Przewody hamulcowe w stalowym oplocie co dają?

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Przewody hamulcowe w stalowym oplocie co dają?

Post autor: Marioo » czw mar 11, 2010 16:35

Witam
Planuję modernizację układu hamulcowego, w związku z podniesieniem delkatnie mocy itd.
Co do tarcz, klocków i płynu dobrego nie ma żadnych wątpliwości.
A jak się sprawa ma co do przewodów hamulcowych w stalowym oplocie?
Co one tak naprawdę dają?
Jakie wybrać?
Mam w tej chwili znalezione przewody firm blackdiamond oraz goodridge, które będą lepsze?
Ceny są podobne więc to nie ma znaczenia.
Czy przyniesie to efekt jakiś, jeżeli zmienione będą tarcze na "sportowe- nacinane, nawiercane" dobre klocki do tego, i zalane to dobrym płynem?
Proszę o podpowiedzi, czy warto?



Awatar użytkownika
golfiarz1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1293
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 20:02
Lokalizacja: Niemce

Post autor: golfiarz1 » czw mar 11, 2010 16:47

warto
jest lepsza reakcja na nacisniecie pedalu bo nierozszerzaja sie jak gumowe i sa wytrzymalsze
Ostatnio zmieniony czw mar 11, 2010 16:52 przez golfiarz1, łącznie zmieniany 1 raz.


mk2 16vt 325KM 353 NM
1/4 mili best et 12.7

Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » czw mar 11, 2010 16:57

czyli jednym słowem kupować:D



Awatar użytkownika
golfiarz1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1293
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 20:02
Lokalizacja: Niemce

Post autor: golfiarz1 » czw mar 11, 2010 18:56

Marioo pisze:czyli jednym słowem kupować:D
jak wszystko zmieniasz to jak najbardziej tak


mk2 16vt 325KM 353 NM
1/4 mili best et 12.7

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » wt kwie 13, 2010 15:57

a gdzie można kupić takie przewody w dobrej cenie do Golfa??



Awatar użytkownika
golfiarz1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1293
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 20:02
Lokalizacja: Niemce

Post autor: golfiarz1 » wt kwie 13, 2010 19:10

toffic pisze:a gdzie można kupić takie przewody w dobrej cenie do Golfa??
ja do swojego bralem tu zrobili mi na miejscu od reki a robia na koncowkach i przewodach godridge wyszlo mnie rok temu 350 zl za 4 szt w tym 2 krutkie na przod i 2 dlugie na tyl do syncro tylko jeden zastepuje 2 gumowe i jeden metalowy na whaczu i jest prawie metrowej dlugosci
http://www.hamuj.pl/index.php?page=kontakt

na forum corrado sciagali z angli koszt kolo 400 na autko
Ostatnio zmieniony wt kwie 13, 2010 19:10 przez golfiarz1, łącznie zmieniany 1 raz.


mk2 16vt 325KM 353 NM
1/4 mili best et 12.7

Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » wt kwie 13, 2010 19:27

można zrobić te przewody na wężach hydraulicznych dużo taniej, coś koło 120-150 za pare.
Linki w oplocie
Same linki w oplocie nie powoduja że hamulce zaczną lepiej działać. Ich rola to zwiększenie siły przekazywanej na hamulce (nie puchną jak przewody gumowe). Moim zdaniem nie pomagają za wiele w nowoczesnych samochodach , tymbardziej w klasie Golfa, ponieważ servo i tak powoduje że pedał hamulca będzie działał miękko. Faktem jest że sila działania tłoczka na oplocie jest większa, lecz i bez tego tłoczek jest w stanie spokojnie działać 2x mocniej niż jest to w stanie znieść opona. Innymi słowy, jeśli nie masz na kołach slickow to i tak ta siła hamowania pójdzie w gwizdek…..



Awatar użytkownika
golfiarz1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1293
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 20:02
Lokalizacja: Niemce

Post autor: golfiarz1 » wt kwie 13, 2010 19:55

morfeusz86r pisze:można zrobić te przewody na wężach hydraulicznych dużo taniej, coś koło 120-150 za pare.
Linki w oplocie
Same linki w oplocie nie powoduja że hamulce zaczną lepiej działać. Ich rola to zwiększenie siły przekazywanej na hamulce (nie puchną jak przewody gumowe). Moim zdaniem nie pomagają za wiele w nowoczesnych samochodach , tymbardziej w klasie Golfa, ponieważ servo i tak powoduje że pedał hamulca będzie działał miękko. Faktem jest że sila działania tłoczka na oplocie jest większa, lecz i bez tego tłoczek jest w stanie spokojnie działać 2x mocniej niż jest to w stanie znieść opona. Innymi słowy, jeśli nie masz na kołach slickow to i tak ta siła hamowania pójdzie w gwizdek…..

ale hydrauliczne sa gumowe niemaja stalowego oplotu a my tu mowimy o tych cienkich w stalowym oplocie
to jak w tej cenie to idzie do autka 3 kpl to i tak musisz dac prawie 400 a tu masz dobrej firmy za ta cene
masz fotke tych o kturych piszesz
Ostatnio zmieniony wt kwie 13, 2010 19:58 przez golfiarz1, łącznie zmieniany 1 raz.


mk2 16vt 325KM 353 NM
1/4 mili best et 12.7

Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » wt kwie 13, 2010 20:00

golfiarz1, chyba nie widziałeś węża hydraulicznego.
każdy hydrauliczny masz w oplocie. ba są z podwójnym i potrójnym oplotem.
jak myślisz jaki panuje ciśnienie w hydraulice np koparki?

[ Dodano: Wto 13 Kwi, 2010 ]
http://www.k-h.pl/wąż+hydrauliczny+Ø6%2 ... +,118.html
cytat z tej oferty
ciśnienie robocze 225 bar; ciśnienie rozrywające 900 bar
http://www.hydropress.pl/pl_page_14/
Wysokociśnieniowe węże gumowe wzmocnione 1, 2,
4 lub 6-cio krotnym oplotem metalowym bądź oplotem
tekstylnym



Awatar użytkownika
golfiarz1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1293
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 20:02
Lokalizacja: Niemce

Post autor: golfiarz1 » wt kwie 13, 2010 20:44

morfeusz86r pisze:golfiarz1, chyba nie widziałeś węża hydraulicznego.
każdy hydrauliczny masz w oplocie. ba są z podwójnym i potrójnym oplotem.
jak myślisz jaki panuje ciśnienie w hydraulice np koparki?

[ Dodano: Wto 13 Kwi, 2010 ]
http://www.k-h.pl/wąż+hydrauliczny+&Osl ... +,118.html
cytat z tej oferty
ciśnienie robocze 225 bar; ciśnienie rozrywające 900 bar
http://www.hydropress.pl/pl_page_14/
Wysokociśnieniowe węże gumowe wzmocnione 1, 2,
4 lub 6-cio krotnym oplotem metalowym bądź oplotem
tekstylnym

widziec widzialem takie przewody jezdze hds od 15 lat to i widzialem jak sobie strzelaja ale jakie sa grube te co zalozylem do hamulcow sa grubosci papierosa srodkowy przekroj jest 2 mm wiec nieporuwnoj przewodow hydraulicznych i takich do hamulcow

tu sa fotki tych przewodow hamulcowych
Obrazek
Ostatnio zmieniony wt kwie 13, 2010 20:47 przez golfiarz1, łącznie zmieniany 1 raz.


mk2 16vt 325KM 353 NM
1/4 mili best et 12.7

Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » śr kwie 14, 2010 08:58

toffic pisze:a gdzie można kupić takie przewody w dobrej cenie do Golfa??
ja kupowałem w sklepie czescionline.pl black diamond za 450zł za komplet do mk3



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości