Swap 1.8 Turbo - kilka pytań

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Rafit
Forum Master
Forum Master
Posty: 1133
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 15:29
Kontakt:

Swap 1.8 Turbo - kilka pytań

Post autor: Rafit » sob gru 12, 2009 00:42

W skrócie robię SWAP na silnik 1.8 Turbo [AWT] - z Passata po lifcie i mam kilka pytań.

1. W moim poprzednim 2.0 8V wchodził wąż do przepustnicy chyba od filtra węglowego. W MK4 1.8T widziałem, że też to jest (foto poniżej). Przechodząc do sedna. Z tego co zauważyłem to w MK3 było to podłączone do filtra a z filtra szlo chyba pod auto do nikąd. W silniku z Passata w przepustnicy w ogóle nie mam tego podłączenia, więc czy to jest potrzebne? Czy mogę ten cały wąż zaznaczony wyrzucić całkowicie z samochodu wraz z oryginalnym filtrem z MK3

POGLĄDOWE Z MK4:
Obrazek

MOJE CABRIO:
Obrazek

2. Węże od wody do chłodnicy wychodzą na prawo. Można włożyć chłodnicę do góry nogami do auta. Czy to jest jakaś różnica jak jest włożona chłodnica?

3. Jak to jest z tą odmą tj. Co można wywalić i pozakładać filterki? W 1.8T z MK4 jeden wąż od odmy wychodzi z pokrywy zaworów, natomiast w AWT z passata to wychodzi z głowicy po prawej i trochę mi przeszkadza.

-----------------
Numeracja do zdjęcia:

1. tu jest jakiś chory zaworek w passacie, którego nie ma seryjnie w MK4 i bardzo przeszkadza. Z tyłu jest podłączenie do odmy. Czy to jest to co normalnie jest w pokrywie zaworów w MK4 gdzie wychodzi wąż nr 2 ?? Można tu gdzieś filterki założyć, aby pozbyć się węży?

3. to podciśnienie ma iść do kolektora?

4. Tu jest króciec wody problem taki, że pasuje tu tylko z Passata który ma wyjście w przód i w dół. Z MK4 który ma dodatkowe wyjście w tył auta prawdopodobnie do nagrzewnicy. Co zrobić z tym fantem?

Obrazek

I jeszcze to:

To jest wąż który ma być podpięty do nagrzewnicy czy do czego to ma iść?
Obrazek
Ostatnio zmieniony sob gru 12, 2009 20:00 przez Rafit, łącznie zmieniany 4 razy.



Awatar użytkownika
hunterek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1141
Rejestracja: ndz wrz 09, 2007 23:01
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: hunterek » ndz gru 13, 2009 15:10

ostatnie foto to tutaj wpinasz sie do nagrzewnicy , o reszte pytaj ;)



Awatar użytkownika
Fido_dido
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: sob mar 03, 2007 22:55
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Fido_dido » ndz gru 13, 2009 15:34

Rafit jedynka to jest egr można śmiało wywalić to jest taki śmieszny układ połączony z filtrem węglowym dla ekologów


http://www.audizine.com/forum/showthread.php?t=235106


tu masz korok po kroku jak wywalić ten cały układ w stanach bardzo popularny

robi konkretnego clean looka i wywala masę gratów miłej lektury i powodzenia


Bling Bling........ rrados TDI Gangster's :D!! Siee Wiee !! Sieeeeeemanko team :D VR6 ynynynyn;]

Rafit
Forum Master
Forum Master
Posty: 1133
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 15:29
Kontakt:

Post autor: Rafit » pn gru 14, 2009 00:45

Fido_dido, :elegant:

No to po co ja te wszystkie rurki kupowałem :green_fuck:
Teraz będzie trzeba zrobić clean :bigok:

Może chciałbyś mnie odwiedzić jak jesteś trochę obeznany w temacie? :pub:

[ Dodano: Pon Gru 14, 2009 01:31 ]
Poczytałem poczytałem. I już dużo wiem :grin:

Cieszy mnie wywalenie EGR, bo to mi pozwoli zamontować króciec wody z MK4 co niweluje moje problemy.

I nie kumam skąd wychodzi podciśneinie do BOV wg tego rysunku (w kolektorze tylu otworów nie ma, a tu na rysunku pokazane jest, że wychodzi osobno, a nie z trójnika).

Kolektor ma
2 małe podciśnienia (1. listwa wtryskowa, 2. boost+westegate)
2 duże (1 do servo, 2 niby zaślepiony wg instrukcji)

To skąd BOV ? Czy na tym rysunku po prostu ktoś się machnął przy wymazywaniu w paincie, bo na pierwszym schemacie widać, że leci po obwodzie z podciśnienia na dole.

Obrazek



I druga ważna sprawa to: TO VAC. GENERATOR IN EXHAUST. Wychodzi tu z tego króca co widać na pokrywie zaworów. Tylko na mojej pokrywie tego w ogóle nie ma. Skąd by to miało wychodzić u mnie i dokąd to w ogóle idzie? W oryginale to idzie do odmy.
Obrazek
Ostatnio zmieniony pn gru 14, 2009 02:52 przez Rafit, łącznie zmieniany 7 razy.



Awatar użytkownika
Paulus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pn paź 04, 2004 12:47
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Paulus » pn gru 14, 2009 20:16

Tutaj masz kilka odpowiedzi na pytania:
schemat vacum 1.8T
BOV a raczej w tym silniku DV jest połączony z zaworem N249. W poprzecznym silniku ( nie wiem jak we wzdłużnym) jest pakiet metalowych rurek łączących te elementy.
Odmy w tym silniku są dwie jedna z głowicy druga z bloku (pod kolektorem dolotowym). Obie się łączą i podpięte są do zaworu odmy umieszczonego w przewodzie łączącym obudowę filtra z wejściem turbo.


tra, la, la, la 1.8T w nim gra :-)

Awatar użytkownika
Fido_dido
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: sob mar 03, 2007 22:55
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Fido_dido » pn gru 14, 2009 21:53

Ciesze się Rafit ze mogłem pomoc przestudiuj tamte schematy powinny pomoc zadałeś sobie dużo problemu z tym silnikiem od passka mam nadzieje ze starczy ci zapału mi już się powoli on kończy


Bling Bling........ rrados TDI Gangster's :D!! Siee Wiee !! Sieeeeeemanko team :D VR6 ynynynyn;]

Rafit
Forum Master
Forum Master
Posty: 1133
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 15:29
Kontakt:

Post autor: Rafit » pn gru 14, 2009 23:11

Paulus pisze:Odmy w tym silniku są dwie jedna z głowicy druga z bloku (pod kolektorem dolotowym). Obie się łączą i podpięte są do zaworu odmy umieszczonego w przewodzie łączącym obudowę filtra z wejściem turbo.
To kolego wiem :-) Tylko właśnie u mnie nie ma tej odmy z pokrywy zaworów, którą gość z tematu podłączył do czegoś co nie wiem czym jest "VAC. GENERATOR IN EXHAUST"

Fido_dido, kryzys był swojego czasu teraz działam twardo :bigok:
Mój silnik wygląda tak:

Obrazek



Awatar użytkownika
Rafalek114
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: wt lis 25, 2008 22:06
Lokalizacja: Kedzierzyn-Kozle
Kontakt:

Post autor: Rafalek114 » wt gru 15, 2009 01:01

teraz to dopiero sie zaczna schody , nie zapomnij o tym ze potrzebujesz jeszcze inny zbiorniczek na wode od spryskiwaczy ,ale to akurat male piwno ...


WWW.DIGITUN.PL
2011 - Najmocniejsze 20vt w Polsce na me7.5 631km/725nm

2014 - golf 35 edition 20tfsi na k04 - 402km / 505 nm

2014 - Jedno z najmocniejszych 20vt w Europie 826 km / 867 nm

Rafit
Forum Master
Forum Master
Posty: 1133
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 15:29
Kontakt:

Post autor: Rafit » wt gru 15, 2009 01:15

Rafalek114, a co ma piernik do wiatraka. To to jest najmniejszy problem ze wszystkich możliwych. :grin: Zbiorniczek możliwe, że zostanie zastąpiony jakimś małym litrowym gdzieś ukrytym :-) Np w miejscu filtra węglowego.
Ostatnio zmieniony wt gru 15, 2009 01:17 przez Rafit, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Rafalek114
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: wt lis 25, 2008 22:06
Lokalizacja: Kedzierzyn-Kozle
Kontakt:

Post autor: Rafalek114 » wt gru 15, 2009 20:51

Rafalek114, a co ma piernik do wiatraka
Nic mistrzu , poprostu ja jestem po takim swapie i moj zrobil juz ponad 12tys km bezawaryjnie , zobaczymy jak bedzie u ciebie :green_fuck:

ps a o zbiorniczku napisalem bo rzucilo mi sie to w oczy .... i zobaczymy jka bedziesz mowil po skonczonym swapie , bo te drobnostki wykanczaja finansowo
Ostatnio zmieniony wt gru 15, 2009 20:53 przez Rafalek114, łącznie zmieniany 1 raz.


WWW.DIGITUN.PL
2011 - Najmocniejsze 20vt w Polsce na me7.5 631km/725nm

2014 - golf 35 edition 20tfsi na k04 - 402km / 505 nm

2014 - Jedno z najmocniejszych 20vt w Europie 826 km / 867 nm

Rafit
Forum Master
Forum Master
Posty: 1133
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 15:29
Kontakt:

Post autor: Rafit » wt gru 15, 2009 22:15

Rafalek114, ja tam na razie chce to ogarnąć, aby jeździło, wyglądem zajmę się pewnie jak będę malować cale auto. Co do awaryjności, to pewnie u mnie coś wyskoczy, bo mechanikiem nie jestem, a wszystko robię sam pierwszy raz w życiu.

Dobra a teraz kolejna seria pytań. Wywalam EGR, Odmę itd i tu pierwsze pytanie:

Może mnie ktoś olśnić czy mam wszystkie otwory zaślepić jak na tym głównym zakładam filterek czy co powinienem z innymi otworami zrobić?
Obrazek

No i kwestia tego zaworku, gdzie ma być podłączony ten przewód zaznaczony na żółto?
Obrazek
- Niebieski wchodzi do rury prowadzącej do turbiny
- Różowy z tego co mi się wydaje do WG
- A żółty ?


A tu silnik już trochę puściej:
Obrazek
Ostatnio zmieniony wt gru 15, 2009 22:16 przez Rafit, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paulus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pn paź 04, 2004 12:47
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Paulus » wt gru 15, 2009 22:31

Kolego jeszcze raz Cię odsyłam do schematu, który załączyłem w poprzednim poście. Różowy przewód podłącza się do rury na wyjściu z turbosprężarki (jest w niej króciec).
Odnośnie odmy. sprawdzałem i faktycznie niektóre AEB miały tylko jeden przewód ze skrzyni korbowej połączony poprzez zawór z przewodem od filtra do turbosprężarki. Rysunki mam ale tylko z ETKI.
Ten króciec który jest zaznaczony na zdjęciu powyżej (na niebiesko, pod kolektorem dolotowym) służy do doprowadzenia ciśnienia do zaworów N112 i N249 a nie do odmy.
Ostatnio zmieniony wt gru 15, 2009 22:34 przez Paulus, łącznie zmieniany 1 raz.


tra, la, la, la 1.8T w nim gra :-)

Rafit
Forum Master
Forum Master
Posty: 1133
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 15:29
Kontakt:

Post autor: Rafit » śr gru 16, 2009 01:02

Paulus, co do oryginalnych rur to mam ogromny bałagan, ponieważ silnik był z Passata, a teraz mam trochę osprzętu tego i trochę tego.

Mój silnik to AWT (a przynajmniej głowica i blok :green_fuck: ), bo reszta to raczej AEB

Jesteś pewny? Co do tego różowego, bo mi się osobiście wydaje, że dobrze go podłączyłem wg schematu. Przynajmniej ja to tak widzę. Niebieski jest na pewno poprawny, bo siedział w TIPie już od początku jak go kupiłem.

Swoja drogą u mnie nie było prawdopodobnie w ogóle N249, bo DV miałem podłączone bezpośrednio do kolektora. I nie miałem w aucie w ogóle wtórnej pompy (SAIP)

Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony śr gru 16, 2009 01:26 przez Rafit, łącznie zmieniany 5 razy.



Awatar użytkownika
Rafalek114
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: wt lis 25, 2008 22:06
Lokalizacja: Kedzierzyn-Kozle
Kontakt:

Post autor: Rafalek114 » śr gru 16, 2009 11:39

Rafit pisze:Mój silnik to AWT (a przynajmniej głowica i blok :green_fuck: ), bo reszta to raczej AEB
W takim razie ,albo mi sie wydaje ,albo ten motor to jeden wielki mix ... bo z tego co pamietam to AWT ma chyba cewki wciskane ,a nie przykrecane tak jak u ciebie. Chyba ze pokrywa jest jeszcze z jakiegos innego np wlasnie AEB

ps szkoda ze nie masz ori glowicy z AEB
Ostatnio zmieniony śr gru 16, 2009 11:39 przez Rafalek114, łącznie zmieniany 1 raz.


WWW.DIGITUN.PL
2011 - Najmocniejsze 20vt w Polsce na me7.5 631km/725nm

2014 - golf 35 edition 20tfsi na k04 - 402km / 505 nm

2014 - Jedno z najmocniejszych 20vt w Europie 826 km / 867 nm

ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości