mi się kupić kompletny tempomat z Corrado. Jest on identyczny z tempomatem Passata B3/ B4 ale przejdę do kwestii mnie nurtującej. Na schemacie jest widoczny przewód czerwono czarny idący z pinu 3 sterownika, połączony jest on z czujnikami na pedałach sprzęgła i hamulca. A z nich idzie według tego schematu do pinu W4 w skrzynce przekaźników, znalazłem też w sieci schemat tempomatu corrado i ten sam kabel według tego schematu jest połączony z pinem E3 w skrzynce przekaźników. Może ktoś mi wyjaśni do czego służy ten przewód i czy jest jakaś różnica zależnie gdzie go podłączę.


Było: Scirocco GT II 91 RIP
Jest: Scirocco GT II 90
Jest: Scirocco 82

ObrazekObrazekObrazek

Witek.J
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: ndz lut 07, 2010 18:37
Lokalizacja: Pruchnik

Tempomat z B3/B4 do MKII

Post autor: Witek.J » pt lut 24, 2012 14:51

spirit77 pisze:czy jest jakaś różnica zależnie gdzie go podłączę.
Nie ma różnicy, możesz podłączyć również pod K4 i wyjdzie na to samo. Te trzy piny ( K4, W4, E3) są ze sobą połączone w skrzynce bezpieczników.



Awatar użytkownika
spirit77
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 358
Rejestracja: pt sie 04, 2006 04:35
Lokalizacja: WOR

Tempomat z B3/B4 do MKII

Post autor: spirit77 » pt lut 24, 2012 16:10

Tylko że to będzie wsadzone do Scirocco MK II które ma stary typ skrzynki przekaźników, zapomniałem to napisać w moim poprzednim poście.


Było: Scirocco GT II 91 RIP
Jest: Scirocco GT II 90
Jest: Scirocco 82

ObrazekObrazekObrazek

Witek.J
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: ndz lut 07, 2010 18:37
Lokalizacja: Pruchnik

Tempomat z B3/B4 do MKII

Post autor: Witek.J » pt lut 24, 2012 19:51

W starszych typach instalacji było to trochę inaczej podłączone, ten kabel w ogóle nie był wpinany do skrzynki bezpieczników. Podaj numer sterownika tempomatu.



Awatar użytkownika
spirit77
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 358
Rejestracja: pt sie 04, 2006 04:35
Lokalizacja: WOR

Tempomat z B3/B4 do MKII

Post autor: spirit77 » pt lut 24, 2012 20:14

Sterownik ma oznaczenia 5GA 004 397-09 i numer części 535 907 305. Przewód idący ze sterownika do pinu W1 w nowej skrzynce który podaje sygnał z licznika na sterownik tempomatu rozkminiłem, podłączę go do przewodu podającego sygnał GALA z licznika na radio. Plus po stacyjce też mam opanowany który w nowej instalacji idzie do pinu D11, tylko zastanawiam się nad tym przewodem od hamulców w nowej instalacji pin E3 lub W4.


Było: Scirocco GT II 91 RIP
Jest: Scirocco GT II 90
Jest: Scirocco 82

ObrazekObrazekObrazek

Witek.J
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: ndz lut 07, 2010 18:37
Lokalizacja: Pruchnik

Tempomat z B3/B4 do MKII

Post autor: Witek.J » sob lut 25, 2012 17:41

Sam już zgłupiałem :kac: Na początek podłącz ten kabel najzwyklej do masy, powinno działać.



ssarna1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1117
Rejestracja: sob sty 16, 2010 00:08
Lokalizacja: jest istotna.

Tempomat z B3/B4 do MKII

Post autor: ssarna1 » ndz lut 26, 2012 13:07

on ma chyba isc pod swiatlo stopu po prostu..


MK3 ADZ->AGU

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości