nierówne obroty wysokie spalanie

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

belushi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: śr maja 06, 2009 13:46
Lokalizacja: siedlce

nierówne obroty wysokie spalanie

Post autor: belushi » śr wrz 29, 2010 11:18

Witam
Słowem wstępu: Glof III 1,6 z LPG silnik ABU.
Problem jak w tytule, byłem już u kilku mechaników kończyło się podłączeniem komputera i problem ustępował na 2-3 tygodnie teraz pojawił się znowu, ostatni mechanik powiedziała że do wymiany jest chyba cały zespół przepustnicy ale wydaje mi się że po prostu nie zna przyczyny problemu i dlatego chce wymieniać całość. Problem występuje na benzynie i na gazie.
dokładny przebieg awarii:
na początku ogromny spadek mocy (nie mogłem się wtoczyć pod górkę) - wizyta u elektryka który podłączył komputer i na miesiąc spokój ale zużycie paliwa z wcześniejszego średniego 9l wzrosło do 10-11l
druga wizyta- objawy nierówne obroty, inny elektryk, stwierdził że walnięty był potencjometr przepustnicy i że go naprawił, obroty się ustabilizowały ale spalanie nie spadło,
Po ok 3 tygodniach problem wrócił, znowu elektryk nr 2, przy odbieraniu samochodu stwierdził że do wymiany jest zespół przepustnicy (koszt używki ok 350zł), z tego co widziałem pod maską to ściągnęli przepustnicę, wyczyścili i wypłukali krokowca. niestety od tej wizyty samochód jeździł tylko na benzynie bo na gazie gaśnie na biegu jałowym.
Teraz znowu obroty wariują do tego zauważyłem dziwną rzecz. dopóki silnik jest zimny wahania obrotów są niewielkie, kiedy silnik się rozgrzeje obroty wahają cię w granicach 400-1500 na biegu jałowym, dodatkowo kiedy nastawiam nawiew na pozycję 4 najwyższą to obroty spadają do ok 600 kiedy na 1-2 rosną.
Doradźcie coś bo już nie wiem co mam z tym robić.



belushi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: śr maja 06, 2009 13:46
Lokalizacja: siedlce

Re: nierówne obroty wysokie spalanie

Post autor: belushi » śr wrz 29, 2010 11:53

dodam że w ciągu ostatniego roku wymienione zostały świece, kopułka, palec, przewody WN



belushi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: śr maja 06, 2009 13:46
Lokalizacja: siedlce

nierówne obroty wysokie spalanie

Post autor: belushi » czw wrz 30, 2010 08:51

jeszcze raz proszę o jakieś wskazówki, ma ktoś jakiś pomysł albo miał podobny problem i jak udało sięgo rozwiązać?



seboja
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: ndz wrz 26, 2010 13:21
Lokalizacja: Ciechanów

nierówne obroty wysokie spalanie

Post autor: seboja » pt paź 08, 2010 19:54

Witam
Ja mam Golfa 3 1.6 benzyna+gaz i mam podobny problem, lecz tylko na benzynie, bo na gazie są wyższe obroty o pół tysiąca.
A na benzynie to jest tak, że auto ma tą moc niby, choć moim zdaniem powinien mieć większą ale to tylko moja sugestia, no i skaczą mu obroty tak od 1500 do 2000 i tak w koło macieju, powtarzam na gazie nie ma tego problemu, samochód podłączany był pod dwa kompy, adaptacja przepustnicy, cała przepustnica czyszczona, jeden mechanik powiedział mi że to przepustnica, a drugi że też to jest przepustnica i do tego kolektor ssący może przepuszczać powietrze gdzieś. Dodam że poprzedni właściciel ogłączył ten silniczek krokowy od gazu i dodał zamiast niej ręczną regulacje dawki gazu, mówił że mu zaczął dużo palić ok. 12-14 i dla tego to zrobił, teraz pali 10. Nie wiem, a może przepustnica jest ok tyle że właśnie ten kolektor ssący jest do bani, ile taki może kosztować, u mnie jest żelazny a podobnież powinien być plastikowy, mam silnik AEE. Dodam że na gazie te spalanie wynosi 10 l a wcześniej więcej było


:majkel: :rock:

belushi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: śr maja 06, 2009 13:46
Lokalizacja: siedlce

nierówne obroty wysokie spalanie

Post autor: belushi » pn paź 11, 2010 11:25

nikt w temacie nie chce się wypowiedzieć a ja mam jeszcze jedną uwagę, mam wrażenie że mam uwalony termostat, zauważyłem to dopiero teraz kiedy zrobiło się chłodniej, silnik jest wiecznie niedogrzany, nawet w trasie temp to ok 80 stopni. czy to może mieć wpływ na obroty bo z tego co czytałem to na pewno wpływa na zużycie paliwa.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości