Serwo: wymieniać czy nie?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pzolnierz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: sob lis 22, 2008 20:37
Lokalizacja: Kraków

Serwo: wymieniać czy nie?

Post autor: pzolnierz » pt wrz 04, 2009 21:05

Witam,
mam problem z pedałem hamulca, jak naciskam ten padał i włączam silnik to nie schodzi do podłogi i nie robi się miękki ale potem jak kilka razy pod pompuje to pedał się podnosi. Mechanik powiedział mi że to przez serwo i trzeba go wymienić, a jak już to czy zda egzamin jak założę używane?



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » pt wrz 04, 2009 22:42

pzolnierz pisze:naciskam ten padał i włączam silnik to nie schodzi do podłogi i nie robi się miękki
Pedał nie może robić się miękki i owszem, serwo powinno go wciągnąć, ale nie do samej podłogi. Sprawdza się tak : kilkakrotnie pompujesz hamulcem ,aż zrobi się wysoki, po czym odpalasz silnik, i serwo ma go wciągnąć.



pzolnierz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: sob lis 22, 2008 20:37
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pzolnierz » sob wrz 05, 2009 17:46

Ok tak zrobiłem i pedał jest wciągany ale powoli i tak jak pisałeś nie do samej podłogi. Mogę to uznać za poprawne działanie serwa czy może pedał powinien być wciągany szybciej?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob wrz 05, 2009 19:55

pzolnierz pisze:powoli
to jest ocena względna, trzeba by porównac z innym autem, ale istotne jest w koncu czy siła hamowania jest dobra?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » sob wrz 05, 2009 20:34

Serwo - ma wzmocnić czyli wspomóc siłę twojego nacisku na pedał.Jeżeli pedał nie leci do podłogi - to dobrze.Jeżeli masz słabe hamowanie - to pytanie - na wszystkich kołach czy na którymś...To że szybkie pompowanie pedałem powoduje podniesienie pedału - jest zrozumiałe gdyż w ten sposób redukujesz luz między klockiem(szczęką) a tarczą(bębnem).Luz ten jest niezbędny aby nie było samoczynnego hamowania(rozsądny luz).
Napisz coś o hamowaniu... :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

pzolnierz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: sob lis 22, 2008 20:37
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pzolnierz » ndz wrz 06, 2009 15:39

oldstaszek pisze:Napisz coś o hamowaniu... :pub:
W moim odczuciu kiedy lekko nacisnę pedał hamulca to czuję że auto zaczyna zwalniać i robi to równomiernie na wszystkie koła. Ale kiedy zapalam samochód to pedał ma być wciągany szybko przez serwo? U mnie wciągany jest wolno.
A jeszcze z innej beczki, obejrzałem stan techniczny korektora siły hamowania i ma straszne luzy na sworzniu, czy konieczna jest jego wymiana, bo jest to spory koszt. :-k



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » ndz wrz 06, 2009 15:49

Serwo - jak nazwa wskazuje jest to mechanizm z równoważeniem proporcjonalnym do nacisku.Szybko depniesz - szybko wciągnie,wolno nadepniesz - wolno wciągnie.Tak ma działać wzmacniając siłę nacisku na pompę hamulcową i to jest główne zadanie.
Korektor hamowania - nie jest jakimś zagrożeniem dopóki nie cieknie z niego płyn.Na drodze może być uciążliwy brzęcząc i dzwoniąc...myślę że jest możliwość jego "uciszenia".


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » ndz wrz 06, 2009 21:40

oldstaszek pisze:szybkie pompowanie pedałem powoduje podniesienie pedału - jest zrozumiałe gdyż w ten sposób redukujesz luz
Mnie się raczej wydaje,oczywiscie mówie o nieuruchomionym silniku,że wyciskasz z serwa powietrze, którego zawór zwrotny nie pozwala spowrotem zassać.
pzolnierz pisze:W moim odczuciu
Odżałuj te 6 piw , pojedź na diagnostykę, zrób wykres hamulców, jeżeli mieszczą się w korytarzu, tył ma powyżej 0,8 a przód 1,8 to jest ok.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 57 gości