GT2256v z merca 2.7CDi ML lub E klassy jaki kolektor do tego

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » pt sty 15, 2010 08:07

Map 051c czyta do 3200mbar cisnienia bezwzglednego, czyli 2200mbar cisnienia w dolocie.

2,2 Bara obsluguje.

W VP mija sie to z celem, nawet kilka butowan wystarczy zeby wystrzelic uszczelke.

[ Dodano: 15 Sty 2010 07:09 ]
t0mal pisze:doładowaniu w okolicy 1.7 atmosfery
wszystko zalezy z jakiej turbiny


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pt sty 15, 2010 11:47

:?: Czy chodzi o szybkoć w jaką narasta ciśnienie?



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » pt sty 15, 2010 15:44

t0mal, chodzi o wydajnosc turbiny, 1,7b z k03 a z gt22 to zupelnie inne rzeczy.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pt sty 15, 2010 15:56

O ile wogóle da się tyle wydusić z k03, ale wraz nie rozumiem o co się rozchodzi. Jeśli chodzi o mnie to mam Garretta T3 z JR, intercooler przed chłodnicą.

[ Dodano: 15 Sty 2010 14:58 ]
Mi się zawsze wydawało, że TDI powinien znosić większe doładowanie od TD bo ma mniejszy stopień sprężania, a widzę, że nie ma jakiejś strasznej różnicy.



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » pt sty 15, 2010 16:20

t0mal pisze:k03
Ja jezdzilem swojego czasu na k03 1,7b z zamknietym wg, nie bylo to madre ale dopero teraz to wiem.

Chodzi o to ze jak bys zapodal GT22 i dmuchnal ponad 2 bary w TD to efekt byl by taki sam jak w TDI, czyli nie wytrzymala by uszczelka.

Dla porownania jesli dmuchnal bys tyle z mniejszej turbiny (o ile fizycznie bylo by to mozliwe) to uszczelka powinna wytrzymac.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pt sty 15, 2010 16:30

Dario84 pisze:dmuchnal ponad 2 bary w TD
No tego to jestem piewny, ale :) T3 to też nie jest zabawka, a silnik kręci się z mocą 1500obr/min - wyżej niż tdi i jeszcze żyje, mimo że egt na pewno ma wyższe od tdi z na podonym doładowaniu.

Dlatego też się dziwię czemu tak się dzieje, czy w tdi są jakieś szpilki cienkie czy co?
Każdego kogo nie spytasz powie że tdi jest wytrzymalszy od td i wychodzi że to nie prawda?

[ Dodano: 15 Sty 2010 15:33 ]
Uważam nawet że na dużym turbie silnikowi powinno być "lżej" niż na małym przy tym samym ciśnieniu, bo ma większgo ślimaka na wydechu, leprzy przepływ i przez to lepsze przepłukiwanie i chłodzienie cylindra.



lukasz3112
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr sty 13, 2010 12:56
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: lukasz3112 » pn kwie 12, 2010 12:10

Panowie mam Octavię 1.9TDI PD ASZ. Będę kupował GT22. Jaki kolektor zamontować żeby wszystko było ok i pasowało do siebie? Bo nowy zrobić to spore koszty;/
a może ma ktoś na sprzedanie??



arwam

Post autor: arwam » czw kwie 15, 2010 09:33

Dario84, ja w TD dmuchałem na GT2052V 2.0 bara i było git. a że nieraz łapało pożadne overboosty ( czyt. dlaeko poza skalę manometru) to już inne piwo :D. jakoś od czasu zrobienia nagrzewnicy nie musiałem zaglądać do uszczelki. w 1.6 podejrzewa że też by nie było problemu gdyby nie nagrzewnica

[ Dodano: 15 Kwi 2010 09:34 ]
a w TDI ot nie tyle głowica jest słab tylko wtryskiwacze. na 11mm szybko się rozlatują a raczej zyskują tendencję do zawieszania się czasem



Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » czw kwie 15, 2010 21:32

w jakich momentach zawieszają sie, przy bucie/rozruchy/psj?



arwam

Post autor: arwam » czw kwie 15, 2010 21:50

morfeusz86r, na wolnych obrotach silnik zaczyna szatkować na gorącym, podkapca na niebiesko na zimnym i i jak się przywieszają to silnik słabnie
a o zapiekającej się co trochę turbinie nie wspomnę bo gdyby nie ten układ co zrobiłem to bym ciągle siedział w kanale bo sadzy jest multum

[ Dodano: 15 Kwi 2010 21:55 ]
jak silnik kuleje po poluzowaniu nakrętki przewodu wysokiego ciśnienia na pracującym silniku pojawia się piana. zamiast czystego paliwa



Awatar użytkownika
aw69
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 814
Rejestracja: ndz sty 30, 2005 23:48
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: aw69 » pt kwie 16, 2010 01:54

Chodzi o to ze jak bys zapodal GT22 i dmuchnal ponad 2 bary w TD to efekt byl by taki sam jak w TDI, czyli nie wytrzymala by uszczelka.

Dla porownania jesli dmuchnal bys tyle z mniejszej turbiny (o ile fizycznie bylo by to mozliwe) to uszczelka powinna wytrzymac.
Dario głupoty piszesz że tak powiem......akurat efekt wydmuchanej uszczelki nie jest w żaden sposób spowodowany ciśnieniem turbosprężarki tylko wysokim EGT.....wskazane jest nawet podniesienie boostu w celu obniżenia dymienia, pod warunkiem że turbosprężarka ma wydajność na tym wspomninanym ciśnieniu powyzej 2 barów.....

U mnie w finalnym setupie na VP sprezarka dmuchała 2,2 bara dymienie na wysokich obr. spadło bardzo mocno !


zresztą zerknijcie sami (nie dymił mocniej niz obok jadący ARL po sofcie)



P.S. Potocznie zwane "wydmuchanie uszczelki" wbrew temu co mówi nazwa jest poprostu przepaleniem uszczelki spowodowane zbyt wysoką temp. Zapamiętać raz na zawsze ! A to że silnik diesla działa odwrotnie do benzynowego, więc wraz ze wzrostem boostu maleje temp. spalin
Ostatnio zmieniony pt kwie 16, 2010 01:58 przez aw69, łącznie zmieniany 1 raz.


Mistrzostwo Polski w klasie Diesel 1/4 mili WST 2008 rok.......

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » pt kwie 16, 2010 08:20

aw69, więc Twoim zdaniem nie występuje w TDI podnoszenie czapki od Boostu/mocy/egt (bo w zasadzie wszystko sprowadza się do jednego, Boost + paliwo) ? To że podniesienie Boostu obniża EGT wynika z zasady działania silnika diesla, tylko gdzieś występuje granica tego podnoszenia.

[ Dodano: 16 Kwi 2010 08:21 ]
W jakim celu zastosowałęś szpikli ARP u siebie ?


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Włochaty
Forum Master
Forum Master
Posty: 1054
Rejestracja: pn sty 22, 2007 13:51
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Włochaty » czw kwie 22, 2010 22:01

trochę wrócę do tematu, na zdjęciu dwa kolektory, jeden jakiś przerabiany który był w samochodzie jak kupiłem, a drugi od 1,6 td

Obrazek


Obrazek



Obrazek
Ostatnio zmieniony czw kwie 22, 2010 22:02 przez Włochaty, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości